Ford C-Max: V USA je základem čtyřválec 2,5 l (124 kW)
Pokud chceme hovořit o americkém Fordu C-Max, musíme na pravou míru uvést jeho označení.
V USA se bude prodávat pouze delší verze, která se však v Evropě prodává pod označením Grand C-Max. Ve Spojených státech ale přídomek Grand bude chybět.
Základní motorizací amerického C-Maxu bude 2,5litrový čtyřválec s výkonem 124 kW v 6000 min-1 a maximem točivého momentu 226 Nm v 4500 min-1.
Paradoxně nad ním bude v nabídce stát přeplňovaný maloobjemový motor 1,6 EcoBoost s přímým vstřikováním. Výkon je sice totožný s dvou a půl litrem, tedy 124 kW, maximum točivého momentu je však 234 Nm mezi 1500 a 4500 min-1.
Obě motorizace budou ve Spojených státech dodávány výhradně s šestistupňovým automatem.
Ford C-Max - technické údaje americké verze | ||
Motor | 2,5 l iVCT | 1,6 l EcoBoost |
Převodovka | 6A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 2488 | 1596 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 124/6000 | 124/5700 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 226/4500 | 234/1500-4500 |
Předchozí generace Fordu C-Max se v USA neprodávala, nicméně automobilka věří, že bude vůz úspěšný, protože svoji velikostí (4520 x 1858 x 1684 mm) zapadá mezi typické americké minivany. Interiér pojme až sedm pasažérů ve třech řadách, což je jeden z předpokladů úspěchu na americkém trhu těchto vozidel.
Karoserie je totožná s evropským Grand C-Maxem, využívá tedy prvky kinetického designu Ford. Zadní boční dveře jsou posuvné, v příplatkové výbavě nebude tak jako u evropské verze chybět elektrické ovládání víka zavazadelníku.
Ford C-Max je postaven na takzvané C platformě, kterou sdílí s modelem Focus. Na stejném základě má vznikat v roce 2012 10 různých modelů s kapacitou až 2 miliony vozů ročně.
Americkou výstavní premiéru nasměroval Ford do Detroitu.