Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Puma ST oficiálně: Nasupený tříválec, samosvor a díra v kufru

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 24. 9. 2020 • 17:24
53
27
Zobrazit náhledy (53)
Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST Ford Puma ST

Modrý ovál dnes oficiálně odhalil peprnější verzi crossoveru Puma. Není tajemstvím, že se v mnohém inspiroval sourozeneckou Fiestou ST.

Je to vůbec poprvé, co se práce Ford Performance promítne do segmentu malých SUV a crossoverů. Ale není divu, že se tak modrý ovál rozhodl, neboť Ford Puma sdílí technický základ s poslední generací Fiesty a její “estéčko” sklízí uznání všude, kde se ukáže.

Srdcem Pumy ST se bez velkého překvapení stává 1,5litrový tříválec EcoBoost, jenž je naladěný na 147 kW (200 k) a 320 newtonmetrů točivého momentu. Pojí se výhradně se šestistupňovým manuálem a na stovce je za 6,7 sekundy (jen o dvě desetinky pomalejší než Fiesta ST) a svištět může až 220 km/h.

„Nadšenci opravdového řízení se neuspokojí s menším vzrušením jen kvůli tomu, že život vyžaduje racionálnější volbu auta. Proto bylo naší prioritou, aby byla Puma ST stejně vzrušující jako ostatní modely ST, aniž by ztratila něco ze své praktičnosti,“ uvedl Stefan Muenzinger, lídr evropského zastoupení Ford Performance.

Puma tak zdaleka není jen další crossover s výkonnějším motorem, zapracovalo se i na celé řadě dalších aspektů. Ford se například chlubí o 25 % lepší odezvou řízení a 17 % většími brzdami oproti standardní Pumě. Tužší, sportovnější a sofistikovanější je rovněž podvozek přijíždějící standardně na devatenáctipalcových kolech. A co víc, Puma ST je vybavena samosvorným diferenciálem, což je v daném segmentu unikátní.

video

Řidič má na výběr ze čtveřice jízdních režimů - Eco, Normal, Sport a Track, které mění vlastnosti vozu a odezvu motoru. Kromě toho je k dispozici také systém Launch Control pro ostré starty z místa. Aktivní systém výfuku přináší líbivý sportovní zvuk v ostrých režimech, zatímco v tom klidném dokáže být kultivovaně tichý. Dokonce o jeden decibel tišší než Fiesta ST. K nižší spotřebě pomáhá při mírném zatížení deaktivace jednoho válce.

„Soustředili jsme se především na skvělé řízení, které je pro modely ST klíčové. Odezva je výjimečná, řízení je přesné a reakce okamžité. Tohle je ta pravá ingredience pro zábavu za volantem,“ nechal se slyšet Muenzinger, který je z jízdních vlastností Pumy ST nadšený.

Nezapomnělo se ani na vzhledové úpravy. Ty tu nejsou jen na parádu, ale většina z nich plní svůj důležitý úkol. Splitter v předním nárazníku zvyšuje přítlak přední části vozu o téměř 80 %. Zadní střešní spoiler pomáhá k lepší aerodynamice a nechybí ani výrazný difuzor v zadní části. Mřížky s nezaměnitelným charakterem ST jsou navrženy tak, aby poskytovaly zvýšenou schopnost chlazení agregátu.

Uvnitř jsou největší chloubou jednoznačně sportovní sedačky Recaro. Ford vyzdvihuje zavazadlový prostor 456 litrů a především svůj MegaBox. Ano, ani sportovní novinka nemohla být ochuzena o 80litrovou schránku pod podlahou zavazadlového prostoru, do které se toho vejde opravdu hodně. A když sem dáte třeba špinavé věci, lze MegaBox díky špuntu ve spodní části vypustit.

Středobodem multimediálního dění je osmipalcová obrazovka uprostřed, jež kromě jiného podporuje zrcadlení skrz služby Apple CarPlay a Android auto. K dispozici je také prémiový audiosystém B&O či indukční nabíjení smartphonů.

Pumu ST bude možné objednávat od poloviny října. První zákazníci se svých vozů dočkají před koncem roku 2020.

Související články

Témata
Avatar - miromen
25. 9. 2020 19:05
Re: Hezke
Tak v tomhle s tebou vubec nesouhlasim. To, že u vas je situace takova, že Fiesta ST se nabizi až v nevyššim stupni vybavy ST3 je bohužel kiks. U nas je rozdil nějakych 220tkč a ne jinak je tomu i jinde. Dalši věci je ta, že Fiesta ST nestraci na atraktivnosti ani kdyby stala stejně jako ten focus. Prošel jsem si opravdu hodně diskuzi a to co piši dnes, už majitele nebo lidi co s ni měli delši zkušenost tak se ani nechce věřit jak vyborna Fiesta ST je. Vlastně je považovana za součastny top mezi HH. A řada majitelu, ja osobně znam jednoho vyloženě chtěli pravě Fiestu a nějaky Focus ST je vubec nezajimal. Evidentně vědi nebo věděli proč.
Vicemeně řada z nich měla zkušenost se spousty jinych HH a z te fiesty byli dost unešeni. Osobně mě mrzi, že jsem byl v ni pouze 2x vezen. Ale jedno vim jistě. Kdyby mi na salonu řekli, že si mužu pujčit na vikent FOST nebo FIST tak bez vahani beru Fiestu. A navic se mi u ni velice libi takova jednoduchost oproti nejen pravě tomu FOST. Žadny elektro. řizeny svor, ale jednoduchy mechanicky, ručni brzda, klasicke budiky nebo žadne adap. tlumiče.
To, že se řada z vas řidi nějakyma čisilkama či tabulkama a nebo vidi 3 valec a maji jasno to je pouhe neznale blaboleni a teoretizovani.
25. 9. 2020 11:18
Re: Tříválec ecoboost
Hmm, uvolněný čep napínáku ozubeného řemenu olejového čerpadla ve 100.000 km, motor na odpis. Údajně jen kombinace motoru 1.0 s šestistupňovou automatickou měničovou převodovkou koncem roku 2017.
Fakt je, že teď je už nová generace tříválců, tak snad přežijí déle.
Avatar - Magister
25. 9. 2020 10:04
Re: Ano, žábě nejvíc sekne zelená
Souhlas. Nasupený tříválec to sedí. Myslím, že prodejně úspěch nesklízí. Už vidím, jak se někdo někde na srazu chlubí tím, že má pod kapotou třesoucího se kripla.
Avatar - iudex
25. 9. 2020 09:56
Re: Hezke
Jj, malý hot crossover tu asi iný nie je, tu bude mať Ford pole len pre seba.
Druhá vec je cena, ak sa bude odrážať od Fiesty, tak to bude pomerne drahé, Fiesta ST je aspoň u nás tak drahá, že pri dovybavení stráca vedľa vlastného väčšieho brata atraktívnosť. Mať porovnateľne vybavenú Fiestu ST za 28000 (s 1,5 R3) a Focus ST za 33000 (s 2,3kou), to potom nie je moc ťažká voľba.
Avatar - Hombre_71
24. 9. 2020 21:28
No nevim...
hele, za mě zlatý Captur ;)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku