Ford Puma přijíždí na český trh. Nepřehlédnutelný crossover se cenou nepodbízí
Nový crossover od Fordu zatím nabízí dva motory. Jedná se o dvě verze zážehového tříválce 1.0 EcoBoost, z nichž jedna je mildhybridem.
Ford vrací na český trh model Puma. Zatímco kdysi to bylo malé kupé, populární nejen mezi ženami, dnes je to městský crossover, který chce lákat nejen na styl, ale také na objemný zavazadelník. Jeho české ceny startují na částce 449.900 korun.
Ta se vztahuje na zážehový tříválec 1.0 EcoBoost naladěný na 92 kW, spárovaný s šestistupňovou manuální převodovkou. Alternativou k němu je mildhybridní 1.0 EcoBoost (114 kW) za 484.900 korun. Jiný motor aktuálně pro Pumu k dispozici není, při premiéře však Ford hovořil ještě o 1.0 EcoBoost se 72 kW nebo turbodieselu 1.5 EcoBlue (88 kW).
Vyšší základní cenovka je kompenzována nejen poměrně výkonným motorem pod kapotou, ale také slušnou výbavou.
Základem je totiž stupeň Titanium, který zahrnuje i takové prvky jako navigaci ovládanou prostřednictvím osmipalcového dotykového displeje, diodová potkávací světla a mlhovky, zadní parkovací senzory, tempomat nebo přední sedadla s masážní bederní opěrkou.
Dále nechybí 17palcová kola z lehkých slitin, elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední i zadní okna, wi-fi hotspot, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů nebo rozpoznávání dopravních značek.
Za příplatek 50.000 korun je k dispozici varianta Titanium X. Ta nabízí snímatelné potahy sedaček, zadní parkovací senzory, 18palcová kola, dešťový senzor, automatickou klimatizaci nebo hudební systém Bang & Olufsen s 10 reproduktory.
Alternativou je sportovně laděné provedení ST-Line, které bude možné objednat až v listopadu. Jeho ceny startují na částce 479.900 Kč, výbava vychází ze stupně Titanium, doplňuje ji však o specifická kola, jiné nárazníky, digitální přístrojový štít s 12,3“ obrazovkou, zadní parkovací čidla, sportovní odpružení nebo sportovní volant. Stupeň ST-Line X pak za příplatek 50.000 korun přidává 18palcová kola, polokožené čalounění, dešťový senzor, automatickou klimatizaci nebo hudební systém Bang & Olufsen s 10 reproduktory.
Ford Puma se vrací na scénu jako 4.186 mm dlouhý městský crossover. Vedle šviháckého vzhledu bude lákadlem i velký zavazadelník, o objemu 456 litrů. Jeho součástí je navíc tzv. megabox; prostorná a omyvatelná plastová schránka, vybavená výpustním otvorem. V této schránce tak můžete převážet třeba ušpiněné sportovní potřeby a pak ji jen snadno vystříkáte, když špinavá voda odteče vypouštěcím otvorem.
Ford Puma – české ceny a předběžná technická data nabízených motorů | ||
Motor | 1.0 EcoBoost | 1.0 EcoBoost mHEV |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 998 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 92/6000 | 114/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 170/1500-4500 | 220/1500-5000 |
Převodovka | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 191 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,0 | 9,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,4 |
Cena Titanium [Kč] | 449.900 | 484.900 |
Cena Titanium X [Kč] | 499.900 | 534.900 |
Cena ST-Line [Kč] | 479.900 | 514.900 |
Cena ST-Line X [Kč] | 529.900 | 564.900 |