Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford E-Transit Custom konečně míří na trh. Ujede méně, než se čekalo

Daniel Fuglevič
Diskuze (15)

S oznámením zahájení prodeje na vybraných trzích Ford upřesňuje schopnosti své nejnovější elektrické dodávky. V některých ohledech totiž došlo ke změnám.

Prvotní odhalení plně elektrického Fordu E-Transit Custom proběhlo už v květnu 2022. Až nyní však automobilka oficiálně zahajuje vstup modelu na evropský trh. Elektrický zástupce nejprodávanější dodávky na starém kontinentu tak doplní v nabídce nedávno vylepšený větší E-Transit, po technické stránce nicméně přichází po dvou letech od představení s nižším dojezdem, než Ford původně avizoval.

Video se připravuje ...

Původně Ford předpokládal dojezd elektrické dodávky okolo 380 km, do produkce však nyní míří E-Transit Custom s menší baterií o využitelné kapacitě 64 kWh (dříve uváděných 74 kWh), takže ve výsledku klesla hodnota maximálního dojezdu na 337 km (WLTP). Konfiguraci s elektromotorem na zadní nápravě, volitelně o výkonu 100 kW (135 koní) nebo 160 kW (217 koní), však Fordu do současné nabídky zachoval. V obou případech elektromotor produkuje 415 Nm točivého momentu.

S menší baterií se každopádně o něco zkrátila doba nabíjení. Při nabíjení střídavým proudem o výkonu až 11 kW lze baterii nabít do plna za 6,7 hodiny. V případě použití DC rychlonabíječky s možností výkonu až 125 kW trvá dobití z 10 na 80 % kapacity okolo 39 minut, přičemž desetiminutové připojení k nabíječce zajistí dodávce zhruba 82 km navíc.

Ford dále upřesňuje také užitečné zatížení dodávky – nyní 1011 kg v případě skříňové dodávky E-Transit Custom Van, zatímco tažnou kapacitu uvádí na hmotnosti až 2300 kg. Jinak si E-Transit Custom udržuje variabilitu a možnosti, které jsme dopodrobna uvedli již dříve. Stačí nicméně zopakovat, že k dispozici bude i karoserie Kombi a Kombi Van, všechny s možností volby krátkého nebo dlouhého rozvoru a nízké nebo vysoké střechy.

V základu dostanou všechny verze E-Transit Custom nejnovější infotainment systém SYNC 4 s 13palcovým displejem natočeným na řidiče a 5G konektivitou. Standardní výbavou bude také nejnovější tepelné čerpadlo se vstřikováním par chladiva, které zajišťuje účinnější vytápění kabiny při nízkých teplotách. Volitelně bude k dispozici systém Pro Power Onboard, poskytující zástrčky pro napájení nářadí či dalšího nutného pracovního vybavení.

Produkce E-Transitu Custom probíhá v závodě Ford Otosan v tureckém Kocaeli. Na vybraných trzích bude užitkový model dostupný na konci letošního léta, na všechny zbývající trhy Evropy zamíří během příštího roku. O uvedení v Česku a oznámení zdejších cen budeme určitě informovat.

Daniel Fuglevič
Diskuze (15)

Doporučujeme

25. 5. 2024 00:05
Re: Dojezd
těch 337 je při spotřebě 18 a to nevim. při spotřebě 25-30 to bude 250-200
24. 5. 2024 23:27
Re: Ujede méně, než se čekalo
těch 337 znamená spotřebu 18,8, to je z říše snů. Realita bude 25/30 v zimě a jsme na 250/200
24. 5. 2024 23:25
Dojezd?
Teda jestli to má při 64kWh baterce dojezd 337km, tak mi to vychází na spotřebu 18,8kW/100km.
Hele jako teda s naloženou dodávkou fakt nevim, no... Když budu realistický optimista a budu počítat se spotřebou 25kW/100km, tak máme dojezd 256km. Pesimistická a současně ale také realistická zimní varianta spotřeby cca 30kW/100km nám pak dělá krásných 213km dojezdu. To se bude prodávat samo.
22. 5. 2024 22:08
Dojezd
Reálný dojezd není ani 200km. To je maximálně do města, takže cena do půl mega. Ford se prostě zbláznil.
22. 5. 2024 22:04
Je jen málo blbějších automobilových nápadů...
....než narvat do dodávky elektrický pohon! :-[] :no: :no: :no: