Ford oživí jméno Bronco
V souvislosti s dohodou mezi Fordem a UAW se objevily informace o použití jména Bronco na novém modelu a uvedení pick-upu Ranger na severoamerickém trhu.
Ford Motor Company podle prozatímní dohody s organizací UAW (United Auto Workers) schválené v první polovině letošního listopadu investuje do továren v USA celkem 9 miliard amerických dolarů a vytvoří nebo zachová 8500 pracovních míst.
V souvislosti s těmito informacemi uvádí Detroit Free Press, že z výše zmíněné částky připadne 4,8 miliard amerických dolarů jedenácti podnikům umístěným v Michiganu.
Právě na tuto informaci navazuje neoficiální zpráva o budoucí výrobní náplní závodů v Michiganu, v nichž má být v roce 2018 ukončena výroba modelu C-Max. Místo produkce tohoto MPV se zde má rozběhnout výroba pick-upů Ranger pro severoamerický trh.
Na tento pick-up střední velikosti, který je v současnosti nabízen v Evropě, Austrálii i vybraných asijských trzích, pak má navázat produkce SUV, u nějž má Ford oživit jméno Bronco.
Toto pro severoamerický Ford tradiční jméno uvedl mezi sériové modely malý off-road v roce 1966. Ten až v roce 1978 nahradilo stejnojmenné full-size SUV, sdílející techniku s velkými pick-upu řady F, které bylo nabízeno v celkem čtyřech generacích až do roku 1996, kdy jej nahradil ještě větší Expedition.
V letech 1983 až 1990 bylo v nabídce Bronco II, které s třídveřovou karoserií dlouhou 4,0 m v první a 4,1 m ve druhé generaci, zapadlo mezi kompaktní SUV a sdílelo techniku s tehdejším kompaktní pick-upem Ranger první severoamerické generace.
V případě nového Bronca prozatím nejsou k dispozici žádné bližší informace o jeho technice a designu přímo z automobilky, ale očekává se, že se nebude jednat o zcela svébytný model.
Ford nejspíš půjde podobnou cestou jako u dnes již historických zástupců jména Bronco a využije již hotový a vyráběný model Everest. To ostatně dává největší smysl, protože je odvozen od pick-upu Ranger a může s ním sdílet výrobní linky.
Upravení Everestu pro severoamerický trh a jeho přejmenovaní na Bronco pak zapadá i do strategie Fordu stále více sjednocujícího svou paletu modelů pro všechny světové trhy.