Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Maverick

Jiří Štacha Jiří Štacha 27. 5. 2000 • 00:55
3
V kategorii SUV (Sport Utility Vehicle) byl na autosalonu v Ženevě představen nový automobil, se kterým tentokrát rozšiřuje svou nabídku automobilový koncern Ford. Novinka s názvem Maverick se tak stane dalším přírůstkem mezi automobily pro široké...

Tento zcela nový vůz byl vyvinut ve spolupráci Fordu s japonskou automobilkou Mazda, která je součástí koncernu Ford a do prodeje by se v Evropě měl dostat již koncem letošního roku.

Exteriér vozu působí velmi seriózním dojmem s množstvím praktických doplňků. Mezi tyto doplňky můžeme jistě zařadit i hodně použitých plastů ve spodní části vozu, jejichž výhody jsou v těchto místech nesporné. U Mavericku však najdeme i jiné praktické maličkosti jako např. zvlášť otevíratelné okno u pátých dveří, střešní nosiče a některé další drobnosti. Pětidveřová karoserie byla navíc navržena nejen s ohledem na praktičnost, ale i na co nejvyšší komfort a bezpečnost. Maverick se tak může pochlubit nejvyšší tuhostí karoserie ve své třídě.

Interiér Mavericku poskytuje dostatek místa pro pět dospělých cestujících a jejich zavazadla. Zavazadlový prostor se při přepravě objemnějšího nákladu dá samozřejmě ještě zvětšit sklopením zadních sedadel, které jsou dělena v poměru 60/40. Při přepravě dlouhého předmětu se dá využít i již zmiňovaného (nahoru se otevírajícího) okna u pátých dveří. Pro zvýšení bezpečnosti patří ke standardní výbavě vozu čelní airbagy druhé generace a předpínače bezpečnostních pásů.

U Mavericku bude (zatím) možnost volby ze dvou motorů. První možností je zážehový motor Ford Zetec DOHC s objemem 2.0 litru o výkonu 88 kW při 5400 ot/min a maximálním točivým momentem 175 Nm při 4500 ot/min. Tento motor bude dodáván s pětistupňovou manuální převodovkou a je schopen vlečení přívěsu o hmotnosti až 1500 kg.

Druhou možností je třílitrový šestiválec Ford Duratec o výkonu 150 kW při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 271 Nm při 4700 ot/min. S tímto motorem bude standardně montována čtyřstupňová automatická převodovka. Maverick je v tomto případě schopen vlečení přívěsu o hmotnosti až 1700 kg.

Oba motory mají nízkou hladinu emisí, čímž jsou připraveny na plnění přísných emisních norem. U obou verzí jsou poháněna přední kola k nimž se v případě prokluzu automaticky přiřadí i pohon kol zadních (podobně jakou u Hondy CR-V). Tento systém je řízen elektronicky, ale pohon 4x4 je možné zapnout i manuálně. U pohonu 4x4 je poměr přenosu točivého momentu mezi přední a zadní nápravou 50/50.

Automobilka Ford modelem Maverick reaguje na stále se rozšiřující počet zájemců o automobily SUV, které jsou známy tím, že si je převážně kupují lidé mladí věkem či lidé mladí alespoň srdcem. Maverick se tak jistě stane vítaným zpestřením této kategorie automobilů.



Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku