Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang: Plátěná střecha kabrioletu se složí do 10 sekund

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Ford odhalil podobu kabrioletu už při představení kupé loni na začátku prosince. Nyní před Ženevou přichází s dalšími informacemi o otevřeném sporťáku.

Kabriolet (v anglicky mluvících zemích samozřejmě „Convertible“) se octl pod světly reflektorů ve světové výstavní premiéře už v Detroitu, ale Ford Motor Company si další podrobnosti a konkrétní údaje nechala pro sebe. Ty přicházejí na řadu až teď, těsně před švýcarskou výstavou. Otevřený Mustang je vybaven klasickou plátěnou střechou. Udělat z něj módní „cécéčko“? Takové totální zvěrstvo nepřipadá v úvahu, to by skalní fanoušci nepřežili.

Oproti předchozí generaci byla zlepšena vícevrstvá izolace jak proti vlivům počasí, tak i proti hluku. Složí se, případně zpět natáhne během deseti sekund. Celý mechanismus přitom neubírá tolik ze zavazadelníku, pokud je střecha dole, nevyčnívá tolik z profilu auta, což zlepšuje aerodynamiku. Odcházející model má na rámu čelního skla dvě západky, které je nutné odjistit či naopak zajistit ručně. Nové generaci stačí jediná. Ford si střechu nevyrábí sám, dodává mu jí německý specialista Webasto. O kvalitě tedy nemusí mít budoucí majitelé žádné pochyby.

Kabina se od kupé prakticky nijak neliší. Mustangy budou vybaveny informačním systémem Sync. Techniku už jsme popsali mnohokrát, takže jen v krátkosti. Kabriolet pochopitelně sdílí novou zadní nápravu s nezávislým zavěšením místo tuhé, vpředu zůstaly vzpěry McPherson. Pod kapotou najdeme alespoň zpočátku trojici motorů: standardem pro USA je šestiválec 3,7 l s 224 kW a 366 N.m, druhou volbu představuje pětilitrový vidlicový osmiválec řady Coyote s výkonem nejméně 313 kW a točivým momentem 529 N.m. My Evropané si můžeme koupit variantu s přeplňovaným přímovstřikovým čtyřválcem EcoBoost 2,3 l, který dává 227 kW a 414 N.m.

Jistě, Ford bude otevřený Mustang šesté generace nabízet i na starém kontinentu a hodlá zatopit místní konkurenci. Prodej začne celosvětově během podzimu a modrý ovál odhaduje, že topless verzi si koupí 18 % zákazníků, tedy takřka jeden z pěti. Doufejme, že se s nimi na evropských, potažmo českých silnicích setkáme častěji, než tomu bylo u individuálních importů předchůdců. Výroba nových kupé i kabrioletů se ve Flat Rocku (Michigan) rozběhne 11. srpna, 20. června odejde do důchodu pátá řada.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)