Ford: SUV jsou klíčem k celosvětovému úspěchu
Ford a jeho dlouhá léta speciálně pro Evropy navrhované modely sice způsobily, že u nás tahle značka už zdomácněla, nicméně z globálního hlediska jde stále o americkou automobilku, charakterizovanou v první řadě bestsellerem Focus, byť nemůže být pochyb o tom, že ji Američané vnímají spíše jako výrobce extrémně populárního full-size pick-upu F-150.
Čekali byste tedy, že cílem Fordu bude vyrábět pro okolní svět více malých aut a pro Ameriku maximalizovat efekt popularity F-150. A vidíte - pravda je někde uprostřed. V souvislosti s představením studie Ford Edge na losangeleském autosalonu prozradil viceprezident Fordu pro globální marketing Jim Farley vizi automobilky pro expanzi v dalších letech - spočívá v rozšíření nabídky sportovně-užitkových modelů jako je právě Edge.
Podle Farleyho čeká SUV na celém světě v dalších letech velký boom, zatímco Modrý ovál předpokládá v období 2012-2017 celkový růst prodejů o 23 %, v případě SUV modelů to bude 41%, přičemž většina z toho bude zásluhou čínského trhu! Tam Ford předpokládá do roku 2017 nárůst prodejů o více než 2000%.
Ale nemusíme chodit až do Říše středu, vozy SUV jsou nejméně dotčeny recesí v Evropě a Ford čeká v roce 2017 65% nárůst prodejů oproti již zmíněnému referenčnímu roku 2012 a Američané tudíž chtějí být štikou v tomto rybníce, protože celkový místní nárůst SUV se očekává přibližně třiceti procentní. Na něm se u nás budou podílet jak Kuga a EcoSport, tak právě zmíněný Edge.