Ford Maverick
Tento zcela nový vůz byl vyvinut ve spolupráci Fordu s japonskou automobilkou Mazda, která je součástí koncernu Ford a do prodeje by se v Evropě měl dostat již koncem letošního roku.
Exteriér vozu působí velmi seriózním dojmem s množstvím praktických doplňků. Mezi tyto doplňky můžeme jistě zařadit i hodně použitých plastů ve spodní části vozu, jejichž výhody jsou v těchto místech nesporné. U Mavericku však najdeme i jiné praktické maličkosti jako např. zvlášť otevíratelné okno u pátých dveří, střešní nosiče a některé další drobnosti. Pětidveřová karoserie byla navíc navržena nejen s ohledem na praktičnost, ale i na co nejvyšší komfort a bezpečnost. Maverick se tak může pochlubit nejvyšší tuhostí karoserie ve své třídě.
Interiér Mavericku poskytuje dostatek místa pro pět dospělých cestujících a jejich zavazadla. Zavazadlový prostor se při přepravě objemnějšího nákladu dá samozřejmě ještě zvětšit sklopením zadních sedadel, které jsou dělena v poměru 60/40. Při přepravě dlouhého předmětu se dá využít i již zmiňovaného (nahoru se otevírajícího) okna u pátých dveří. Pro zvýšení bezpečnosti patří ke standardní výbavě vozu čelní airbagy druhé generace a předpínače bezpečnostních pásů.
U Mavericku bude (zatím) možnost volby ze dvou motorů. První možností je zážehový motor Ford Zetec DOHC s objemem 2.0 litru o výkonu 88 kW při 5400 ot/min a maximálním točivým momentem 175 Nm při 4500 ot/min. Tento motor bude dodáván s pětistupňovou manuální převodovkou a je schopen vlečení přívěsu o hmotnosti až 1500 kg.
Druhou možností je třílitrový šestiválec Ford Duratec o výkonu 150 kW při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 271 Nm při 4700 ot/min. S tímto motorem bude standardně montována čtyřstupňová automatická převodovka. Maverick je v tomto případě schopen vlečení přívěsu o hmotnosti až 1700 kg.
Oba motory mají nízkou hladinu emisí, čímž jsou připraveny na plnění přísných emisních norem. U obou verzí jsou poháněna přední kola k nimž se v případě prokluzu automaticky přiřadí i pohon kol zadních (podobně jakou u Hondy CR-V). Tento systém je řízen elektronicky, ale pohon 4x4 je možné zapnout i manuálně. U pohonu 4x4 je poměr přenosu točivého momentu mezi přední a zadní nápravou 50/50.
Automobilka Ford modelem Maverick reaguje na stále se rozšiřující počet zájemců o automobily SUV, které jsou známy tím, že si je převážně kupují lidé mladí věkem či lidé mladí alespoň srdcem. Maverick se tak jistě stane vítaným zpestřením této kategorie automobilů.