Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Ford Mondeo – první jízdní dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (245)
První stovky kilometrů potvrzují – tady se bojuje o trůn střední třídy.

Podrobný popis nové generace vozu Ford Mondeo jsme zveřejnili nedávno, čtyři stovky kilometrů ujetých při mezinárodní prezentaci na jihu Evropy odhalilo další zajímavosti – s oběma hodnotícími znaménky.

V běžném prostředí vypadají vozy stejně dobře jako na ženevském autosalonu – přispívají k tomu sice nepochybně příplatkové pneumatiky, ale ve střední třídě s masovou firemní klientelou se cení jen lehce rozevlátý konzervativismus – a do tohoto měřítka se Mondeo vejde.

Tak především – verze sedan je při stejné ceně jako liftback sice papírově téměř stejně prostorná, ve skutečnosti je ale ne-pohodlí sedanu při manipulaci se zavazadly o dost větší.

Na designu upoutávají drobnosti – prolomený kryt zavazadelníku sedanu a liftbacku má svůj odraz mimo jiné také v prolisu přístrojové kapličky v interiéru. Jde o drobnost, ale celkem vtipně je tak řidiči naznačováno, jaké auto vlastně řídí.

Dříve účelně tvarovaná záď verze kombi se nyní více „balí“ ve stylu Mazda6 nebo Alfa 159, ostře sledovaná délka a objem zavazadelníku tím nijak neutrpěly. Mondeo Kombi budou mít rádi i v servisech – nízko končící víko zavazadelníku je totiž spojeno s nárazníkem, takže jakékoli kolize neodnese jen nárazník samotný…

Interiér je téměř přesnou kopií S-Maxu, pouze „leteckou“ rukojeť ruční brzdy nahradila klasická páka. Před spolujezdcem je zřetelně více místa, středový panel kazí jen lacině působící obložení z imitace dřeva a na všech dosažitelných místech přibyly větší odkládací prostory. Sedadla jsme ve vlásenkách prověřili skutečně důkladně se dvěma výsledky – skvěle drží a zasloužila by si výše stavitelnou operku hlavy.

Vrcholný dvouapůllitrový zážehový pětiválec s výkonem 162 kW je podle našeho názoru skrytým favoritem mezi zážehovými motorizacemi. V jakémkoli režimu je i oproti konkurenci až nezvykle tichý, sladění se šestistupňovou manuální převodovkou se osvědčilo na dálnici i v kopcích. Vůz je až na nejzazší možnou mez přísně neutrální, do zatáček se mu i přes jistou zavalitost evidentně chce a za všechny naše akcelerační blázniviny v horách odpovídá jen jedenáctilitrovou spotřebou.

Nejprodávanější bude ale určitě dvoulitrový turbodiesel s výkonem 103 kW v kombinaci s manuální, respektive 96 kW se šestistupňovým automatem. Po pětiválci je sice motor trochu slyšet, stále je ale zvukově mnohem kultivovanější než VW systémy čerpadlo-tryska. Největším překvapením je i u této motorizace zachovaná neutrální charakteristika podvozku. I přes poměrně značnou hmotnost pohonné jednotky nemá Mondeo potřebu ztěžovat řidiči zatáčení a i v mezních situacích jsme se obešli bez ESP. S pohodovou jízdou přes hory a podstatně méně častém využívání dynamického potenciálu jsme si na palubním počítači spokojeně přečetli údaj o spotřebě 6,4 l/100 km.

Některé posádky si u benzinových pump vyzkoušely standardně (!) montované víko nádrže Easy Fuel, které zabraňuje načerpání nesprávného paliva s pozitivním výsledkem – i skutečně přehnané zacházení systém přestál a benzín nebyl naftou poskvrněn…

První dojmy z několikahodinové jízdy se nedají nazývat testem, máme ale už dost argumentů k prvnímu dílčímu hodnocení – Mondeo se směle může postavit špičce v Evropě prodávané střední třídy a tenhle souboj má velkou šanci vyhrát. Nadějnou kombinaci rozporuplného, ale dostatečně nového designu, vnitřního prostoru, vyzrálých a tichých motorů tak může zhatit v podstatě jen pohled do základního, případně příplatkového ceníku.

Klasický redakční test Fordu Mondeo na českých silnicích zveřejníme 28. května.

Ford Mondeo na českém trhu
Motor1.6 Duratec 5M2.0 Duratec 5M2.5 Duratec 6M1.8 Duratorq 6M2.0 Duratorq 6M2.0 Duratorq 6A
Zdvihový objem [cm3]159619992495175319971997
Válce/ventily4/44/45/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/6300107/6000162/500092/3850103/400096/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4100185/4500320/1500280/1800320/1750-2240320/1750-2250
Max. rychlost [km/h]190210240200210195
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,79,97,510,59,511,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,27,99,35,85,97,1
5D Core599.990,-§§§§§
5D nebo 4D Trend§§§741.990,-§§
5D nebo 4D Ghia§756.990,-§§850.990,-886.990,-
5D nebo 4D Ghia X§§948.990,-§922.990,-§
5D Titanium§756.990,-§§850.990,-§
5D Titanium X§§948.990,-§922.990,-§
Kombi Trend§§§776.990,-§§
Kombi Ghia§791.990,-§§885.990,-921.990,-
Kombi Ghia X§§983.990,-§957.990,-§
Kombi Titanium§791.990,-§§885.990,-§
Kombi Titanium X§§983.990,-§957.990,-§

Ondřej Šuch
Diskuze (245)
31. 5. 2007 19:04
Zadné svetlá
Ak by zadné svetla vyzerali aspoň nejak takto: [odkaz] tak by to bolo dokonalé auto!
24. 5. 2007 19:19
Re: MONDEO
Jo, však ty si hraješ se slovíčky. Já hlásím, co prodává Ford a to jsem si koupil.
24. 5. 2007 10:52
Re: celkem slušný
Zajímal by mne zdroj ;-)Ale třeba v Uk je to 1ka už tet.
24. 5. 2007 10:49
Re: Titanium jen pro liftback a kombi?!
Bude ---
Tři různé karosářské varianty – klasický čtyřdveřový sedan, stylový a všestranný pětidveřový liftback a prostorné kombi – budou k dispozici již od uvedení nového Ford Mondea na trh. Každou z nich bude možné pořídit ve čtyřech různých úrovních výbavy: Ambiente s bohatou základní výbavou, moderní Trend či luxusní Titanium a Ghia.
Avatar - Pekelná Micinka
24. 5. 2007 10:33
Re: Reklama
>:D >:D :yes: