Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Territory
Ford Territory
Ford Territory
JMC Yusheng S330
11 Fotogalerie

Ford představuje nové SUV Territory. Je to přeznačkovaný Číňan

Nové SUV modrého oválu nabídne výběr mezi konvenční benzinovou variantou, hybridem a plug-in hybridem.

Neutuchající zájem o SUV znamená, že automobilky neustále rozšiřují nabídku těchto modelů. Platí to i pro Ford, který na domácím americkém trhu hodlá zcela skončit se sedany a nabídnout místo nich SUV a crossovery. S expanzí nabídky takových modelů ale počítá i jinde ve světě, důkazem je v tomto ohledu Ford Territory.

Ford Territory je v tuto chvíli určen výhradně pro důležitý čínský trh, přičemž firma se jej rozhodla přizpůsobit tamější klientele neobvyklou cestou. Středně velké SUV vzniklo ve spolupráci s čínskou automobilkou JMC (Jiangling Motors Corporation), přičemž nejde původně o dílo Fordu, ale právě JMC. Ve skutečnosti jde jen o přeznačkovanou verzi SUV JMC Yusheng S330 se svébytnou přídí a interiérem, se znaky modrého oválu.

Pokračuje tak trend, kdy zavedení výrobci v nejlidnatější zemi světa začínají prodávat auta s technikou čínských značek. Volkswagen Group nedávno představil v Číně malé elektrické SUV nově založené značky Sol, které je ve skutečnosti přeznačkovanou variantou modelu JAC iEV7S.

„Territory je pro Ford v Číně průlom, pokud jde o naši schopnost úspěšně konkurovat čínským výrobcům pro miliony zákazníků, které dosud neoslovujeme. Territory je klíčem k tomu, jak budeme v Číně růst. Přivážíme ho na trh rychle, s vysokou kvalitou a nízkou cenou,“ vysvětluje příchod novinky na trh prezident asijsko-pacifického zastoupení Fordu Peter Fleet.

Automobil bude nabízen ve třech variantách. Vedle konvenční benzinové verze přijede také jako plug-in hybrid s možností jezdit čistě na elektřinu a jako mild hybrid s 48V palubním systémem a schopným jezdit v Millerově cyklu.

Territory se na čínském trhu začne prodávat na začátku roku 2019, vyrábět se bude přímo v továrně Xiaolan automobilky JMC, která splňuje globální standardy Fordu. Vůz si americká značka otestovala nejen v testovacím centru v čínském Nankingu, ale také ve středisku v australském Melbourne. Speciálně upravovala třeba naladění podvozku, podle tradic značky. Název je pak shodný s SUV vyráběným mezi lety 2006 až 2014 v Austrálii.

Automobil je součástí plánů značky na rozvoj v Číně. Do roku 2025 chce Ford na čínský trh uvést na 50 nových vozidel. V současnosti tam Territory bude šestým SUV Fordu, po modelech EcoSport, Kuga, Edge, Explorer a Everest.