Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford se chystá zachraňovat životy pomocí odvětrávaných sedadel

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Aktuální nedostatek ochranných pomůcek a nemocničního vybavení naučil improvizovat nejen domácnosti, ale také velké automobilky.

Zatímco v Česku se kvůli nedostatku roušek a respirátorů začalo ve velkém šít, v USA se ve velkém mění produkce automobilek. A zatímco General Motors již v minulém týdnu ohlásilo spolupráci se společností Ventec, se kterou chce vyrábět nedostatkové plicní ventilátory pro nemocnice, včera se ozval druhý americký gigant – automobilka Ford.

Ta oznámila spolupráci se společnostmi 3M a General Electric, se kterými chce kromě nemocničního vybavení vyrábět i ochranné prostředky pro nemocniční personál. A aby vývoj nových produktů netrval moc dlouho, rozhodl se Ford využít maximum stávajících komponent. Včetně ventilátorů do odvětrávaných sedadel pick-upu Ford F-150.

Malé větráčky a další komponenty ze systému odvětrávaných sedadel, které výrazně zvyšují komfort při jízdě v parných letních dnech, mohou být využity nejen pro plicní ventilaci, ale také pro výrobu speciálních ochranných masek pro nemocniční personál. Nebavíme se přitom o jednoduchých rouškách, ale celoobličejových maskách.

Využití ventilátorů v těchto maskách bude možné také díky schopnosti automobilky využívat 3D tisk k výrobě velkého množství nových komponent, na jejichž návrhu už pracují techničtí specialisté Fordu. Fotografie nákresů a prvních prototypů už se navíc objevují na sociálních sítích.

Celoobličejová dýchací maska s ventilátorem by měla být napájena pomocí obyčejné nabíjecí baterie pro akumulátorové nářadí, která vydrží až osm hodin na jedno nabití. O filtraci vzduchu se pak postarají speciální HEPA filtry, které dodá společnost 3M.

Automobilka v současnosti vymýšlí, jak zavést výrobu respirátorů ve svém michiganském závodu, ve kterém by tak mohla alespoň částečně obnovit provoz a současně navýšit stávající výrobu ochranných pomůcek 3M až na desetinásobek, jak uvádí web The Drive.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme