Ford Puma ST oficiálně: Nasupený tříválec, samosvor a díra v kufru
Modrý ovál dnes oficiálně odhalil peprnější verzi crossoveru Puma. Není tajemstvím, že se v mnohém inspiroval sourozeneckou Fiestou ST.
Je to vůbec poprvé, co se práce Ford Performance promítne do segmentu malých SUV a crossoverů. Ale není divu, že se tak modrý ovál rozhodl, neboť Ford Puma sdílí technický základ s poslední generací Fiesty a její “estéčko” sklízí uznání všude, kde se ukáže.
Srdcem Pumy ST se bez velkého překvapení stává 1,5litrový tříválec EcoBoost, jenž je naladěný na 147 kW (200 k) a 320 newtonmetrů točivého momentu. Pojí se výhradně se šestistupňovým manuálem a na stovce je za 6,7 sekundy (jen o dvě desetinky pomalejší než Fiesta ST) a svištět může až 220 km/h.
Puma tak zdaleka není jen další crossover s výkonnějším motorem, zapracovalo se i na celé řadě dalších aspektů. Ford se například chlubí o 25 % lepší odezvou řízení a 17 % většími brzdami oproti standardní Pumě. Tužší, sportovnější a sofistikovanější je rovněž podvozek přijíždějící standardně na devatenáctipalcových kolech. A co víc, Puma ST je vybavena samosvorným diferenciálem, což je v daném segmentu unikátní.

Řidič má na výběr ze čtveřice jízdních režimů - Eco, Normal, Sport a Track, které mění vlastnosti vozu a odezvu motoru. Kromě toho je k dispozici také systém Launch Control pro ostré starty z místa. Aktivní systém výfuku přináší líbivý sportovní zvuk v ostrých režimech, zatímco v tom klidném dokáže být kultivovaně tichý. Dokonce o jeden decibel tišší než Fiesta ST. K nižší spotřebě pomáhá při mírném zatížení deaktivace jednoho válce.
„Soustředili jsme se především na skvělé řízení, které je pro modely ST klíčové. Odezva je výjimečná, řízení je přesné a reakce okamžité. Tohle je ta pravá ingredience pro zábavu za volantem,“ nechal se slyšet Muenzinger, který je z jízdních vlastností Pumy ST nadšený.
Nezapomnělo se ani na vzhledové úpravy. Ty tu nejsou jen na parádu, ale většina z nich plní svůj důležitý úkol. Splitter v předním nárazníku zvyšuje přítlak přední části vozu o téměř 80 %. Zadní střešní spoiler pomáhá k lepší aerodynamice a nechybí ani výrazný difuzor v zadní části. Mřížky s nezaměnitelným charakterem ST jsou navrženy tak, aby poskytovaly zvýšenou schopnost chlazení agregátu.
Středobodem multimediálního dění je osmipalcová obrazovka uprostřed, jež kromě jiného podporuje zrcadlení skrz služby Apple CarPlay a Android auto. K dispozici je také prémiový audiosystém B&O či indukční nabíjení smartphonů.
Pumu ST bude možné objednávat od poloviny října. První zákazníci se svých vozů dočkají před koncem roku 2020.