Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Escort RS Cosworth s nájezdem 349 km se prodal za 4,4 miliony!

Filip Melich
Diskuze (1)

Červený homologační speciál od Fordu se prodal za 4,4 miliony korun. Důvodem je nájezd pouhých 349 kilometrů a výjimečný stav.

Homologační speciál pro skupinu A světového šampionátu v rallye vycházel z páté generace modelu Escort, respektive stál na technickém základu modelu Sierra Cosworth. Karoserie s produkčním Escortem sdílela pouze boční dveře a střechu. O pohon se staral přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od Cosworthu o výkonu 167 kW (227 koní), který putoval skrze pětistupňovou manuální převodovku ke všem čtyřem kolům. Síla byla mezi nápravy rozdělena v poměru 34:66 ve prospěch té zadní. Točivý moment podle Fordu dosahoval maxima 304 Nm.

Video se připravuje ...

Velké turbodmychadlo se však projevovalo výraznou turbodírou, která činila vůz náročným na řízení. Od roku 1994 bylo proto instalováno menší turbo, kvůli kterému údajně mírně poklesl výkon motoru, ale dynamické vlastnosti byly z velké části zachovány. U motoru s větším turbem se udávala maximální rychlost 220 km/h a sprint z 0 na 100 km/h za 5,7 sekund.

Výroba Fordu Escort RS Cosworth probíhala od února 1992 do ledna 1996 a celkem vzniklo 7.145 exemplářů. Červený kus, který vidíte na fotkách, sjel z výrobní linky Fordu v německém městě Rheine v říjnu 1995. Registrován do provozu byl v srpnu 1996 a od té doby měl jen dva majitele. Oba k vozu přistupovali jako k investici, což vysvětluje jeho perfektní stav a nájezd pouhých 349 km. Je navíc pravděpodobné, že podobně s vozem naloží i jeho nový majitel.

Červený vůz na fotkách totiž právě změnil majitele. Nový vlastník si jej pořídil za 149.995 liber, tedy za téměř 4,4 miliony korun. Za tuto částku získal auto, které je z vnějšku zcela bez oděrek či jiných nedokonalostí a stále září původním červeným lakem Radiant Red. Ve skvělém stavu jsou také pětipaprsková litá kola Ronal o průměru 16 palců. Na nich jsou obuty pneumatiky Pirelli P Zero, které byly vyvinuty speciálně pro tento vůz a na tomto konkrétním exempláři vydržely z výroby.

Stejně zachovalý je také interiér s pravostranným řízením, sportovními sedačkami Recaro, přídavnými budíky a radiem na kazety. Ve výbavě je také bezpečnostní alarm, ale například boční okna a zrcátka jsou ovládaná manuálně. Vůz byl totiž vyroben ve verzi Standard Edition, která neměla tolik komfortních prvků jako Luxury Edition.

Někdo právě získal výjimečné auto v perfektním stavu. Ale právě kvůli němu a jeho hodnotě se pravděpodobně nikdy nepodívá na silnice. Na jednu stranu je to škoda – auta jsou od toho, aby se s nimi jezdilo. Na stranu druhou stranu se ale právě proto skvěle dochovalo.

Filip Melich
Diskuze (1)

Doporučujeme

12. 5. 2022 19:02
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste> http://www.fordauto.sk/