Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford už ví, co udělá s problémovou evropskou divizí. Vsadí na hybridy a dodávky

David Bureš
Diskuze (11)

Všechny nové osobní Fordy se dočkají elektrifikované varianty. Počítá se i s dvěma novými SUV novinkami pro následujících pět let.

Fordu se v posledních letech na evropském trhu moc nedaří. Veřejným tajemstvím jsou několikaleté finanční trable, v poslední době navíc lokální prodeje Fordu klesají, a tak značka ztratila pozici dvojky na trhu. Vedení amerického výrobce však situaci řeší a nyní už má i plán, co s evropskou divizí bude dělat. Chystaná restrukturalizace bude vůbec nejrozsáhlejší v historii evropské centrály Fordu.

„Ford bude mít v Evropě více zaměřený byznys, který bude v souladu s globálním redesignem značky. Poskytne vyšší výnosy díky přizpůsobení se zákazníkům a štíhlejší struktuře,“ říká prezident Ford of Europe Stuart Rowley.

Nová organizace evropské divize bude zahájena počínaje 1. červencem. Nově bude čítat tři obchodní skupiny, jednu zaměřenou na lehká užitková vozidla, druhá na osobní vozidla vyráběná v Evropě a třetí na importovaná vozidla, modely dovážené na starý kontinent z ostatních koutů světa. Každá z nich bude mít vlastní management včetně vedení zodpovědného za marketing, výrobu a vývoj produktů.

Divize zaměřená na osobní vozy bude sídlit v Kolíně nad Rýnem, povede ji Roelant de Waard, dnešní viceprezident evropské divize Fordu pro marketing. Ford slibuje, že každý z jeho osobních modelů dostane nějakým způsobem elektrifikovanou variantu. Konkrétně zatím mluví o elektrifikované Fiestě, Focusu, Pumě, Kuze a Mondeu. Baterie pro ně si přitom chce vyrábět přímo na starém kontinentu. Navíc se počítá s dvěma novými SUV, představenými během následujících pěti let. Ty doplní již představený crossover Puma a novou generaci Kugy.

Skupina užitkových vozidel bude i nadále vedena Hansem Schepem, sídlit bude v britském Duntonu. Za úkol bude mít utužit silnou pozici Fordu v této oblasti a zlepšit profitabilitu. Důležitá bude i spolupráce s Volkswagenem na vývoji budoucích dodávek a pick-upů. I v tomto případě se počítá s elektrifikací, konkrétně u Tournea/Transitu Custom a Transitu.

Třetí divize bude spíše maloobjemová záležitost. Úkolem bude úspěšně prodávat v Evropě Mustang a další dovážené modely, jako bude SUV Explorer a teprve chystaný crossover inspirovaný Mustangem. Cílem je do roku 2024 více než ztrojnásobit evropské prodeje takových aut.

Jen o novinkách to ale nebude. Ford se v rámci restrukturalizace zbaví prodejně neúspěšných modelů. Již dříve potvrdil konec MPV C-Max a Grand C-Max, v Evropě se už nebude prodávat ani Ka+.

Evropská centrála navíc bude snižovat náklady i dalšími způsoby. Zavře závod na převodovky ve Francii i továrny v Rusku a prodá závod na převodovky ve slovenském městě Kechnec firmě Magna. Zřejmě se zavře rovněž motorárna Bridgend v jižní Walesu. Konsoliduje také svoji anglickou pobočku. Výsledkem bude snížení počtu závodů z letošních 24 na 18 do konce roku 2020 a snížení pracovní síly o 12.000 osob. Dále firma o pětinu sníží náklady na management a zjednoduší prodejní organizaci.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - miromen
28. 6. 2019 10:10
Až na
Takže až na rozděleni do 3 sekci nic noveho.
Jinak prodeje vic než slušne a vic ani nemuže ford očekavat natož si stěžovat. Vždyť na tom "naročnem" trhu, kde jsou na vzestupu nizkonakladove a prakticke značky jako dačia a škodovka na ukor takovych značek jako je honda, mazda nebo alfa romeo je potřeba mit předvim pytel krabic. Vyborna fiesta a focus nestači, vždyť snad každy segment stagnuje nebo upada, krom gazikoidnich. Takže krom uklizeni interniho maglajzu, vrhnout vic krabic což je taky znamo, že to tak bohužel bude a je nutne a hotovo.
28. 6. 2019 09:34
Re: Kdo by se divil?
Nojo ja nechci hajit Ford, ale zas:
- trivalce sice jedou ale jim funguji dobre
- soucasny Focus je OK a design je tak nejak prumer jako vzdy
- mondeo 4x4 uz davno je
- Mustang to je u nas jedno jestli se prodava, crash test pruser jak brno... :-)
28. 6. 2019 01:34
Re: Kdo by se divil?
Díky, velmi výstižně řečeno, lépe bych to nenapsal. Ono by úplně stačilo, pokud by si Ford uvědomil, proč býval v Evropě tak populární a proč se v posledních letech dostal na starém kontinentu do takových sr.ček. Má to jeden hlavní důvod, před kterým jsem tady už v předstihu varoval: One Ford. Náročným Evropanům prostě globalizované fordovské modely k uspokojení jejich automobilových nároků nestačí, na to jsou příliš automobilově vybíraví a nároční!
P.S. To, co nyní Ford v Evropě hodlá udělat, rozhodně není cesta ven z krize, ale naopak definitivní přesun této značky v Evropě do druhé ligy. O hybridy žádný nadšený řidič nestojí! :-( :-( :-( :no:
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2019 00:05
hybridy urcite pomozu
ale za mna je najvacsi "problem" prave dizajn vacsiny europskych fordov ... takze hybridizacia plus kukatelnejsi dizajn by mohli pomoct.... ;-)
27. 6. 2019 20:56
Re: Kdo by se divil?
Kuga vyzera ako klasicke SUV, cize dobre. Lenze nova verzia co ma prist uz vyzera skor ako taky nafuknuty Focus. Keby som chcel kupit SUV a konkretne Kugu, utekal by som rychlo kupit este jeden z poslednych kusov tejto generacie.

Bohuzial motoricky tam nie je vela na vyber. Dvojlitrovy diesel TDCi s posramotenou povestou, alebo jeden a pol litrovy EcoBoost (tusim 3-valec).