Ford B-Max se chlubí nejmenší spotřebou ve třídě
Ford o novém modelu B-Max, nepřímém nástupci Fusionu prohlašuje, že se bude chlubit nejmenší spotřebou paliva v segmentu malých MPV. Nízkou spotřebou se má pyšnit především B-Max s přeplňovaným tříválcem 1,0 EcoBoost (88 kW) a turbodieselem 1,6 TDCi (70 kW).
Spotřebu paliva u B-Maxu snižuje systém Auto-Start-Stop, ukazatel optimálního přeřazení pro co nejnižší spotřebu, inteligentní dobíjení nebo informační systém, který řidiče učí jezdit ekonomicky.
Benzinová jednotka 1,0 EcoBoost o výkonu 88 kW nabídne kombinovanou spotřebu paliva 4,9 l/100 km, což odpovídá 114 g CO2 vypuštěným na 1 km jízdy.
Ford- B-Max s tímto motorem tak bude mít menší udávanou kombinovanou spotřebu než konkurenční Opel Meriva s benzinovým agregátem 1,4 ecoFLEX (88 kW) doplněným o systém start-stop, Citroën C3 Picasso se 1,6 VTi (88 kW) i než Renault Grand Modus se 1,2 TCe (76 kW).
Zatímco udávaná kombinovaná spotřeba palivy Merivy se zmíněným motorem je 5,7 l/100, u Grand Modusu tato hodnota činí 6,0 l/100 km a u C3 Picasso pak 6,4 l/100 km.
Ford- B-Max bude nabízen také se vznětovým agregátem 1,6 TDCi o výkonu 70 kW, který podle automobilky spotřebuje v kombinovaném cyklu 4,0 litru paliva na 100 km, což odpovídá 104 g CO2 na kilometr.
Mezi konkurenty dieselového B-Maxu Ford řadí Opel Meriva s agregátem 1,3 CDTi ecoFLEX (70 kW) se start-stopem, Citroën C3 Picasso se 1,6 HDi (68 kW) a Renault Grand Modus se 1,5 dCi eco2 (65 kW).
Udávaná kombinovaná spotřeba paliva této Merivy a Grand Modusu činí shodných 4,1 l/100 km, C3 Picasso spotřebuje 4,6 litru nafty na 100 km.
Oficiální výstavní premiéru bude mít sériový B-Max na březnovém autosalonu v Ženevě, v prodeji se objeví během letošního roku.
B-Max bude nepřímým nástupcem u nás velmi oblíbeného Fusionu. Zvýšený malý hatchback chce totiž Ford nahradit klasickým MPV (B-Max) a malým SUV (EcoSport).