Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker Karma: Sériové provedení výkonného plug-in hybridu v lednu v Detroitu (další foto)

3. 12. 2008
26
11
Zobrazit náhledy (26)
Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma
Kalifornská automobilka Fisker si na začátku letošního roku získala pozornost konceptem Karma plug-in hybrid. Sériová verze tohoto výkonného čtyřdveřového auta se veřejnosti představí v lednu na detroitském autosalonu.

Fisker Karma se tak představí přesně rok po konceptu. Majitel automobilky Henrik Fisker navíc tvrdí, že je už vyprodaná veškerá produkce až do poloviny roku 2010. Luxusní hybrid s cenovkou 88 tisíc dolarů se dostane k prvním zákazníkům v listopadu 2009.

Auto je vybaveno novým hybridním systémem Q-DRIVE, který se skládá z benzinového motoru GM Ecotec 2,0T (191 kW), sloužícího jako generátor pro Li-Ion baterie uložené uprostřed vozu mezi nápravami. Elektrická energie je získávána i rekuperací kinetické energie při brzdění a také prostřednictvím solárních panelů umístěných na střeše vozu.

O pohon se stará dvojice elektromotorů s kombinovaným výkonem 300 kW. Karma díky nim zrychlí z klidu na 96 km/h za 5,8 s a nejvyšší rychlost je 200 km/h. Na plně elektrický pohon je možné ujet zhruba 80 km, poté se spustí spalovací motor. Dále je k dobíjení baterií možné použít kromě rozvodné sítě i solární panely na střeše auta.

Design Karmy navrhl sám Henrik Fisker. Sériová verze má zvetšenou masku chladiče a spodní otvor pro vstup vzduchu. V zadním nárazníku přibyl difuzor a výfuk je vyveden přímo za přední kola. Tyto změny zlepšují aerodynamiku a účinnost chlazení. Kromě toho také auto nakonec dostane plnohodnotný B sloupek.

Karoserie má povrchové díly z hliníku a kompozitních materiálů, pod nimi se nachází hliníkový prostorový rám vyvinutý ve spolupráci se společností Norsk Hydro. Výrobu bude zajišťovat finská společnost Valmet Automotive, která dnes vyrábí Porsche Boxster a Cayman (tento kontrakt ale v roce 2012 skončí). Plánovaná roční produkce je 15 tisíc kusů.

Konkurenty Fiskeru Karma mají být Porsche Panamera, Maserati Quattroporte a Aston Martin Rapide.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Plautus
Panamera
| 5. 12. 2008
takto by som si predstavoval Panameru, samozrejme nemyslím to do detailov, ale bočný profil, odmysliac si americko-corvettovské klenutie blatníkov. Potom by mi Poršátko prišlo vyváženejšie ako len nejaká predĺžená zlátanina Carrery...pre mňa má tento Fisker oveľa väčšiu Karmu ako Panamera :yes:
karma pana Fiskera
| 4. 12. 2008
no vzhledem k tomu ze jedno takove auto nam tu pred barakem stoji a clo se nanej platit nemuselo, tak ano ja tomu verim, o neplaceni dane sem nic nepsal, to jen ty neumis cist :-) , auto stalo 7 mesicu pod plachtou u prodejce a dnes bez nutnosti zaplatit clo jezdi v CR ;-)
karma pana Fiskera
| 3. 12. 2008
ty těm pohádkám o neplacení CLA a DPH pořád věříš? Už jsem ti to myslím psal na jaře - nevěř.
SPRAVNY TAH
| 3. 12. 2008
Dobre rano koncerne, vstavame. Probudit, sbalit kramy a vystehovat. Na cele pelotonu totiz dochazi ke stridani strazi.
SPRAVNY TAH
| 3. 12. 2008
Vuz vypada vyborne. Koncepce EV pro sposrtovnejsi vuz je vynikajici. Spotreba zustane na urovni 1,4 v nizsi stredni. Rozhodne ale cena. Vynikajicim tahem pro uspech na EU trzich je smlouva s VALMET OY. Ano, vazeni tento krasavec se bude vyrabet ve stejne tovarne jako dodnes Porsche Boxter.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku