Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Puma ST oficiálně: Nasupený tříválec, samosvor a díra v kufru

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
53 Fotogalerie
Diskuze (27)

Modrý ovál dnes oficiálně odhalil peprnější verzi crossoveru Puma. Není tajemstvím, že se v mnohém inspiroval sourozeneckou Fiestou ST.

Je to vůbec poprvé, co se práce Ford Performance promítne do segmentu malých SUV a crossoverů. Ale není divu, že se tak modrý ovál rozhodl, neboť Ford Puma sdílí technický základ s poslední generací Fiesty a její “estéčko” sklízí uznání všude, kde se ukáže.

Srdcem Pumy ST se bez velkého překvapení stává 1,5litrový tříválec EcoBoost, jenž je naladěný na 147 kW (200 k) a 320 newtonmetrů točivého momentu. Pojí se výhradně se šestistupňovým manuálem a na stovce je za 6,7 sekundy (jen o dvě desetinky pomalejší než Fiesta ST) a svištět může až 220 km/h.

„Nadšenci opravdového řízení se neuspokojí s menším vzrušením jen kvůli tomu, že život vyžaduje racionálnější volbu auta. Proto bylo naší prioritou, aby byla Puma ST stejně vzrušující jako ostatní modely ST, aniž by ztratila něco ze své praktičnosti,“ uvedl Stefan Muenzinger, lídr evropského zastoupení Ford Performance.

Puma tak zdaleka není jen další crossover s výkonnějším motorem, zapracovalo se i na celé řadě dalších aspektů. Ford se například chlubí o 25 % lepší odezvou řízení a 17 % většími brzdami oproti standardní Pumě. Tužší, sportovnější a sofistikovanější je rovněž podvozek přijíždějící standardně na devatenáctipalcových kolech. A co víc, Puma ST je vybavena samosvorným diferenciálem, což je v daném segmentu unikátní.

Video placeholder
Ford Puma ST oficiálně. Co umí malá rychlá šelma? • Zdroj: Ford

Řidič má na výběr ze čtveřice jízdních režimů - Eco, Normal, Sport a Track, které mění vlastnosti vozu a odezvu motoru. Kromě toho je k dispozici také systém Launch Control pro ostré starty z místa. Aktivní systém výfuku přináší líbivý sportovní zvuk v ostrých režimech, zatímco v tom klidném dokáže být kultivovaně tichý. Dokonce o jeden decibel tišší než Fiesta ST. K nižší spotřebě pomáhá při mírném zatížení deaktivace jednoho válce.

„Soustředili jsme se především na skvělé řízení, které je pro modely ST klíčové. Odezva je výjimečná, řízení je přesné a reakce okamžité. Tohle je ta pravá ingredience pro zábavu za volantem,“ nechal se slyšet Muenzinger, který je z jízdních vlastností Pumy ST nadšený.

Nezapomnělo se ani na vzhledové úpravy. Ty tu nejsou jen na parádu, ale většina z nich plní svůj důležitý úkol. Splitter v předním nárazníku zvyšuje přítlak přední části vozu o téměř 80 %. Zadní střešní spoiler pomáhá k lepší aerodynamice a nechybí ani výrazný difuzor v zadní části. Mřížky s nezaměnitelným charakterem ST jsou navrženy tak, aby poskytovaly zvýšenou schopnost chlazení agregátu.

Uvnitř jsou největší chloubou jednoznačně sportovní sedačky Recaro. Ford vyzdvihuje zavazadlový prostor 456 litrů a především svůj MegaBox. Ano, ani sportovní novinka nemohla být ochuzena o 80litrovou schránku pod podlahou zavazadlového prostoru, do které se toho vejde opravdu hodně. A když sem dáte třeba špinavé věci, lze MegaBox díky špuntu ve spodní části vypustit.

Středobodem multimediálního dění je osmipalcová obrazovka uprostřed, jež kromě jiného podporuje zrcadlení skrz služby Apple CarPlay a Android auto. K dispozici je také prémiový audiosystém B&O či indukční nabíjení smartphonů.

Pumu ST bude možné objednávat od poloviny října. První zákazníci se svých vozů dočkají před koncem roku 2020.

Vstoupit do diskuze (27)