Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford F-150 s výkonnějším 3.5 V6 EcoBoost pro modelový rok 2017

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 7. 2016
5
9
Ford F-150 zamíří na trh s druhou generací motoru 3.5 V6 EcoBoost. Ta poskytne vyšší výkon i točivý moment a spolupracuje s desetistupňovou automatickou převodovkou.

Ford již na jaře letošního roku poodhalil druhou generaci vidlicového šestiválce 3.5 EcoBoost s dvojicí turbodmychadel, jejíž první generace debutovala v pick-upech F-150 modelového roku 2016.

Motor dostal lepší turbodmychadla s lehčí turbínou, která je vyrobena ze speciální slitiny Mar-M-247 vyvinuté pro letecký průmysl. Nové je také vstřikování, vedle vstřikovačů přímo ve válcích má vstřikovače v sacím kanálu před ventily, což má pomáhat snížení emisí a zlepšení spalovacího procesu. Ventilový rozvod má pak odolnější sací i výfukové ventily, pro zajištění delší životnosti agregátu.

Pro takto přepracovaný motor 3.5 V6 EcoBoost v provedení pro modelový rok 2017 nyní automobilka uvádí výkon 279,5 kW (380 k) a točivý moment 637 N.m, což má být o 7,4 kW (10 k) a 68 N.m více než u dosavadního provedení pro modelový rok 2016.

Spolu s prvními informacemi o druhé generaci přeplňovaného šestiválce bylo letos v květnu potvrzeno, že bude v modelové řadě F-150 spolupracovat s desetistupňovou automatickou převodovkou a na této skutečnosti se nic nemění.

Ford prozatím neuvádí zrychlení nebo maximální rychlost F-150 s novým motorem a dokonce nezmiňuje ani spotřebu paliva, která patří u těchto pick-upů na severoamerickém trhu k nejsledovanějším údajům.

Automobilka prozatím vedle výkonu a točivého momentu pouze připomíná, že první generace motoru 3.5 V6 EcoBoost představuje okolo 60 % v prodejích pick-upů F-150 a uvádí, že provedení pro modelový rok 2017 bude uvedeno do prodeje na podzim letošního roku.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

F150 jako darce
Duffy182
| 13. 7. 2016
Tu 3.5 V6 EcoBoost by mohli podarovat i mustangu.
F-150
jupo
| 12. 7. 2016
Závoďák určite nie ale na pohodové jazdenie to určite stačí. U mňa JGC, skoro 2,5 tony s 3,6 litrovým V6 bez turba - klasická atmosféra robí z nuly na sto za necelých 8 sekúnd. V8 v pohode pod 7. Nad 8 sekúnd už v pick upoch nejde skoro nikto - teda s výnimkou dízlov ale aj tie dokážu pekne upaľovať. Ked'si pomyslím že octavia RS dá stovku za ten istý čas ako americký off road, tak tie atmosféry nebudú až také zlé. A vydržia neporovnateľne viac ako oturbené dvojlitre, pri spotrebe ktorá nieje až tak rozdielna. Kamarát má golfa GTI a priemer má cez 10 litrov na sto, ja v Jeepe 14 - obaja jazdíme väčšinou mesto.
Avatar - Barrichello
F-150
Barrichello
| 12. 7. 2016
Ecoboost sou turba
Avatar - Barrichello
F-150
Barrichello
| 12. 7. 2016
Nikdo ti nebrani si ho nechat dovezt nebo Denker sem taha RAMky vc dieslovych a je to s plnou zarukou. Uz jich tu prodali desitky
F-150
Kolík80
| 12. 7. 2016
Reagoval jsem na ty ody o 6V motorech. Ty zminovane jsou samozrejme atmosfericke. Jinak ta 3.5 ve F-150 bude velika pecka... Me by stacila i 2,7. Problem je porad spotreba, podle me bude kombinovana 15+ a to je pri mych 40tis. rocne masakr. A plyn uz asi nechci...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku