Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fioravanti v Ženevě 2005

Kandahar, Kite, Ferrari Superamerica

Fioravanti, původně architektonická kancelář, sídlící nedaleko italského Torina, připravila pro Ženevský autosalon studii Kandahar vycházející z Lancie Musa

Kandahar, Kite, Ferrari Superamerica

Fioravanti, původně architektonická kancelář, sídlící nedaleko italského Torina, připravila pro Ženevský autosalon studii Kandahar vycházející z Lancie Musa.

Šéf firmy, Leonardo Fioravanti, pracoval 24 let u Pininfariny, kde osobně navrhl několik slavných Ferrari, později pracoval pro samotné Ferrari a také jako šéfdesigner Fiatu.

Kandahar

Elegantní mini MPV Lancia Musa posloužilo italskému malovýrobci jako základ pro rozvíjení volných fantazií na téma "přidaný prostor při zachování elegance". Kromě výrazných plastových nástavců, lakovaných odlišným odstínem, zůstaly bočnice původního vozu až po C-sloupek prakticky beze změny; inovace začínají u poloprůhledné velkoplošné skleněné střechy, vypůjčeny z mnohem extravagantnějšího konceptu KITE z loňské Ženevy. Několik krychlových decimetrů a pěknou dávku originality pak dodává jednolité prosklení zadních bočnic a poslední třetiny střechy.

Kite

V minulém roce představená studie řeší po svém nedostatek místa ve sportovních vozech s karosérií kupé. Netradiční nosná struktura je tvořena mohutným, ale lehkým střešním dílem, který ústí do zadních sloupků. Vpředu je tento díl zakončen vnitřním zpětným zrcátkem. Bohatě prosklený interiér je tedy také prostorný. Vývojové práce na diodových světlech opět u Fioravanti pokročily, a tak je nalezneme jak na koncových tak i v předních světlometech.

Vnější rozměry studie jsou 4444 mm x 1894 mm x 1330 mm, rozvor 2720 mm.

Ferrari Superamerica

Pýchou Fioravanti je světová premiéra nového otevřeného Ferrari, který je opatřeno patentovaným systémem otevírání skleněného střešního dílu, který poprvé představila firma Fioravanti v roce 2001 na konceptu Alfy Romeo. Za 10 sekund se z uzavřeného Ferrari stává otevřený automobil, střešní díl je uložen na zádi a nezabírá tak prostor původně určený pro zavazadla.

Ondřej Láník