Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus: Technická data, nové fotografie

David Bureš
Diskuze (169)
Nový Focus dostane 6 výkonových verzí 3 šestnáctistovek a 3 varianty dvoulitrového turbodieselu. Rozměry, výkony, hmotnosti přehledně na jednom místě.

Jeden z nejočekávanějších sériových vozů letošního roku se začne na evropských trzích prodávat v březnu. Třetí generace Fordu Focus bude z počátku nabízena ve dvou karosářských variantách – pětidveřový hatchback přijde na český trh na přelomu března a dubna, kombi dorazí k prvním zákazníkům na konci května 2011.

Automobil oproti předchozí generaci narostl do délky. Nový pětidveřový Focus je dlouhý 4.358 mm, ve srovnání s minulou generací je však s šířkou 1.823 mm a výškou 1.484 mm užší (o 17 mm) a nižší (o 13 mm). Rozvor mezigeneračně vzrostl o 8 mm na 2.648 mm.

Ford Focus 5D - porovnání rozměrů s předchozími generacemi
ModelFocus Mk3 (2011-)Focus Mk2 (2004-2010)Focus Mk1 (1998-2004)rozdíl
Délka [mm]435843374152+21/+206
Šířka [mm]182318391695-17/+128
Výška [mm]148414971430-13/+54
Rozvor [mm]264826402615+8/+33
Objem zav. prostoru [l]316385350-69/-34

Kombi si ponechává pozemské vnější míry, na délku měří jen 4.556 mm, ponechává si shodnou šířku a rozvor jako hatchback a je nepatrně vyšší (1.505 mm).

Nevýhodou však může být pro mnohé zákazníky menší zavazadelník, který je s 316 l menší než v minulé generaci (380 l) i než ten v prvním Focusu (350 l). Větší objem nabídnou jen verze bez náhradního kola (s lepicí sadou). V nabídce existuje i varianta s plnohodnotným náhradním kolem (mimo kombi).

Po sklopení zadních sedaček v poměru 60/40 je možné zavazadelník zvětšit na 1.101 litrů, u kombi pak až na 1.502 l (obě hodnoty s minirezervou).

Ford Focus Kombi vs. Opel Astra Sports Tourer: Designový duel

Ford Focus - Objem zavazadlového prostoru
KaroserieHatchbackKombiSedan
Pětimístné uspořádání s plnohodnotným kolem277nelze372
Pětimístné uspořádání s dojezdovým kolem316476421
Pětimístné uspořádání s lepicí sadou363490475

Na základní architektuře podvozku se oproti minulé generaci mnoho nezměnilo, řešení zadní víceprvkové nápravy control blade se liší jen v detailech. Obě nápravy jsou uloženy v pomocných rámech, které lépe izolují karoserii od podvozku a zvyšují tuhost kinematického systému.

Novinkou bude elektrický posilovač řízení, který pomáhá snížit spotřebu paliva. Podle Fordu Focus nepřijde o špičkové řízení. Přesnost, stabilita, agilita i komfort mají být ještě lepší než u obou předchůdců. Převod řízení 14,7:1 je společný všem motorizacím a odpovídá 2,6 otáčkám volantu mezi krajními polohami. Poloměr otáčení hatchbacku činí 5,5 m.

Vpředu jsou standardně vnitřně chlazené kotoučové brzdy s průměrem 278 mm a tloušťkou 25 mm, verze 1,6 EcoBoost a 2,0 TDCi mají průměr zvětšený na 300 mm. Vzadu mohou být buď plné kotouče (271 x 11 mm) nebo u méně výkonných modelů i bubny (228 x 40 mm), podle jednotlivých národních specifikací.

Standardem bude i Torque Vectoring Control, který skrze brzdění vnitřního kola v zatáčce variabilně rozděluje hnací moment mezi přední poháněná kola. Systém zlepšuje jízdní vlastnosti, omezuje vrozenou nedotáčivost a na rozdíl od systému kontroly trakce nezmenšuje odváděný výkon motoru.

Základní rozměr pneumatik je 205/55 R16, nad ním pak jsou rozměry 215/55 R16, 215/50 R17 a 235/40 R18.

Nový Focus bude zpočátku nabízen s devíti motory, nejsilnější benzinový dvoulitr TiVCT s výkonem 117 kW nicméně bude výhradně určen pro trh Spojených států. I tak bude ale nabídka motorizací pestrá – Evropané budou vybírat mezi třemi vznětovými a pěti zážehovými jednotkami. Mezi nimi nechybí ani nový benzinový 1.6 litr EcoBoost se 110 kW. Ten spolu se 1,6 litrovými diesely TDCi bude vybaven funkcí start/stop.

Ford Focus - přehled benzinových motorizací
Motor1,6 TiVCT1,6 TiVCT1,6 EcoBoost1,6 EcoBoost
Převodovka5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1596159615961596
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/600092/6000110/5700134/5700
Největší toč. mom. [Nm/min-1]150/4000-4500159/4000240/1600-4000 (270/1900-3500)240/1600-5000 (270/1900-4000)
Max. rychlost [km/h]187196210222
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,310,98,67,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,96,06,0
Pohotovostní hmotnost [kg]1195120112581258

Nižší spotřebě má napomoci aktivní mřížkou chladiče, která ovlivňuje proudění vzduchu do motorového prostoru. To zlepšuje aerodynamiku vozu. Podle automobilky je nový Focus prvním vozem ve třídě s touto funkcí.

Z bezpečnostní výbavy jmenujme příplatkovou kameru umístěnou u vnitřního zpětného zrcátka. Ta sleduje jízdu v pruzích a značky podél silnice, a upozorňuje řidiče především na nejvyšší povolenou rychlost a zákazy předjíždění. Systém řidiče varuje před opuštěním pruhu (při rychlosti nad 60 km/h), popřípadě aktivně vůz vrátí zpět do pruhu. Vedle toho řidiče varuje zvukovými signály při podezření na jeho únavu.

Low Speed Safety System pomocí laserových paprsků sleduje dění před vozem, čímž snižuje možnost nehody v městském provozu, v rychlostech do 32 km/h. V případě hrozící nehody vytvoří maximální tlak v brzdné soustavě, a pokud řidič nereaguje, vůz sám zastaví.

Mezi další pomocníky může patřit i varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu.

Ford Focus - přehled naftových motorizací
Motor1,6 TDCi1,6 TDCi2,0 TDCi2,0 TDCi2,0 TDCi
Převodovka6M6M6DS6M (6DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]15601560199719971997
Válce/ventily4/24/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/360084/360085/3750103/3750120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2000270 (285)/ 1750-2500300/1500-2250320/1750-2750340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]180193196207 (205)218 (215)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,510,910,98,9 (9,5)8,6 (8,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,25,35,0 (5,3)5,0 (5,3)
Pohotovostní hmotnost [kg]1262126913861346 (1386)1346 (1386)

Nový Focus bude nabízen ve čtyřech stupních výbavy. Základní Edge nabídne elektrická zrcátka a přední okna, klimatizaci, palubní počítač a USB přípojku.

Výbava Zetec přidá kožený volant, vyhřívané čelní sklo a přední zrcátka, spolu s 16palcovými litými koly.

Součástí výbavy Titanium bude dvouzónová automatická klimatizace, dešťový senzor, pomocník pro rozjezd do kopce a tempomat.

V nejvyšší Titanium X pak nebudou chybět bi-xenony, zadní LED lampy, parkovací asistent, vyhřívané sedačky, osvětlení interiéru diodami s výběrem sedmi odstínů a 17palcová litá kola.

Nová generace Fordu Focus se bude prodávat na 120 světových trzích. Na takzvané platformě C, kterou Focus sdílí s novým C-MAXem a Grand C-MAXem, má být během příštího roku vyráběno 10 různých modelů s výrobní kapacitou až 2 miliony vozů ročně.

David Bureš
Diskuze (169)
Avatar - white label
20. 1. 2011 10:14
Re: No, nevím...
Poměrem cena-výkon-koroze (karoserie), nebyl vůbec daleko od pravdy... >:-[]
Avatar - Ronault.
20. 1. 2011 09:32
Re: No, nevím...
On taky se mnou nediskutoval a rovnou prohlásil Trabanta za nejlepší auto všech dob >:D
Avatar - woody-alien
20. 1. 2011 09:11
Re: No, nevím...
To bys nejdřív musel konzultovat s Ádou.... >:D
Avatar - Ronault.
20. 1. 2011 00:16
Re: No, nevím...
Jen jestli se vy dva s Miromenem neutěšujete navzájem. Abych tady neprohlásil, které že to auto střední třídy v minulé generaci bylo nejlepší >:-[]
Avatar - white label
20. 1. 2011 00:02
Re: No, nevím...
Nemůžu si pomoct, ale pravda musí jít z člověka aspoň občas ven... :-O >:D