Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford představil stylové SUV Equatro Sport, do Česka ale nejspíš nedorazí

Ondřej Mára Ondřej Mára 13. 10. 2021 • 19:34
38
8
Zobrazit náhledy (38)
Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator Ford Equator

Oproti již dříve představenému Equatoru zaujme Equator Sport elegantnějšími a kompaktnějšími tvary, současně je však i výrazně slabší.

Čínské zastoupení automobilky Ford představilo v dubnu tohoto roku až sedmimístné SUV s označením Equator, které se velikostí mohlo rovnat Land Roveru Discovery. Nyní však automobilka představuje jeho kompaktnějšího sourozence, který dostal označení Sport.

Stejně jako Equator, i kompaktnější Equator Sport byl vyvíjen primárně pro čínský trh, který chce zaujmout i svým elegantním designem. Ten sází na kombinaci ostrých hran, elegantních linek, rozdělených světlometů a výrazné masky, která vzdáleně připomíná masku Exploreru.

Oproti klasickému Equatoru přitom Sport působí podstatně elegantněji, čemuž samozřejmě pomáhají i jeho výrazně kompaktnější tvary. Zatímco Equator má délku 4905 mm a rozvor náprav 2865 mm, kompaktnější Sport měří na délku 4630 mm a rozvor náprav má hodnotu 2726 mm. Nejspíš tak nepřekvapí, že jeho kabina bude zřejmě pouze pětimístná.

Automobilka sice nespecifikovala, zda oba modely stojí na stejné platformě, vzhledem k velmi rozdílným rozměrům je však možné, že verze Sport vznikla na jiném základu. Ostatně jak uvádí web CarNewsChina, který na novinku upozornil, na Čínském trhu není neobvyklé použít jedno jméno pro zcela odlišné vozy.

Velké změny se pak odehrály také pod kapotou. Zatímco Equator pohání turbem přeplňovaný 2,0litrový zážehový motor o výkonu 224 koní s nejvyšším točivým momentem 360 Nm, kompaktnější Equator Sport musí vystačit s 1,5litrovým turbem přeplňovaným zážehovým čtyřválcem naladěným na 170 koní.

Stejně jako větší čtyřválec pro Equator, i menší 1,5litrový čtyřválec pro Sport je zcela novou jednotkou, vyvinutou v rámci joint-venture Jiangling Motors-Ford, kterou modrý ovál musel vytvořit pro svůj vstup na čínský trh. Sport je přitom prvním modelem, který tuto motorizaci dostane. Jeho nejvyšší rychlost by pak s novým motorem měla dosahovat zhruba jen 180 km/h.

Ford Equator Sport bude oficiálně představen na autosalonu Guangzhou Auto Show v listopadu tohoto roku a na trh bude uveden začátkem roku příštího.

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
14. 10. 2021 06:41
Re: R4 1.5
Stejně by to tu koupilo pár lidí. To nemá smysl.
Avatar - miromen
13. 10. 2021 20:40
Re: Pecka
Nahrazovat zdařilou kugu touhle hnusnou krabici muže jen typicky evropan tedy nenaročny a ještě, ale to je znama věc si pěkny mimoň co do obměny.
13. 10. 2021 18:53
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
13. 10. 2021 18:52
Re: Pecka
toto je o triedu vacsie a triedu drahsie auto ... co tu chces nahradzat Kugu?
Avatar - California_KNIGHT
13. 10. 2021 15:23
Re: Pecka
Bychuj, ty velikane z petrzalky, bychuj :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud