Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford B-Max dostane nový tříválec 1,0 EcoBoost

Diskuze (69)
Ford se chystá posunout techniku EcoBoost do nižších pater. Přeplňovaný tříválec se nejprve dostane do malého MPV B-Max.

Odpovědí na downsizing v podobě 1,2 TSI od Volkswagen Group bude u Fordu přeplňovaný tříválec. Pod obchodní značkou 1,0 EcoBoost nabídne rovný litr zdvihového objemu rozděleného do tří válců, turbodmychadlo a přímé vstřikování.

Moderní tříválcový agregát nahradí stávající atmosférické čtyřválce v nejmenších Fordech. Podle dostupných informací půjde o vůbec první sériově vyráběný zážehový tříválec s přímým vstřikováním a přeplňováním. Motivací je samozřejmě snížení spotřeby paliva a emisí. Cílem konstruktérů je zaměřit se především na tepelnou účinnost motoru.

Ford potvrdil, že motor 1,0 EcoBoost dostane přesazenou klikovou hřídel, která snižuje tření a dělenou chladicí soustavu, umožňující bloku válců zahřát se dříve než hlava válců. Rychlejším zahřátím bloku se šetří palivo, zejména v chladném počasí.

Sběrné potrubí bude odlité přímo do hlavy válců; tato jednodílná konstrukce má být lehčí a zejména snižuje teplotu výfukových plynů, čímž umožňuje motoru pracovat s optimálním poměrem paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček.

Pod značkou EcoBoost se i v případě nejmenšího motoru této řady ukrývá přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT).

Prvního nasazení se dočká příští rok v kompaktním MPV Ford B-Max. Model, který se bude vyrábět v Rumunsku, v portfoliu Fordu nahradí u nás velmi úspěšný Fusion.

Podrobnosti o novém motoru zveřejní Ford na letošní IAA ve Frankfurtu.

B-Max ale samozřejmě nebude jedinou aplikací motoru 1,0 EcoBoost. Postupně se objeví v dalších modelech – s nasazením ve Fiestě a malém Ka můžeme téměř s jistotou počítat.

Ford oznámil také blížící se zahájení výroby nové převodovky, určené speciálně pro zástavbu do vozů s hybridním pohonem.

Její produkce bude v závodu Van Dyke v severoamerickém Detroitu spuštěna ještě letos, naplno se pak rozběhne během prvního čtvrtletí roku 2012.

Nová převodovka nahradí tu současnou, která se vyrábí v Japonsku a montuje se do severoamerických modelů Ford a Lincoln s hybridním pohonem.

Novou hybridní převodovku zkonstruoval Ford zcela ve vlastní režii a ve vlastní režii ji bude také vyrábět. Jedná se o elektronicky řízenou rychlostní skříň (e-CVT), která nabídne oproti stávajícímu řešení lepší dynamiku, vyšší dosažitelnou rychlost v režimu elektrického pohonu a větší akční rádius.

Diskuze (69)
Avatar - Ronault.
9. 6. 2011 19:50
Re: Proč ne
1. Když se ptáš, tak logicky nevíš. Jak na tebe koukám, tak toho nevíš více.
2. Je rozdíl mezi nahánění se v běžném provozu, což nemusí být nijak nebezpečné a honičkou a la pánové v GT-R. Pokud nedokážeš pochopit rozdíl, tak je to smutné, ale není to tak smutné, jako bys nechtěl. Když se ti nechce, tak je to horší než když nemůžeš.
3. Uvědomil sis taky někdy, že nejsi středobod celého vesmíru a jediný zájemcem o tohle auto? Nikoho nezajímá, jestli si v kufru vozíš vzduch nebo rozřezané tělo tchýně.
9. 6. 2011 19:36
Re: Proč ne
To máš smůlu ty, zrovna 1.2 TSI žere v tlustém Yetim jako českoněmecký čuník... >:D
Avatar - miromen
9. 6. 2011 10:19
Re: Naprosto neporovnatelné cesty
Jen nepatrny detail je to turbomotor a tam je to na otačky citlivějši.
Avatar - Nerez
9. 6. 2011 09:36
Re: Naprosto neporovnatelné cesty
Fabie točí při 130ti km 3100 ot. na pětku, většina aut s pětikvaltem 4000 ot. takže si myslím, že pořád je úspornější než většina ostatních aut s 5st. převodovkou.
Avatar - Guttalax
8. 6. 2011 09:22
To je pokrok
;-) Jsme zvědav kdy se ty pidiobsahy s úžasnými výkony začnou sypat. Nepřeji majitelům nic špatného,ale možná v budoucnu budou na opravy těchto motorů pořadníky. :no: :no: :no: