Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ranger: Pick-up v evropské verzi

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Na veletrhu užitkových vozidel v Birminghamu Ford představil novou generaci pick-upu Ranger v evropské specifikaci.

Ford Ranger byl na evropský trh uveden v roce 1997 a celosvětově patří již téměř dvacet let k nejoblíbenějším pick-upům značky Ford. V letošním roce i do Evropy dorazí zcela nová generace, která má s odcházejícím provedením společné prakticky jen jméno.

Nová generace Fordu Ranger se ve světové premiéře představila na loňském autosalonu v Sydney ve verzi Double Cab. Letos v březnu měli návštěvníci autosalonu v Ženevě možnost seznámit se s vrcholným provedením Wildtrak. Na 32. ročníku Mezinárodního autosalonu v Bangkoku se pak představily další karosářské verze.

Na autosalonu užitkových vozů v Birminghanu probíhajícím od 12. do 14.dubna se Ranger představil v evropské specifikaci.

Evropští zájemci o nový Ford Ranger budou volit mezi dvěma vznětovými motory Duratorq TDCi se vstřikováním common-rail, které spolupracují s novými šestistupňovými převodovkami.

Základ evropské nabídky představuje vznětový čtyřválec 2,2 Duratorq TDCi s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 375 Nm. Pětiválec 3,2 Duratorq TDCi s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 470 Nm má podle tiskových materiálů pracovat pod kapotou verze Wildtrak.

Do sériové bezpečnostní výbavy všech variant nového Rangeru patří čelní airbagy vpředu a kolenní airbag řidiče. K dispozici budou i boční airbagy pro přední sedadla a všechny karosářské verze budou v Evropě poprvé sériově vybaveny novými okenními airbagy, které jsou uloženy ve stropní výplni a sahají od A-sloupku až k C-sloupku.

Všechna sedadla jsou osazena tříbodovými bezpečnostními pásy, vpředu navíc s předpínači a omezovači tahu, zatímco systém Ford Belt Minder připomíná cestujícím vpředu, aby si zapnuli pás.

V bezpečnostní výbavě pro evropské trhy figurují vedle ABS, ESP, EBD a TCS i další systémy. Trailer Sway Control má na starosti stabilitu soupravy při tažení přívěsu. Adaptive Load Control optimalizuje funkce ESP, ABS a trakční kontroly TCS při nerovnoměrném rozložení nákladu ve vozidle. K dispozici budou také zadní parkovací senzory a kamera sledující prostor za vozem při couvání.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - WinDiesel
15. 4. 2011 11:42
Dotaz pro redakci
Rád bych se dozvěděl, zda jsou oba motory z rodiny PUMA Ford, či zda menší motor pochází z kooperační spolupráce PSA-FORD.

Díky.