Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford oživí jméno Bronco

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

V souvislosti s dohodou mezi Fordem a UAW se objevily informace o použití jména Bronco na novém modelu a uvedení pick-upu Ranger na severoamerickém trhu.

Ford Motor Company podle prozatímní dohody s organizací UAW (United Auto Workers) schválené v první polovině letošního listopadu investuje do továren v USA celkem 9 miliard amerických dolarů a vytvoří nebo zachová 8500 pracovních míst.

V souvislosti s těmito informacemi uvádí Detroit Free Press, že z výše zmíněné částky připadne 4,8 miliard amerických dolarů jedenácti podnikům umístěným v Michiganu.

Právě na tuto informaci navazuje neoficiální zpráva o budoucí výrobní náplní závodů v Michiganu, v nichž má být v roce 2018 ukončena výroba modelu C-Max. Místo produkce tohoto MPV se zde má rozběhnout výroba pick-upů Ranger pro severoamerický trh.

Na tento pick-up střední velikosti, který je v současnosti nabízen v Evropě, Austrálii i vybraných asijských trzích, pak má navázat produkce SUV, u nějž má Ford oživit jméno Bronco.

Toto pro severoamerický Ford tradiční jméno uvedl mezi sériové modely malý off-road v roce 1966. Ten až v roce 1978 nahradilo stejnojmenné full-size SUV, sdílející techniku s velkými pick-upu řady F, které bylo nabízeno v celkem čtyřech generacích až do roku 1996, kdy jej nahradil ještě větší Expedition.

V letech 1983 až 1990 bylo v nabídce Bronco II, které s třídveřovou karoserií dlouhou 4,0 m v první a 4,1 m ve druhé generaci, zapadlo mezi kompaktní SUV a sdílelo techniku s tehdejším kompaktní pick-upem Ranger první severoamerické generace.

V případě nového Bronca prozatím nejsou k dispozici žádné bližší informace o jeho technice a designu přímo z automobilky, ale očekává se, že se nebude jednat o zcela svébytný model.

Ford nejspíš půjde podobnou cestou jako u dnes již historických zástupců jména Bronco a využije již hotový a vyráběný model Everest. To ostatně dává největší smysl, protože je odvozen od pick-upu Ranger a může s ním sdílet výrobní linky.

Upravení Everestu pro severoamerický trh a jeho přejmenovaní na Bronco pak zapadá i do strategie Fordu stále více sjednocujícího svou paletu modelů pro všechny světové trhy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
20. 11. 2015 09:56
Re: Everest
I v Evropoě můžu tahat za jejich Pickup verzemi ( Hilux, L200, Navara, Ranger), ale ne každý chce pickup, já bych raději velkou pohodlnější kabinu, kdy po sklopení zadních sedaček mám dlouho krytou rovnou plochu, na které se můžu třeba vyspat, ale při zachování rámu a redukční převodovky. Pickup je kompromis.
18. 11. 2015 12:13
Re: Everest
Přesně tak, LC 150 je sice výborná, ale cenově hodně vysoko. Myslím si, že i na evropském trhu by se rámové auto v ceně do 1 mil. docela hodilo.
Avatar - Barrichello
18. 11. 2015 11:53
Re: Everest
Lidi poslední dobou tahaj za velkými pikapy. Taková dieslová RAMka ne lehčí věci stačí.
18. 11. 2015 11:28
Re: Everest
Bohužel rámová SUV úplně zmizela a je to škoda, protože třeba na tahání velkých vleků a častější používání mimo cestu dnešní SUV nejsou. Už poslední 2 generace Mitsubishi Pajero Sport se sem nedováží, to samé Everest, Toyota 4runner ( její poslední generace je opravdu nádherné auto) a nebo skončení minulé generace Nissanu Pathfinderu. To vše byla auta s cenou kolem 700 tis až 1 mil, taková Toyota LC 150 už je cenově jinde.
18. 11. 2015 10:47
Everest
Je škoda, že v evropské nabídce Fordu Everest chybí... design je podařený a technika bytelná :yes: