Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Fiat Tipo kombi 1.6 MultiJet vs. Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi – Dovolená: Itálie, nebo Francie?

Jiří Baborský
Diskuze (190)
Fiat se díky novému tipu po deseti letech vrací do hledáčku rodin při výběru praktického kombi. Peugeot se této disciplíně věnuje nepřetržitě dvacet let, aktuálně s modelem 308 SW. S dieselem stojí oba kombíky podobně a my se ptáme, který se vyplatí víc.


Dojem, cena, prostor a pohodlí


Když Fiat oznámil příchod novodobého tipa, montovaného v Turecku, leckdo si mohl myslet, že se rodí další nízkonákladový model pro nenáročnou klientelu, konkurence dostupné Dacie. Pak jsme se poprvé svezli, prozkoumali ceník i seznam dostupné výbavy a zařadili tipo do hlavního proudu.

Žádný lowcost to není. Úsporná naftová šestnáctistovka ve verzi kombi, tedy ideál mnoha rodin i firem, stojí přes čtyři sta tisíc. To jsou peníze, za které nakoupíte u většiny konkurence. My jsme do srovnání vybrali Peugeot 308 SW. Stejně výkonný motor, podobná cena, obdobně nenápadný styl. Tak který vzít na dovolenou?

Hra svalů

Ve Francii i Itálii pojali rodinné kombíky do jisté míry konzervativně. Alespoň co se základní siluety týče. Fiat zůstal i u střídmějších detailů, peugeot se snaží provokovat alespoň vykousnutými světly.

Když parkují vedle sebe, vyznívá přikrčené 308 SW jako atlet, svalnatější a hrdě vzpřímené tipo připomíná spíš odhodlaného judistu.

Italská jistota

Interiér fiatu sází na robustní oblý design, který vyvolává dojem útulného pokojíčku. Tipo jako by mělo být nesmrtelné, vše uvnitř je totiž bohatě dimenzované: řádná porce palubní desky, tlustý volant, masívní řadicí páka, velké ovladače. Jen páčky pod volantem a kličky dveří působí chatrně.

Konzervativní pojetí funkčních prvků je jen ku prospěchu, řidič se okamžitě zorientuje a může začít fungovat. Modernu zastupuje v podstatě jen dotykový displej, jehož menu patří někam k současnému průměru. Známe jednodušší, ale i složitější. Sžijete se celkem rychle a jinak na vás už žádné překvapení digitální doby nečeká. Mnoha typickým uživatelům bude střídmý styl fiatu vyhovovat.

Vzhledem k obvyklé ceně silnějších motorů a vyšších stupňů výbavy zarazí jediná věc – na pohled velmi laciné plasty na dveřích a středovém tunelu. Ve srovnání se solidním dojmem ze zbytku auta zbytečně bijí do očí.

Francouzská revoluce

Možná jste si říkali, proč tak velebíme normálnost interiéru tipa. To proto, že peugeot se snaží dělat všechno jinak, přičemž objektivní výhody nenacházíme a převládají rozpaky. Zkrátka nezbývá než si na řadu věcí zvyknout – malý volant máme u kolen a přes věnec nevidíme na část přístrojového štítu, otáčkoměr je cejchovaný proti obvyklému směru, středový panel zeje prázdnotou a my musíme vše včetně nastavení teploty složitě lovit v lacině působícím menu dotykové obrazovky. Když sledujete navigaci, potřebujete ke zvýšení teploty o stupeň čtyři přesně mířené kliky, zatímco v tipu poslepu otočíte kolečkem. Hodnotné materiály a pečlivé zpracování však nemůžeme peugeotu upřít.

Jdou na to po svém

Kombík Fiat Tipo láká na parádní startovací cenu 329.900 Kč za archaický atmosférický benzin, vedle kterého působí nejlevnější Peugeot 308 SW s moderním zážehovým turbomotorem za 415.000 Kč jako předražené zboží. Cenový odskok ale Francouz vynahrazuje kromě techniky také lepší výbavou (dvouzónová automatická klimatizace, senzor šera a deště, litá kola, multifunkční volant, rezerva, tempomat…). Přesto kdo jde v první řadě po ceně, má jasno. Jakmile se ovšem posuneme do světa nafty, situace se mění. Silnější z fi aťáckých dieselů, šestnáctistovka o výkonu 88 kW, vystřelí cenovku tipa skoro o sto tisíc výš. Z naftových kombíků je fiat nadále nejlevnější, ale už ne o moc. Peugeot 308 SW se stejně objemným i výkonným turbodieselem vyjde už jen o 43.100 Kč dráž. V řeči absolutních částek hovoříme o 421.900 Kč za tipo a 465.000 Kč za 308 SW. V podobné hladině se pohybuje rovněž většina konkurentů, jen tři přelezou půlmilionovou metu.

Aby fiat do puntíku splnil naše požadavky na auto této kategorie, museli jsme přičíst ještě 4500 Kč za rádio vybavené bluetooth handsfree. Tím se jeho náskok zase o něco snížil. Takto specifikované tipo už bez problémů vyhoví požadavkům na solidně vybavené rodinné kombi, za výhodu považujeme možnost přikoupit si řadu drobností za rozumné peníze v řádu jednotlivých tisíců. Pochopitelně ale můžete využít i nejrůznější zvýhodněné pakety. Peugeot by nás v uvažované konfiguraci uspokojil i bez dalších příplatků, za zvážení by snad stála jen parkovací čidla za sedm tisíc, pro tipo jsou k mání za čtyři.

Pořizovací náklady Etalon Fiat Tipo kombi 1.6 MultiJet/88 kW Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi/88 kW
Základní cena 421 900 Kč (Tipo) 465 000 Kč (Active)
Cena verze Světa motorů 426 400 Kč (Tipo + bluetooth) 465 000 Kč (Active)
Výbava verze Světa motorů Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Autorádio s bluetooth handsfree 4500 Kč Ano
Asistent pro rozjezd do kopce AnoAno
Automatická klimatizace 8200 Kč (jednozónová) Ano (dvouzónová)
Denní svícení LED Ne Ano
Dešťový/světelný senzor Ne Ano
Elektrické ovládání zadních oken AnoAno
Kola z lehkých slitin 12 400 Kč (16 palců) Ano (16 palců)
Metalíza 13 000 Kč 14 000 Kč
Navigace Ne 11 400 Kč
Ovládání rádia/telefonu na volantu 2600/2600 Kč Ano
Parkovací čidla vzadu 4000 Kč 7000 Kč
Přední mlhová světla 3300 Kč 4000 Kč
Přední/zadní loketní opěrka 2200/2300 Kč Ano/2500 Kč
Rezervní kolo 2000 Kč (plnohodnotné) Ano (dojezdové)
Tempomat 2800 Kč Ano
Vyhřívaná přední sedadla 4400 Kč 8000 Kč
Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce 3000 Kč Ano
Porovnání cen 426 400 Kč (100 %) 465 000 Kč (o 9 % horší)
Známka1,00 1,50
Pořadí1. 2.
Známka za cenu, výbavu, záruky a servisní náklady

Rozvor napoví

Při pohledu z boku si nelze nevšimnout, že fiat má na svou délku nápravy blízko u sebe. Rozvor 2638 mm ztrácí na peugeot skoro decimetr. Výsledkem je skutečnost, že se do tipa bez problémů vejdeme, ale bez bohaté rezervy, jakou známe třeba z octavie či golfu. Čekáme, jak se pochlapí peugeot, ale bonusových 92 mm rozvoru nevytěžil. Vzadu před koleny máme jen o 30 mm víc místa než ve fiatu. Lepší, ale pořád nic mimořádného.

Co se šířky týče, jsou na tom oba kombíky podobně dobře. Dospěláci do sebe vpředu nešťouchají a dozadu se tři děti poskládají.

Výškou zadní části kabiny je na tom o centimetr lépe fiat, vzhledem ke vzpřímenějšímu posezu v něm ale máme o něco méně místa nad hlavou.

Hodně se nám líbila velká a parádně tvarovaná sedadla peugeotu. Fiat si s nimi nezadá rozměrově, konstrukci má ale plošší a tělo tolik neobejme.

Na dnešní poměry nabízejí oba testované vozy nadstandardně komfortní posez na zadních sedadlech. Nesedí se totiž na zemi s koleny u brady. Peugeot je v tomto směru dobrý a fiat výborný. V něm si připadáme jako na židli, stehna jsou podepřená a pozice relaxovaná. Tady nese výška karoserie sladké ovoce.

Je objem všechno?

Fiat je od pohledu pořádný kus auta, jeho zavazadlový prostor se ovšem drží skromně při zdi. Základní objem 550 litrů řadí tipo kamsi k průměru rodinných kombíků, skutečná využitelnost je ale dobrá, spíš může trochu omezovat menší vstupní otvor. Tipo má kufr rozdělený variabilní podlahou, pod kterou najdete deset centimetrů vysokou dutinu. A pod ní ještě plnohodnotnou rezervu, byť za skromný příplatek 2000 Kč. I když je fiat v zavazadelníku o 5 cm užší než peugeot, vynahrazuje to vybráním kolem podběhů, díky kterým sem lépe nasoukáte delší neskladné předměty. Tipu nechybějí háčky, zásuvka na 12V ani praktické kapsy po stranách, navzdory skromnějšímu objemu jsme si ve výsledku na přepravní kapacitu nemohli stěžovat.

Peugeot 308 SW nabízí v každé dimenzi o pár čísel víc a potěší větším vstupem. Jeho „sklepní kóje“ o rekordním objemu 610 litrů se vyrovná rekordní octavii, v některých drobnostech ale ztrácí na ni i na fiat. Nemá třeba háčky a ploché stěny nevyužívají prostor nad koly.

Kapsy jsou neprakticky úzké, s roletou se manipuluje hůř než u tipa, zase zde ale najdete fixační oka v posuvných kolejnicích. Zkrátka každý má něco. To platí také o sklápění zadních sedadel. U peugeotu jde s opěradlem současně k zemi i sedák, k odjištění slouží páčky buď v kufru, nebo na opěradlech. Fiat razí jen druhou cestu a sedák musíte odklopit samostatně. Vzniklá podlaha je pak dokonale rovná, nicméně kratší.

Údaje o testovaných vozidlech Fiat Tipo Peugeot 308
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 172/13 170/16
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 92-100/94 90-99/93
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 4-11,5/6,5 0-10/8
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 149/149 148/143
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 137/133 137/135
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 50 x 48/49 x 50 55 x 50/50 x 48
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 62 x 52 60 x 50
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 77 x 97 84 x 100
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 67/188 63/188

Motor, jízda


Splašené nafty

Po nedávném testu tvrdého a celkem hlučného 1.6 TDI v octavii jsme si užívali měkce běžících kultivovaných dieselů z Itálie a Francie. Navíc tak sympaticky živých. To platí hlavně o fiatu, jehož šestnáctistovka nabízí 320 N.m točivého momentu – tedy stejně, jako mají běžně dvoulitry. Peugeot s třemi stovkami newtonmetrů ale nestojí moc pozadu. Co se týče výkonové špičky, nabízejí oba shodných 88 kW.

Navzdory podobným podmínkám na startu jsme v cíli dynamického měření jednoznačně vyhlásili vítězem tipo. Jede fantasticky, hezky tiše a radostně se žene do otáček. Pružným zrychlením si nezadá s některými dvoulitry. A proč ujelo i francouzskému kamarádovi? Díky kratšímu zpřevodování.

Peugeotem se hezky svižně svezete až ve vyšších otáčkách, viditelně motor procitá kolem 1500 otáček. Jinak je stavěný jako ryzí dálkový cestovatel s předlouhými převody, běžně si vystačíte s otáčkami pod touto hranicí a agregát se rozdýchá dokonce i z pouhých osmi set. Když pak ale cestujete na šestku 90 km/h při 1250 ot./min, stačí malé stoupání, motor začne nepříjemně dunět a hned je potřeba řadit pětku.

Důkazem extrémního přístupu peugeotu je měření pružného zrychlení, kde na šestku z 80 na 120 km/h zaostává za tipem o sedm sekund! Na dálnici pak díky tomu peugeot točí pouhých 2000 otáček (fiat 2300 ot./min), o motoru není ani slechu a spotřeba se drží kolem pěti a půl litru, zhruba o půl litru níž než v tipu. V městském provozu je ale s 308 občas těžká řeč. Trojka je málo, čtyřka zase moc, takže je potřeba častěji řadit a hledat.

Dlouhé převody a v kubatuře 1,6 l unikátní přítomnost katalyzátoru SCR s aditivem AdBlue se promítají do reálně velmi nízké spotřeby peugeotu, klidnou předpisovou jízdou se lze dostat až ke čtyřem litrům. Celkový průměr včetně dálnic a dynamických pasáží se nám pak ustálil na 5,5 l/100 km.

Tipo s jednoduchou technikou nepoužívá ke snížení emisí AdBlue ani zdvojený okruh recirkulace spalin a s tím souvisí i reálná spotřeba. Nijak vysoká, přesto v každém režimu zhruba o zmíněný půllitr vyšší než u peugeotu. V průměru nakonec rovných 6,0 l/100 km. I to je pořád dobrý výsledek, obzvlášť s přihlédnutím k potenciálu motoru.

Zajímavostí, kterou nabízí pouze Fiat, je trvale vypínatelný systém stop-start. Odpůrce neznatelného šetření a neustálého startování v kolonách systém jednou pro vždy deaktivuje a má klid. U všech jiných aut to musíte dělat při každé jízdě znovu.

Údaje o testovaných vozidlech Fiat Tipo kombi 1.6 MultiJet 88 kW Peugeot 308 SW BlueHDi 88 kW
Motor, ventilový rozvod přeplňovaný diesel R4, DOHC přeplňovaný diesel R4, OHC
Zdvihový objem (cm3) 1598 1560
Největší výkon (kW/ot. za min) 88/3750 88/3500
Největší točivý moment (N.m/ot. za min) 320/1750 300/1750
Převodovka 6° manuální 6° manuální
Délka x šířka x výška (mm) 4571 x 1792 x 1514 4585 x 1804 x 1470
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2638, 1542/1543 2730, 1559/1553
Standardní pneumatiky 195/65 R15 195/65 R15
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1395/550 1370/605
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 550/1200 680/1300
Objem zavazadlového prostoru (l) 550/neudává se 610/1660
Objem nádrže paliva (l) 50 53
Nejvyšší rychlost (km/h) 200 195
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 10,1 10,1
Emise CO2 (g/km) 98 99
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 4,4/3,3/3,7 4,5/3,3/3,8
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s) 6,1 8,2
Pružnost na 5./6. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s) 8,9/11,6 11,4/18,8
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h podle GPS (ot./min) 2300 2000
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h (m) 43,2 43,9
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 48,4/87/126,7 46,3/85,6/125,0
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,0 5,5

Rozdílné, jak to jen jde

Už pohled na vysoké tipo dává tušit, že je stavěné do nepohody. Však také pochází z Turecka a je určené pro celý svět, musí se tedy umět vypořádat s vozovkami nejrůznější kvality. Mezi kolem a podběhem je patrná velká mezera, prozrazující větší zdvih pérování, který při vyhýbacím manévru cítíme i uvnitř – tipo se kolébá a zaklekává pěkně hluboko.

Měkčí podvozek je výhodou i pro českého zákazníka, kterému bychom doporučili zůstat u kol o průměru 15 nebo 16 palců. Sedmnáctky testovacímu autu jistě sluší, jenže na dírách to s nimi není, co by mohlo být. Kola si občas bouchnou, ale celkově je podvozek komfortní a třeba od zadní nápravy doléhá na nerovné silnici do kabiny menší lomoz než v octavii.

Úplně nejvíc tipu vyhovuje uvolněné cestování rodinným stylem, což není jen otázkou poddajného odpružení, ale také pomalého a gumového řízení, které je cokoli, jen ne zvědavé na sportovní jízdu. Mezi kuželkami jsme si málem zamotali ruce do vánočky, jak jsme museli rychle točit z rejdu do rejdu.

To miniaturní volant peugeotu vede kola bez prodlevy a s jistotou, zde je řízení naopak neobvykle ostré. Maličko pootočíme a hodně zatáčíme. Při svižné jízdě po dálnici tato zbrklost až ubírá na cestovní pohodě.

Stejně jako fiat se i peugeot hrne po předku ven, nedotáčivost je vlastní oběma a ESP s ní účinně bojuje.

Při běžném používání nás podvozek bavil příjemnou rovnováhou mezi komfortem a ovladatelností, byť od obojího bychom si přáli ještě trošku víc. Zatímco na menších boulích se tlumiče měkce a tiše stlačí, na větších podvozek kopne. A vadí hlavně odskakování zadních kol na nerovnostech při svižnější jízdě, což na důvěře nepřidá.

Závěr


Závěr

Peugeot 308 SW má obrovský kufr, celkově je velmi solidní, ale také se nevyhnul několika přešlapům, kvůli kterým jej v celkovém součtu těsně porazil na první pohled nenápadný, ale komplexně vyváženější Fiat Tipo. Odveze toho méně, ale pořád dost. Co v interiéru ztrácí do délky, přidává na šířce. Komfortem si nezadá s francouzskou pověstí

a potenciál skvělého motoru dokáže díky vhodnějšímu zpřevodování lépe prodat. Sice za cenu o něco vyšší spotřeby, půllitrový rozdíl ale není bolestný. Snaha peugeotu odlišit se za každou cenu vyústila v pracoviště řidiče, které se jednomu líbí, druhému vůbec a třetí si časem zvykne. Fiat se drží zavedeného schématu, který sice nešokuje, zato vyhoví každému. A tak tipo nakonec odváží zlato do Itálie.

Pořadí
 1. Fiat Tipo kombi 1.6 MultiJet2. Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi
PlusyVýkonný, tichý a pružný motor Velký, dobře přístupný kufr
 Komfortní odpruženíVýkonný, kultivovaný a úsporný motor
 Praktický zavazadelník Poddajné odpružení
 Solidní vnitřní prostor Přesné a rychlé řízení
MínusyMenší objem kufru Dlouhé převody tlumí silný motor
 Laciné plasty v interiéru Nepraktické odkládací prostory uvnitř
 Pomalé a gumové řízení Komplikované ovládání palubních funkcí
 Vyšší spotřeba (nemá AdBlue) Uskakování zádě na nerovnostech

Průměr celkem1,711,79

HodnoceníZa testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.
 Fiat Tipo kombi 1.6 MultiJet 88 kW Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 88 kW
DOJEM
Design 1,50 2,00
Dílenské zpracování 2,50 1,50
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 2,00 2,00
Sedadla 1,50 1,50
Zavazadelník a variabilita 1,50 1,00
Ovládací prvky 1,50 3,50
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 1,00 1,00
Pružnost 1,00 2,50
Spotřeba 1,50 1,00
JÍZDA
Řazení 1,50 2,00
Řízení 2,50 1,50
Brzdy 1,50 1,50
Ovladatelnost 2,50 2,00
Jízdní komfort 2,00 2,00
CELKEM
Průměr celkem 1,71 1,79
Závěrečné pořadí 1. 2.

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra, prvních 5 % ztráty považujeme za minimální, každých dalších 10 % ztráty znamená půl známky odstup. Příklad: Nejlevnějším kompaktním kombi s turbodieselem o výkonu 88 kW (+/- 10 %) je Fiat Tipo kombi 1.6 MultiJet za 421.900 Kč. Pro splnění námi požadované minimální výbavy jsme k této částce připočetli 4500 Kč za příplatkové bluetooth handsfree, výsledná porovnávací cena pak činí 426.400 Kč. Za ni dostává Fiat Tipo jedničku, stejně jako auta s cenou do 447.720 Kč. Za cenu od 447.721 Kč do 469.040 Kč udělíme známku 1,50 a tak dále. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení. Jedná se o samostatnou disciplínu.

Zobrazit celý článek
Jiří Baborský
Diskuze (190)
Avatar - Floyd
30. 12. 2017 23:16
Re: Třetí starý článek za tento týden!!!
Jaký je rozdíl mezi článkem, který je starý půl roku, třičtvrtě roku, rok nebo dva roky? Žádný, pořád je to starý článek. Od toho je archiv, pokud hledáš starší zprávy/testy/informace, případně obligátních 20 nejlepších, jak konečně redakce připravila dnes.

Nevím jestli chodíš ještě do školy nebo už pracuješ, z tvého profilu to nevyčtu, ale to je jedno. Ve škole taky řekneš paní učitelce "Včera jsem úkol nedělal, protože ten před půl rokem se mi povedl, tak proč se přemáhat?" A v práci šéfovi řekneš "Dneska nic nedělám, protože ten projekt co jsem odevzdal před půl rokem byl dobrej?

Opravdu takto uvažuješ?! Pokud ano, zaraž si prst do nosu taky a třeba se ti rozsvítí. Já to udělal a mám jasno: redakční flákači nechtějí makat, a tak na homepage tahají staré články, aby to jako vypadalo.
30. 12. 2017 13:41
Re: Třetí starý článek za tento týden!!!
Já tedy fakt nevím, co je na tom tak špatnýho. Ten článek je starý půl roku, což nic neznamená. Něco jiného by bylo opakování po více letech. Spousta lidí ho mohla přehlédnout jako já, byli třeba na dovolené, nebo se o motorismus teprve nedávno začali zajímat a tento web navštěvovat. Proto i opakování technických článků má své opodstatnění. Zrovna tohle rejpání do redakce je trapné, vůbec se jim nedivím, že ti neodpovídají. Normálnímu čtenáři to nemůže vadit, prostě to ignoruje. Osobně mi více vadí pohled na nesympatický ksicht s prstem v nose.
30. 12. 2017 09:05
Fiat porazil octaviu?
:-) V jednom z testou prehral peugeot s octaviou v podstate len o design... V podstate vyhral..a teraz prehral s Fiatom...z coho mi vchadza ze Fiat Tipo je lepsi ako Skoda Octavia Combi... :-!
Avatar - Floyd
30. 12. 2017 00:40
Třetí starý článek za tento týden!!!
Tak do třetice, tentokrát redakce vytáhla test dokonce z 5. května!!! Machala se legálně zbláznil, to není možný. Nebo je to nový trend? Za každou cenu něco publikovat, i kdyby to bylo otřepaný?

Pane Machala, jak si připadáte? Jako borec, nebo blbec? Oboje začíná za b a má pět písmen, ale význam těch slov je dramaticky odlišný. U mě jste to druhé!

Milá redakce, tímto jste klesli na samotné automobilové webové dno, dál už to fakt nejde. Nastavte tam nějaký emulátor, který bude náhodně vytahovat staré články na homepage, a zavřete krám a jděte dělat něco užitečnějšího! Tato práce není pro vás!

Edit 1: Pro redaktora, co tento příspěvěk zase možná smaže - Ta hra mě začíná čím dál víc bavit. Hrajeeeem >:D >:D >:D

Edit 2: Tak už je mi to jasnější, stačilo se podívat na veřejně přístupná čísla návštěvnosti, čtenosti atp. Auto.forum totiž dává Auto.cz těžce, ale hodně těžce na pr.el. Takže toto už dáááávno není jednička na automobilovém webu >:D >:D >:D

Edit 3: Pane Machala, ale takto tu ztrátu nedoženete, takto ji naopak ještě víc prohloubíte!
29. 12. 2017 21:32
Re: Naftové orgie
Nemas tolik zrat a pak se tam vejdes. Kupujes auta s metrem v ruce nebo polde toho, jak se v nich citis ? Ja to druhe a je mi uplne jedno, jestli tam je 5 nebo 6 cm.