Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Shelby GT350R Mustang: Vrcholná verze zhubla 59 kg

David Bureš
Diskuze (6)
Pod kapotou odlehčené verze Mustangu pracuje 5,2litrový osmiválec s více než 500 koňmi.

V listopadu na autosalonu v Los Angeles debutoval nový sportovní model Ford Shelby GT350. Nyní přichází jeho ještě ostřejší varianta, nazvaná Shelby GT350R. V Detroitu představený vůz je primárně zaměřen pro jízdu na závodních okruzích, je však homologován pro běžný provoz.

Proti výchozímu Shelby GT350 se vrcholná verze liší množstvím aerodynamických prvků pro zvýšení přítlaku. Zmiňme například karbonové přední „lízátko“, rozměrný spoiler na zádi nebo zadní difusor. Z karbonových vláken jsou zhotovena také 19palcová kola, která proti konvenčním hliníkovým diskům ušetří zhruba 5,9 kilogramu.

Celkově je Shelby GT350R o 59 kilogramů lehčí než výchozí model. Kromě zmíněných disků umožnilo redukci hmotnosti také odstranění některých prvků výbavy. Vůz tak postrádá klimatizaci, rádio, zadní sedadla, koberečky nebo zadní parkovací kameru. Díky odstraněným výfukovým rezonátorům je pak auto nejen lehčí, ale také ostřeji zní.

Některé prvky je však možné dokoupit pro větší pohodlí posádky. V rámci příplatkového paketu Electronics bude k dispozici dvouzónová klimatizace, osmipalcový dotykový displej navigace nebo hudební systém se sedmi reproduktory.

Pod kapotou vozu pracuje stejný motor jako ve výchozím Shelby GT350. O pohon se tedy stará atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 5,2 litru. Automobilka ještě neoznámila jeho přesné parametry, agregát nicméně bude naladěn na více než 500 koní (368 kW) a více než 542 N.m.

Motor používá plochou klikovou hřídel, což je řešení, které se většinou objevuje u závodních aut. Agregát spolupracuje se šestistupňovým manuálem, ve výbavě nechybí samosvorný diferenciál Torsen nabízející perfektní trakci jak při prudké akceleraci, tak při jízdě v zatáčkách.

Ford oznámil, že na americkém a kanadském trhu se Shelby GT350R začne prodávat ještě během letošního roku. Automobil bude vyráběn v limitovaném počtu exemplářů.

David Bureš
Diskuze (6)
13. 1. 2015 19:48
Re: Ford sa rozbehol
Tenhle Mustang vypada opravdu vyborne.

GT na me nejak extra nezapusobilo. Predek GT mi prijde jako kdyz za kazdou cenu chteli navazat na stare GT. Zadek moderni, predek divny.
Avatar - praděda7
13. 1. 2015 16:57
Paráda!
Interiér sice nic nic moc, but who cares, V8 atmo a manuál je přesně to co doktor naordinoval. A pozor! Definitivně vymírající druh. Proto si kluci pospěšte! ;-)
Avatar - CHerokee
13. 1. 2015 16:20
Re: Ford sa rozbehol
Teď ještě, aby to převedl do reálu a showroomů, což je obvykle u Fordu kámen úrazu.
Avatar - iudex
13. 1. 2015 15:44
Ford sa rozbehol
Tak Ford sa na tom detroitskom salóne pekne rozbehol, popri fascinujúcom GT takýto hardcore okruhový špeciál. Atmosférický točivý veľkokobjemový V8 spolu s menším odhlučnením, to musí byť zvukové peklo. :-)
Avatar - Barrichello
13. 1. 2015 15:22
Re: Ty karbonový kola..
To je jen pro nadšence co to budou mít fakt a okruh a víkendové blbnutí no.