Ford EcoBlue: Nový naftový dvoulitr má až 170 koní
S označením TDCi bude u Fordu už brzo ámen, nahradí jej nová generace jednotek EcoBlue, jejíž zástupce o objemu 2,0 l se nyní oficiálně představil. Ford nabídne nový dvoulitr s výkony 77 kW, 96 kW a 125 kW, což nejsou čísla, která by vám srazila klobouk z hlavy, ale Ford má vcelku rozumně znějící vysvětlení.
Spíš než výkon je u turbodieselů důležitý průběh točivého momentu a jeho dávkování a právě v tomhle ohledu mají EcoBlue excelovat. Bude více "točáku" těsně nad volnoběhem (při 1250/min. je točivý moment o 20 % vyšší než u jednotky 2.2 TDCi), reakční doba se zkrátí a motory se výrazně ztiší a zklidní. Současně by měly být nové pohonné jednotky o zhruba 10 % úspornější, než ty dosavadní a stejným způsobem má poklesnout o CO2.
Ford se prý nebojí ani problémům s dalšími emisemi, zejména pak NOx, EcoBlue údajně splní s rezervou zkušební testy, ale dokáže jejich výsledky přenést i do reálného provozu. To vše díky pokročilému procesu zpracování výfukových plynů. Debut si dvoulitr odbude v modelu Transit, postupem času se rozšíří i do dalších modelů.