Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford: SUV jsou klíčem k celosvětovému úspěchu

Michal Fokt
Diskuze (6)
Ford je další automobilku, která si uvědomuje, že dneska ve světě letí sportovně-užitkové modely a hodlá se podle toho zařídit.

Ford a jeho dlouhá léta speciálně pro Evropy navrhované modely sice způsobily, že u nás tahle značka už zdomácněla, nicméně z globálního hlediska jde stále o americkou automobilku, charakterizovanou v první řadě bestsellerem Focus, byť nemůže být pochyb o tom, že ji Američané vnímají spíše jako výrobce extrémně populárního full-size pick-upu F-150.

Čekali byste tedy, že cílem Fordu bude vyrábět pro okolní svět více malých aut a pro Ameriku maximalizovat efekt popularity F-150. A vidíte - pravda je někde uprostřed. V souvislosti s představením studie Ford Edge na losangeleském autosalonu prozradil viceprezident Fordu pro globální marketing Jim Farley vizi automobilky pro expanzi v dalších letech - spočívá v rozšíření nabídky sportovně-užitkových modelů jako je právě Edge.

Podle Farleyho čeká SUV na celém světě v dalších letech velký boom, zatímco Modrý ovál předpokládá v období 2012-2017 celkový růst prodejů o 23 %, v případě SUV modelů to bude 41%, přičemž většina z toho bude zásluhou čínského trhu! Tam Ford předpokládá do roku 2017 nárůst prodejů o více než 2000%.

Ale nemusíme chodit až do Říše středu, vozy SUV jsou nejméně dotčeny recesí v Evropě a Ford čeká v roce 2017 65% nárůst prodejů oproti již zmíněnému referenčnímu roku 2012 a Američané tudíž chtějí být štikou v tomto rybníce, protože celkový místní nárůst SUV se očekává přibližně třiceti procentní. Na něm se u nás budou podílet jak Kuga a EcoSport, tak právě zmíněný Edge.

Michal Fokt
Diskuze (6)
28. 11. 2013 10:04
Re: SUV globalne
Uvidime, co spravi Euro6 s naftou. Bez nej SUV trh v EU skonci tak rychlo, ako zacal.
Avatar - Midlosek
28. 11. 2013 07:22
SUV globalne
Opravdu maji vyrobci jasno v tom, ze vsichni prahnou po nepraktickych drahych a nehezkych bednach s vysokou hmotnosti a spotrebou? Co se tyka cinskeho trhu, tak je dnes asi hodne vyznamny, ale nemuze spasit vsechny automobilky sveta. Tezky pak bude navrat treba prave na tradicni evropsky trh, navic s auty ktere budou navrzene pro Cinu nebo USA. Globalni modely Fordu, ktere se prodavaji neglobalne jen v USA a Cine, to jen dokazuje vrely vztah Fordu k Evrope.
27. 11. 2013 20:14
Re: Ford
Takhle bych to neviděl. Zůstal bych u toho že každý si může koupit co chce. Bývalý doby kdy byl velmi úspěšný i Ford Taurus. Neboj já Fordu věřím a líbí se mi celosvětový úspěch Focusu. A že je ve státech nejúspěšnější řada F je v pořádku, amíci jsou holt na Pick-Upy.
27. 11. 2013 18:47
Re: Ford
Dokud se tam bude prodávat víc Toyot než Fordů tak je něco špatně.
27. 11. 2013 18:16
Re: Ford
Póli obávám se že se mýlíš. Na domácím trhu Fordu tedy v USA není zdaleka úspěšná jen F-150.