Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Taurus SHO: Dvě turba, 272 kW a pohon 4x4 pro znovuoživený sportovní sedan

Diskuze (29)
Sedan Ford Taurus dostane ve své vrcholné verzi, se znovu oživeným názvem Taurus SHO, nový motor 3,5 EcoBoost V6. Tento model má dále navíc pohon všech kol, sportovní paket a šestistupňovou automatickou převodovku s řazením na volantu.

Jen měsíc po premiéře nového Taurusu na detroitském autosalonu představuje Ford na autosalonu v Chicagu „ostrou“ verzi Taurus SHO.

Model stejného jména Ford prodával v letech 1989 až 1999. Decentně vypadající sedan nabízel sportovnější svezení než standardní provedení, za deset let se ale vyrobilo jen asi 100 tisíc kusů. Přesto (nebo právě proto) se kolem Taurusu SHO vytvořila silná komunita fanoušků, která registruje kolem 10 tisíc těchto aut a stojí za kampaní bringbackthesho.com.

Aktuálně představený model se staronovým jménem oživuje myšlenku předchozích generací. Nový model nevypadá zvenku nijak výrazně agresivněji než standardní provedení s atmosférickým 3,5 V6 (196 kW). Designové úpravy spíše jemně zdůrazňují dynamické linie nového Taurusu.

Pod kapotou se ale ukrývá motor 3,5 EcoBoost V6. Tento agregát je příspěvkem Fordu k tématu downsizing – přímovstřikový šestiválec přeplňovaný dvěma malými turby dosahuje výkonu 272 kW při 5500 ot./min a točivý moment vrcholí 475 Nm při 3500 ot./min.

NEPŘEHLÉDNĚTE
Motor Ford 3,5 EcoBoost V6 a plány na jeho další rozšíření jsme podrobněji popsali v článku Ford Flex 3,5 EcoBoost V6: Přichází první přímovstřikové twin-turbo z USA.

Parametry tedy odpovídají výkonnému americkému osmiválci, majitelé si ale mohou při klidné jízdě užívat spotřeby menšího šestiválce a přesně o to je teď v USA zájem. Kompaktní turba zajišťují lineární nárůst výkonu a plochou křivku točivého momentu v rozpětí 1500 až 5500 ot./min. Standardem je šestistupňová automatická převodovka 6F55 SelectShift a pohon všech kol. Výroba bude probíhat v Chicagu. Zahájení prodeje je naplánováno na léto, základní cena pro USA je 37.995 dolarů. Samozřejmostí je bohatá výbava a sportovně laděný interiér.

Diskuze (29)
14. 2. 2009 15:57
Re: Krabice
V době uvedení na trh jsem z ní byl uplně unešený. Krásná 407sedma. Ale chápu, že to tak každý necítí.Tem dlouhý čumák je sexy - jak krásný zadeček u ženský. :-)
Avatar - positivemind
14. 2. 2009 10:26
Re: Krabice
Přesně, buď padne do oka nebo ne. Stejně jako další kousky Francouzů co jdou proti proudu - Vel Satis, Avantime, C6.

Špatně se ale dělá cestujícím vzadu, když se začne při brzdění dlouhá příď potápět, není to zrovna dobrý pocit. A o to víc když je za volantem čuně :-)
Avatar - positivemind
14. 2. 2009 10:22
Re: Krabice
Přesně tak, také jsem majitelem krásné 407SW :-) a ťukťukťuk, nedám na ní dopustit. Je to nejhezčí auto ve své třídě, i po 5 letech výroby
13. 2. 2009 23:33
Re: Krabice
Kýč? Takže P 407 je laciná a nekvalitní napodobenina čeho? Je to originál. Nezpochybnitelný a nzaměnitelný. Design dokonale identifikuje značku. Možná měl Matelko s tou Tvojí nominací na ventilek pravdu. >:D
Avatar - T613
13. 2. 2009 08:13
Re: Mondeo ST
mluví o Mondeu