Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford připravuje naftový Focus ST. Dostane dvoulitr od PSA?

Jan Mička
Diskuze (10)
Ford oznámil plány o uvedení naftové verze ostrého Focusu ST. Reaguje tak na konkurenci v podobě Volkswagenu Golf GTD a Škody Octavia RS s dvoulitrovým turbodieslem.

Informaci zveřejnil britský Auto Express. Aby se naftový Ford Focus ST vyrovnal dvoulitru koncernu Volkswagen, potřeboval by disponovat výkonem okolo 130 kW (Golf GTD má 135 kW a 380 N.m).

Dalo by se uvažovat o využití stávajícího agregátu 2.0 Duratorq TDCi, který by pouze posílil z aktuálních 103 kW. Daleko reálnější řešení by však mohlo vyplynout ze vzájemné spolupráce Fordu a koncernu PSA. Jak jsme totiž uvedli už dříve, Citroën DS5 a Peugeot 508 dostanou „čistější“ turbodiesel 2.0 BlueHDi o výkonu 133 kW a točivém momentu 400 N.m.

Ford Focus ST s naftovým motorem (stejně jako ten s benzinovým) ponese tvary v duchu nedávné modernizace. Oba vozy dostanou lepší naladění podvozku a zapracuje se také na spotřebě paliva. Zatímco u naftu spalující verze můžeme očekávat standardní průměrnou spotřebu do 5 l/100 km, benzinový čtyřválec s výkonem okolo 250 koní sníží apetit přibližně o sedm procent. Na konkrétní hodnoty a především fotografie modernizovaného es-téčka si však musíme ještě počkat. Vůz se u nás totiž neobjeví dříve než v druhé polovině letošního roku.

Jan Mička
Diskuze (10)
Avatar - Bully_
8. 3. 2014 14:21
A co ma byt?
Skoro vsechny dnesni HH jsou jenom rychle hatche bez charakteru, tak je fajn, kdyz jezdi za levno pri stejne/podobne rychlosti a dynamice. A treba jeste navic ve verzi kombi. Generatory zvuku uz jsou taky pravidlem. Nas zakaznik- nas pan, neni potreba se rozcilovat ;-)
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2014 20:30
Re: blueNafta ST
Ty taky nevypadáš na to, že bys to v benálu hnedka kupoval za 900 000 ...... Tak nebychař a nebo to kup.
A pokud to VW dobře prodává, proč by měl Ford udělat tu chybu a nenabízet podobný produkt??? To je prostá reakce na vývoj nabídky na trhu.
7. 3. 2014 10:56
Re: blueNafta ST
jj koupim si STcko za 800tisc, ale hlavne at to moc nezere, ale mas pravdu, presne takovi lidi jsou.
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2014 10:34
Opět Jan Mička ........
........... zjevně neví, že:
VŠECHNY NAFTOVÉ DVOULITRY jsou už dávno postaveny na základě motorů PSA
agregát DW10F vznikl evolucí agregátu DW10C, stejně jako agregát DW10D a ........... DW10C vznikl evolucí z DW10B.
Už tehdy začal Ford kooperovat s PSA.
103 kW je DW10D Euro 5.
133 kW je DW10F Euro 6. Samozřejmě že jej Fordy dostanou - Mondeo až ke konci roku, Focus dříve ............
7. 3. 2014 09:31
Re: blueNafta ST
Třeba někdo, kdo chce nebo může mít jen jedno auto, které tudíž musí splnit více požadavků najednou. A v tom případě si pořídí něco relativně svižného se schopným podvozkem, co ho navíc při každodenním dojíždění do práce nezruinuje. Já vím, že na netu je každý největší petrolhead, ale automobilky neprodávají snílkům a bychařům, ale lidem, kteří na jejich auta peníze mají. A ti už většinou vyrostli.