Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Explorer nabízí nevšední pneumatiky. Jedny vznikly pro Mercedes, druhé odolají hřebíkům

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Nové SUV Ford Explorer, kterého se časem dočkáme i na českém trhu, odkrývá další technickou zajímavost. A tentokrát ze světa pneumatik

Šestá generace Fordu Explorer je z technického hlediska poměrně nevšedním strojem. Pod elegantní karoserií se totiž ukrývá nové šasi, které standardně Které v základu posílá výkon na zadní kola. Pohon všech kol je samozřejmě za příplatek. Nová platforma by vozu měla ubrat na váze a přidat, přidat na tuhosti a také zlepšit chování při ostřejší jízdě.

Lepší jízdní vlastnosti by pak měli ocenit především zájemci o vrcholnou verzi ST, pod jejíž kapotou by se mohlo ukrývat přes 400 koní. A aby automobilka sportovnost modelu ještě víc zdůraznila, rozhodla se vůz obout na pneumatiky Michelin Latitude Sport 3, které však nesou označení MO. Tedy „Mercedes Original.“

Společnost Michelin totiž tyto pneumatiky původně vyvinula právě pro německou automobilku, která hledala vhodné obutí pro své ostré SUV Mercedes-AMG GLE43 Coupe. Jak se tedy tyto pneumatiky dostaly na vrcholné provedení SUV Ford? Na to kolegům z Car and Driver odpověděl Ed Krenz, technický šéfinženýr oddělení Ford Performance.

Podle jeho slov bylo původním plánem obout všechna SUV Explorer na celoroční pneumatiky Pirelli, během vývoje si však jeho tým uvědomil, že vrcholné ST by si zasloužilo i výkonné letní pneumatiky. Proto se rozhodli kontaktovat Michelin a začaly hledat gumy o průměru 21 palců, které by požadavkům odpovídaly.

Jediný typ pneumatik, které mohli v Michelin nabídnout, však byly právě Latitude Sport 3 s rozměry 275/45 R 21 MO. Ford tedy neměl příliš na výběr a tak se pneumatiky vyvinuté pro Mercedes dostaly na ostrou variantu jejich nového SUV. Automobilka s modrým oválem ve znaku však využila pouze přední pneumatiky z Mercedesu, neboť na zadní nápravě GLC43 Coupe jsou obuty pneumatiky o rozměru 315/40 R21. Ford Explorer ST se však spokojil s 275/45 R21 na obou nápravách.

V případě Fordu Explorer se však nejedná o jedinou zajímavost spojenou s pneumatikami. Explorer se totiž kromě jiného stal prvním SUV, které nabídne pneumatiky Michelin Selfseal, které jsou schopny automaticky utěsnit drobné proražení objekty do průměru 0,6 centimetru – například od menších hřebíků či vrutů. Pneumatiky jsou standardně dodávány pouze u modelů Platinum a Limitedy Hybrid s pohonem všech kol, pravděpodobně se však objeví i  v příplatkové výbavě.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme