Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford pracuje na změně doručování zásilek ve městech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Ford se podílí na projektu, jehož cílem je změnit dnešní běžnou praxi v dopravě zásilek ve městech. Výsledkem má být snížení počtu dodávkových automobilů v ulicích při zvýšení objemu přepraveného zboží.

Ford společně s přepravní společností Gnewt v Londýně testuje projekt na dopravu zásilek koncovým zákazníkům, jehož součástí jsou vedle lehkých užitkových automobilů i cyklisté chodci.

V současnosti je při přepravě zásilek běžnou praxí, že dodávka přepravní společnosti přijede až před dům koncového zákazníka a to bez ohledu na velikost přepravovaného zboží. Díky stále rostoucímu počtu balíkových zásilek se ve velkých městech zvyšuje počet lehkých užitkových automobilů sloužících k jejich přepravě.

Video se připravuje ...

Ford uvádí, že díky stále rostoucí popularitě nakupování na internetu se jen v Evropě počet balíkových zásilek v příštích deseti letech zdvojnásobí. Většina těchto zásilek je přitom ke koncovým zákazníkům dopravována lehkými užitkovými automobily, což v řadě měst spolu s rostoucím počtem osobních vozů vede k přetížení tamních komunikací. Příkladem může být Londýn, kde průměrná doba jízdy během pouhých tří let vzrostla o 40 %.

Zároveň s rostoucím počtem přepravovaných zásilek se přitom stále více zvyšuje tlak jejich co nejrychlejší dopravu za co nejnižší náklady.

Ford ve spolupráci s přepravní společností Gnewt se i díky tomu rozhodl rozvíjet projekt, který zkoumá nové možnosti přepravy zásilek a je právě testován v Londýně. V rámci tohoto projektu spolupracují řidiči dodávkovým automobilů při dopravě zásilek s chodci a cyklisty.

Doprava zásilek v tomto projektu začíná tradičním způsobem, kdy je dodávkový automobil naložen v depu dopravce a následně se vydává k zákazníkům. Zde ovšem dochází ke změně, protože nový software od společnosti Ford založený na technologii cloudu najde ideální místo pro zastavení dodávky v místě ideálním pro rozeslání zásilek na několik různých míst za pomoci kurýrů, pohybujících se pěšky nebo na kolech. Ti pak mohou být na krátké vzdálenosti se zásilkami rychlejší než dodávka.

Cílem celého projektu je snížení zatížení městských center a obytných zón lehkými užitkovými automobily se zásilkami. Tato vozidla mají se zbožím dojet pouze na jejich okraje nebo do míst vhodných k zastavení a rozeslání zásilek za pomoci chodců a cyklistů do několika míst najednou.

Projekt má během svého zkušebního provozu otestovat možné zrychlení přepravy zásilek i snížení zatížení městských ulic lehkými užitkovými automobily. Přínosem má být i snížení emisí výfukových plynů ve městech.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2019 12:34
Londýn banda blb-ů
Zavedli si 30 km/h limit všude, tak ať se nediví a zrychlit se už nedá ani podobnými vychytávkami ……..