Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Explorer míří s plug-in hybridním pohonem do Evropy

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 4. 2019
12
7
Zobrazit náhledy (12)
Ford Explorer Ford Explorer Ford Explorer Ford Explorer Ford Explorer Ford Explorer Ford Explorer

Ford oficiálně představuje novou generaci svého sedmimístného SUV Explorer s plug-in hybridním pohonem v provedení, v němž tento model uvede v průběhu letošního roku na evropské trhy.

Ford uvedl první generaci modelu Explorer v březnu roku 1990 jako zástupce modelového roku 1991 a stvořil tak jeden ze svých nejúspěšnějších modelů, který si prakticky od svého uvedení na trh do dnešních dnů udržuje pozici nejlépe prodávaného SUV na severoamerickém trhu.

V pořadí šestá generace, která měla premiéru v rámci letošního lednového autosalonu v Detroitu v severoamerickém provedení pro modelový rok 2020, se nyní představuje i s plug-in hybridním pohonem a především ve verzích, v nichž se Explorer vrací na evropské na trhy, na nichž figuroval a to včetně českého, ve své druhé generaci z let 1995 až 2003.

Ford Explorer ve své nejnovější generaci opouští platformu svého předchůdce z let 2011 až 2019 s napříč uloženými motory a s novou platformou se vrací k podélnému uložení motorů. V lednu měl premiéru s přeplňovanými zážehovými čtyřválci a šestiválci EcoBoost a nyní se v rámci představení verzí pro evropský trh odhaluje i již tehdy zmiňovaný plug-in hybridní pohon.

Ford Explorer Plug-In Hybrid míří i na evropský trh ve dvou jasně odlišných variantách, jimiž jsou sportovně stylizovaný Explorer ST-Line a luxusně laděný Explorer Platinum. K pohonu obou těchto verzí poslouží plug-in hybridní ústrojí, které tvoří zážehový šestiválec 3.0 EcoBoost s výkonem 257 kW (350 k), elektromotor o výkonu 74 kW (100 k) a generátor. Tato soustava dosahuje podle materiálů automobilky nejvyššího výkonu 331 kW (450 k) a točivého momentu 840 N.m.

Lithium-ion baterii o kapacitě 13,1 kWh lze nabíjet přes port umístěný na levé straně vozu, mezi dveřmi a blatníkem. Baterie se díky rekuperaci kinetické energie, vznikající při brzdění, automaticky dobíjejí i během jízdy.

Ford Explorer Plug-In Hybrid se může pohybovat pouze za pomoci elektromotoru a v takovém případě se jeho dojezd pohybuje kolem 40 kilometrů. Způsob využívání elektřiny uložené v baterii může řidič ovlivnit volbou režimu, označených EV Auto (automaticky), EV Now (elektrický režim až do vybití baterie), EV Later (vůz šetří elektřinu v baterii na pozdější dobu) a EV Charge (průběžné dobíjení). Při vyčerpání energie v baterii vůz automaticky přejde do režimu EV Auto.

Paralelní konstrukce hybridního agregátu umožňuje také kombinovat sílu zážehového a elektrického motoru, například při akceleraci či při tažení těžkého přívěsu. K efektivnímu využití potenciálu pohonné jednotky přispívá vyspělá desetistupňová samočinná převodovka.

Předpokládané hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva jsou 78 g/km, respektive 3,4 l/100 km.

Inteligentní pohon všech kol analyzuje každých 10 milisekund vstupy z mnoha snímačů. Zohledňuje například rychlost jízdy, rychlost stáčení okolo svislé osy, teplotu okolního vzduchu, prokluz kol nebo to, zda je připojen přívěs a jak se chová. Nová jednostupňová rozvodovka je opatřena elektromechanickou spojkou, která dokáže podle potřeby během 100 milisekund plynule změnit rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Stejně jako desetistupňový automat využívá adaptivních učících algoritmů.

Systém Terrain Management nabízí sedm přepínatelných jízdních režimů, jimiž jsou Normal, Sport, Trail (nezpevněné cesty), Slippery (kluzký povrch), Tow/Haul (jízda s přívěsem), Eco, Deep Snow (hluboký sníh) a Sand (písek). Každému z nich odpovídá specifické grafické zobrazení na 12,3“ přístrojovém štítu. Jízdu v terénu usnadní i systém pro kontrolované sjíždění svahů.

Nechybí armáda moderních asistenčních systémů, z nichž lze vyzdvihnout parkovací asistent Active Park Assist 2.0, umožňující parkování prakticky bez zásahu řidiče. Nechybí adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, s rozpoznáváním dopravních značek a vedením uprostřed jízdního pruhu.

Systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na provoz v kolmém směru upozorní řidiče, pokud se při couvání z parkovacího místa kolmo do vozovky blíží ze strany jiné vozidlo. Jestliže řidič na varování nezareaguje, začne systém automaticky brzdit, aby zmírnil následky střetu. Couvací brzdový asistent plní podobnou funkci při každém couvání. Prostřednictvím radaru a ultrazvukových senzorů monitoruje prostor za vozem a v případě hrozící srážky začne automaticky brzdit.

Při manévrování řidič ocení také přední a zadní kamery s automatickým čistěním čoček nebo doplňkové kamery pod zpětnými zrcátky, díky nimž lze na palubním displeji zobrazit kompletní okolí vozu v rozsahu 360 stupňů.

Ford Explorer Plug-In Hybrid měří více než pět metrů na délku, dva metry na šířku a bezmála dva metry na výšku. Díky tomu má poskytovat až sedmi cestujícím ve třech řadách sedadel velkorysý prostor.

Cestující na první a druhé řadě mají k dispozici více než metr prostoru pro hlavu i nohy, vnitřní šířka v úrovni ramen přesahuje 1,5 metru. Třetí řada nabízí 96 cm místa pro hlavu, více než jeden metr na šířku v oblasti ramen a více než 83 centimetrů prostoru pro nohy. I zde tedy mohou komfortně cestovat dospělí.

Sériově dodávaná sedadla Easy Fold s funkcí Power Raise ve třetí řadě a sedadla Easy Fold ve druhé řadě lze sklopit do podlahy a díky tomu vytvořit zavazadlový prostor o objemu 2 274 litrů. Odkládací prostory po celém interiéru mají souhrnný objem 123 litrů. Držáků nápojů mají cestující k dispozici celkem 12.

Součástí bohaté standardní výbavy jsou mimo jiné v deseti směrech elektricky seřiditelná přední sedadla, vyhřívaná sedadla ve druhé řadě, podložka pro bezdrátové dobíjení, vyhřívaný volant, sluneční clony v bočních oknech u druhé řady sedadel a tónování bočních oken od B-sloupků dozadu. Modely Platinum mají navíc 1000wattový audiosystém B&O se čtrnácti reproduktory. V případě varianty ST-Line nabízí audio B&O výkon 800 wattů a 12 reproduktorů.

Zabudovaný modem FordPass Connect promění Explorer Plug-In Hybrid v pojízdný Wi-Fi hotspot až pro deset zařízení. FordPass Connect umožňuje využívat v navigaci aktuální dopravní informace, získávané v reálném čase, streamovat zvukový a video obsah i během jízdy a v kombinaci s mobilní aplikací FordPass Connect používat několik funkcí dálkového sledování a ovládání vozu.

Ford Explorer Plug-In Hybrid standardně jezdí na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny. Provedení ST-Line má jednodílnou masku v černém laku. Stejnou povrchovou úpravu nalezneme rovněž na střešních ližinách, liště na pátých dveřích a na obložení spodní části bočních dveří. Sedadla, vkládané koberce i sportovně tvarovaný volant jsou prošívané červenou nití a na palubní desce se nacházejí dekorační prvky ve vzhledu uhlíkového kompozitu. U varianty Platinum jsou exteriérové detaily vyvedeny v matně kovové povrchové úpravě a palubní desku zdobí pravé dřevo.

Zdroj: Ford Czech Republic

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Re: pekne
Barrichello
| 4. 4. 2019
Taky Mustang, Explorer i Edge sou originál americké modely :-)
Avatar - wakantanka
Re: Bude to velmi drahé ...
wakantanka
| 3. 4. 2019
Mno cena spraví veľa ale R6 pozdĺž, plus elektro a 4x4. Som zvedavý koľko toho v Európe predajú a hlavne ako optimistický Ford na začiatku bude.
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: pekne
Zetti
| 3. 4. 2019
Koukam ze uz te taky naucili kvokat s hejnem. Ja jsem v prumeru kolem 35 litru na 1100 kilometru, ale ten prumer kurvim obcasnymi dalkami nekolik set km v jednom tahu. Kdybych po nabiti jel vsechny jizdy kolem 70-80 kilometru, typicky do prace, do skoly, nakupy a zpatky ap. jako vetsina lidi, tak se do tech dvou litru mimo topnou sezonu vejdu bez problemu. A to se da delat 70-80 km dvakrat az trikrat denne, takze 200 kilometru denne na vice kratsich jizdach pri 2l/100 v pohode. Takhle na tech 1100 kilometru tankuju jednu nadrz mesicne, tak asi 35 litru. Kolikrat ten motor nenastartuju jak je tejden dlouhej. Presnejsi mereni nedelam, nepotrebuju to. Staci si psat knihu jizd a pocitat.
Avatar - WinDiesel
Bude to velmi drahé ...
WinDiesel
| 3. 4. 2019
... tím se to předem vyřazuje z trhu, uvidíme.
Avatar - H/K_svwet
Re: Re: pekne
H/K_svwet
| 3. 4. 2019
to mas jak pri hybridnom outlanderi... 1,9L nezerie ani dole kopcom pri 50tke ... ale na papieri to tak krasne vyzera ze jazdi skoro zadara.... to mas tu dnesnu uzasnu dobu....ale tak poslednych 20 rokov uz padame klesame a tak sa nedivne

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku