Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Harley-Davidson F-150: Truck pro motorkáře také s novým motorem 6,2 V8

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Exkluzivní edice Harley-Davidson slavného pick-upu Ford F-150 dostala pro modelový rok 2011 nový vidlicový osmiválec 6,2 l.

Proslulé trucky Ford série F se vyrábějí již od roku 1948, v současnosti vzniká dvanáctá generace. Verze Harley-Davidson měla premiéru v té s pořadovým číslem deset, psal se leden roku 2001.

Dosud vzniklo devět modelů řady F-150, šest větších Super Duty F-250 a F-350 a před rokem dokonce dostala logo výrobce motocyklů z Milwaukee i série F-450.

Nový motor nejmenší F-150 je zcela totožný s ostrou verzí Raptor, kde měl premiéru letos v květnu. Z objemu 6210 cm3 (vrtání 102 mm, zdvih 95 mm) poskytuje 306,5 kW (417 k) při 5500 min-1 a 588 Nm točivého momentu při 4500 min-1. Agregát má dvouventilovou techniku, blok válců je litinový, hlavy hliníkové. Jediný vačkový hřídel nepostrádá proměnné časování. To dokáže otevírat a zavírat sací i výfukový ventil současně, čímž klesá spotřeba paliva. Spalovací proces usnadňuje dvojice svíček pro každý válec. Šestistupňová samočinná převodovka disponuje funkcí SelectShift, řidič jí přepínačem vedle voliče vnutí svůj požadavek.

Vizuální změny oproti modelu, který byl představen na začátku roku 2009, jsou minimální, nejmarkantnější je absence mohutného prolisu na kapotě motoru. K dispozici jsou nová barevná provedení karoserie i interiéru, štítek s pořadovým číslem série a VINem naleznete na opěrce mezi předními sedadly. Přístrojová deska čítá i 4,2palcovou obrazovku z tekutých krystalů, která je umístěna před řidičem mezi otáčkoměrem a rychloměrem. Ta poskytuje všechny potřebné informace, například o spotřebě paliva. Ovládat ji lze tlačítkem na volantu.

Základní výbava obsahuje také hlasově ovládanou navigaci, jejíž součástí je i klimatizace a satelitní rádio Sirius, jako výstup ji slouží osmipalcový displej. Ford Harley-Davidson F-150 má standardně montované dálkové startování, vyhřívaná sedadla i ve druhé řadě (samozřejmě v kůži) a střešní okno. Taktéž za obří dvaadvacetipalcová kola nemusí zákazník připlácet. Parkovací kamera je při rozměrech vozu naprostou nutností.

Ten dokáže táhnout přívěs až do hmotnosti těsně přesahující 4,2 tuny. Kromě svého harleye tak může majitel naložit na cestu i další tuny potřebných věcí, a to doslova.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Avatar - Barrichello
16. 8. 2010 11:15
Re: Holt Amerika
Ameriky maj taky 2-3 výbavy. Souvisí s tím povětšinou i motory - k základnímu je socka, k lepšímu bohatší a k nejlepšímu ta nej.
Ale už i tam se dají za příplatek dokupit různý věci, vč. luxusních typu vyhřejvanej volatn či odvětrávnaý sicny, ale ta základní výbava v jednotlivých stupních je slušná, pro verze ofiko prodávané v EU je ten základ velmi bohatý a často není prakticky co si připlácet.
Ten základ totiž obsahuje 10-20 věcí, který je u evropských automobilek, zejmména slavného koncernu za příplatek.
V tom je velkej rozdíl.
Jo zminovaná zrcátka v elektrice nebo zadní okna což tu ještě dnes pomalu není standart tam mělo 80% aut už před 15ti lety.
A vo tom to je.
Avatar - Barrichello
16. 8. 2010 11:01
Re: Emisní povolenka
Kolik aut plní Euro 6?
Teda já nevěděl že v Berlíně maj ulice s dopravní hustotou Pchongjangu.
Možná že to plní už i euro 5, nehledal sem podrobnosti.
Avatar - Barrichello
16. 8. 2010 11:00
Re: Tohle je neco pro milovniky TDI
Proč by mi to vadilo?
Já to provnával tak, že prostě "klasická" (rozuměj 340 cui a víc) benzínová V8 má slušnej točivej moment proti běžným dieslům.

Můžu já za to že evropa dělá dehty povětšinou do objemu 3 litrů?
Já neporovnával litrový výkon, to jaksi u benzínu vs. nafta je trošku mimo mísu, já říkal že na točivej moment cca 500-800 Nm nepotřebuju nutně sazínka, že toho jde docílit i jinak, že.

Avatar - Barrichello
16. 8. 2010 10:56
Re: Tohle je neco pro milovniky TDI
Oni to nepotřebují - nikdo by to tam nekupoval. Pro pickupy a dodávky jim bohatě stačí to co mají, Cummins např. umí dobré motory, proč je asi používají i někteří evropští výrobci trucků, že.
Avatar - Barrichello
16. 8. 2010 10:54
Re: Tohle je neco pro milovniky TDI
No von tohle ale nákladák je. BTW amíci maj ve Fordu F350 už dělší dobu šeslitrovýho sazínka, který v úpravě jisté renomovnaé ladičské firmy má krouták 1080 Nm....

Takže tohle umíci amíci taky, takovýhle sazínky.
Ty malý ne, neb by je tam nikdo nekupoval.
Ostatně firmy jako Detroit Diesel, Cummins, Caterpillar atd. jsou světově známý.