Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Taurus 2016: Větší Mondeo s klasickou zádí debutuje v Říši středu

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Ford odhalil novou limuzínu Taurus těsně před oficiálním začátkem autosalonu v Šanghaji. Čínským klientům ji nabídne vůbec poprvé.

Taurus funguje v nabídce Fordu už od roku 1985, byť s malou pauzou. Zatím vzniklo šest generací, tři byly však vlastně jen výraznými modernizacemi svých předchůdců, jedna se do faceliftu dokonce jmenovala jinak. Ať už budeme představovanou chápat jako čtvrtou, pátou, nebo dokonce sedmou v pořadí, je zcela nová. S nám známými modely globálního výrobce s americkými kořeny ji spojuje dnes už tradiční příď s maskou chladiče podobnou vozům Aston Martin. Stačí se podívat třeba na aktuální Mondeo, vždyť je až na spodní část nárazníku prakticky stejná.

Jenže tohle auto je o něco větší, předchůdce měřil 5,15 m. To by v Evropě stačilo na kategorii luxusních limuzín. Ford v případě novinky hovoří o pěti metrech délky a rozvoru 2,95 m, tedy horním okraji naší vyšší střední třídy (Mondeo má o 10 cm méně). Je samozřejmě masovou značkou, přesto chce čínským firemním zákazníkům nabídnout odpovídající zboží, jak sám inzeruje v oficiálních materiálech. No, upřímně, stříbrnému elegánovi to vážně hodně sluší. Pravda, šestiúhelníková chromovaná mřížka s pěti podélnými lištami už se nám trochu okoukala, ale devatenáctipalcová kola s deseti paprsky rozhodně nepostrádají půvab. Zaujme i spodní linka oken, která se efektně zvedá až vzadu.

Světlý interiér je kompletně v kůži s dřevěnými dekory a nabídne prý alespoň 25 odkládacích schránek, zadní cestující mají spoustu místa pro nohy a na výklopné středové opěrce třeba vlastní ovládání klimatizace, Nacházejí se zde i další tlačítka pro audio a sklápění sedadel samotných, samozřejmě elektrické a v poměru 40 : 20 : 40. Mají i masážní funkci. Panoramatické střešní okno je pak skutečně obří. Osvětlení zajišťují kompletně diody, podobu zádě Ford dosud neodhalil, ale také koncové reflektory zasahují hluboko do boků a jsou propojeny chromovanou lištou. Na lesklý kov si Číňané potrpí, což je prý patrné i na koncovkách výfuku. O motoru víme jen to, že se jedná o o turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec EcoBoost objemu 2,7 l, výkonové parametry neznáme.

Ford chce svou novou vlajkovou loď vyrábět ve společném podniku s Changanem. Nová nedávno otevřená supermoderní továrna má sídlo v Chang-čou, je šestým závodem modrého oválu v Číně a v budoucnu hodlá vyrábět až čtvrt milionu aut ročně. Investice do ní spolykaly na 760 milionů dolarů (19,4 miliardy korun). Nehodláme příliš spekulovat, netušíme, zda se počítá také s příchodem do Severní Ameriky. Oficiální vyjádření automobilky totiž zatím chybí. Fanoušci skutečně velkých fordů v Evropě si ale stejně bohužel musejí nechat zajít chuť.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Avatar - AUDIRS6
20. 4. 2015 10:59
Re: aha
Nemali ;-)
Vzdy to bolo nad 5 :-)
Avatar - Barrichello
20. 4. 2015 09:03
Na Taurusu
konečně ta maska a celý ten předek vypadá tak nějak slušně, na těch menších fordech mi to nesedí.
Z boku trochu nuda, ale co, tak Taurus je víceméně masová kára, tak na nějaké designové kudrlinky asi eneí moc prostor.

Horší to bude zřejmě s motory, ale tak třeba Ford překvapí, uvidíme
Avatar - iudex
20. 4. 2015 08:35
Re: aha
Tak s tou dĺžkou už v teritóriu triedy lux je (ešte prednedávnom mali ne-longové verzie A8 pod 5 metrov).
Avatar - iudex
20. 4. 2015 08:34
Re: hmmm..
Si si istý, že píšeš o aute v článku? Kde berieš hodnotenie o hodne peniazoch (ja tam ani náznak ceny nevidím) či o vlastnostiach/kvalitách auta (keď "málo muziky")? Jediné, čo môžeš hodnotiť, je len dizajn exteriéru, nič iné nepoznáme.
Ja síce zastávam názor, že pri súčasných rozmeroch mainstreamovej strednej triedy je vyššia stredná zbytočná, ale taký šesťvalec biturbo môže byť fajn.
20. 4. 2015 07:40
Re: aha
JJ, celkem pěknej FL stávající A8 ;-)