Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus RS: V Česku od 915.900 Kč

Ondřej Chamilla
Diskuze (140)
O Fordu Focus RS již víme mnohé, kupříkladu že má výkon 350 koní, točivý moment 470 N.m a chytrý pohon všech kol. Až ve Frankfurtu však automobilka zveřejnila údaje o dynamice vozu či českou cenu.

Aktualizováno:

Nejrychlejší Ford se znáčkem RS je zde. Focus RS má přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost s 350 koňmi (258 KW) a pohon všech kol Performance AWD, který disponuje vektorováním točivého momentu a dokáže tak distribuovat výkon k jednotlivým kolům. Nechybí ani drift mód s výraznější preferencí kol zadní nápravy.

Nyní jsme se konečně dozvěděli rovněž údaje o dynamických vlastnostech tohoto ostrého hatchbacku. Z klidu na sto kilometrů v hodině se rozjede za 4,7 sekundy a maximální rychlost činí 266 km/h. Podle Fordu je pak ideální řadit na vyšší stupeň při 5900 otáčkách za minutu, omezovač však zasáhne až v 6800 ot./min. Maximum točivého momentu 440 N.m najdete v rozmezí 2000 až 4400 ot./min, při funkci overboost je pak na 15 sekund k dispozici až 470 N.m.

Stejně zajímavé jako výkony je i cena automobilu, protože ta v České republice začíná na 915.900 Kč! Konkurenti s podobným výkonem a pohonem všech kol jsou výrazně dražší, kupříkladu Subaru WRX STi začíná na ceně 1.089.000 Kč, přičemž má o 50 koní méně.

Nový Focus RS se vyrábí v německém Saarlouis a první kusy se mají dostat k zákazníkům začátkem roku 2016, přičemž objednávky začnou již nyní v září.

Ondřej Chamilla
Diskuze (140)
17. 9. 2015 17:58
Re: hatchback za milion
Absence automatu ucini z tohoto Fordu alespon v kontinentalni Evrope velmi okrajovou zalezitost.
Avatar - white label
17. 9. 2015 13:41
Re: Další karosářské verze
V tomto ohledu s tebou rozhodně souhlasím i já.
Avatar - praděda7
17. 9. 2015 10:44
Re: Šulek
Nejsem z toho moudrý. Jestli je to opravdu povinná mlhovka, tak šikovnějšího šulka opravdu nemohli vymyslet. ;-\
17. 9. 2015 09:22
Re: Další karosářské verze
Ač názorově velice nejednotní jsme se koukám jednou shodli ;-)
Avatar - Individualita
17. 9. 2015 08:46
Re: hatchback za milion
Myslím to tak, že většina lidí co dá za auto podobného rázu tyhle peníze, ho raději dá za značku. Vždycky to tak fungovalo a těžko se to hned tak změní. Já neříkám, že je to dobře nebo špatně ;-)