Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Maverick
Ford Ranger Sport
Ford Ranger Sport
Ford Ranger Sport
65
Fotogalerie

Ford možná chystá elektrický Ranger, registroval mu jméno Lightning

Nabídka čistě elektrických pick-upů značky Ford by se mohla rozrůst dokonce o dva modely.

Ford má dnes v nabídce zatím pouze jeden čistě elektrický pick-up, kterým je známá modelová řada F-150 s příznačným označením Lightning, tedy blesk. V budoucnu by se však nabídka čistě elektrických pick-upů Ford Lightning mohla rozrůst ještě o dva další modely, přičemž minimálně jeden by mohl skončit i v Evropě.

Podle informací kolegů z webu The Drive si totiž Ford nechal v Evropě (u úřadu pro ochranu vlastnictví EUIPO) zaregistrovat jména Maverick Lightning a Ranger Lightning. Ford Ranger přitom jistě netřeba představovat, ostatně verze Raptor už se představila i na českém trhu.

Ford Maverick je však ještě kompaktnější pick-up, zatím dostupný pouze v zámoří, který se však těší obrovské popularitě. Už v minulosti se přitom mluvilo o jeho další elektrifikaci, která by kromě současného hybridu mohla zahrnovat i čistě elektrickou verzi.

V současnosti bohužel nevíme nic bližšího, i samotný Jim Farley, CEO modrého oválu, ale v minulosti potvrdil, že automobilka pracuje na dalším elektrickém pick-upu. Ostatně představitelé automobilky již kdysi v minulosti avizovali, že chtějí být jedničkou v elektrifikaci tohoto segmentu.

Video placeholder
Ford F-150 Lightning • Ford

Elektrifikace modelu Ranger, který je na rozdíl od Mavericku postaven na globální platformě, přitom v minulosti také nebyla vyloučena, a navíc by dávala ještě větší smysl. Zvlášť při současných jednáních ohledně zákazu prodejů nových automobilů se spalovacími motory na trzích EU. I samotné evropské vedení Fordu však již v minulosti avizovalo svůj plán, kterým je nabízet od roku 2030 na starém kontinentu už jen elektromobily.

Uvést čistě elektrický Ranger či Maverick na evropské trhy by tak do budoucna mohlo dávat smysl, než se ale touto myšlenkou příliš nadchneme, je potřeba si uvědomit, že samotná registrace názvů ještě nemusí nic znamenat. Ze strany automobilky totiž může jít také pouze o prevenci, aby si tyto názvy časem neregistroval někdo jiný a neparazitoval tak na slavném jménu.