Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Deutsche Post StreetScooter WORK XL
Ford Deutsche Post StreetScooter WORK XL
Ford Deutsche Post StreetScooter WORK XL
Ford Deutsche Post StreetScooter WORK XL
32
Fotogalerie

Ford zahájil výrobu elektrické dodávky Deutsche Post StreetScooter WORK XL

Ford spustil ve svém výrobním závodě v německém Kolíně nad Rýnem montáž užitkového elektromobilu Deutsche Post StreetScooter WORK XL, jehož základem je podvozek modelové řady Transit.

Ford a Deutsche Post DHL Group jsou průkopníky v elektrifikaci rozvážkových služeb. Deutsche Post StreetScooter WORK XL je výsledkem společného projektu se společností StreetScooter. Přibližně 180 zaměstnanců ve dvousměnném provozu vyrobí až 16 vozů WORK XL denně. Výrobní kapacita činí 3500 vozů ročně.

Elektrická dodávka Deutsche Post StreetScooter WORK XL je založena na podvozku modelové řady Transit, jehož výrobu zajišťuje joint venture Ford Otosan v tureckém Kocaeli.

Skříňová nástavba užitkového elektromobilu je navržena podle specifikací Deutsche Post DHL a WORK XL je největší dodávkou v portfoliu StreetScooter. Má objem nákladového prostoru 20 m3 a užitečné zatížení až 1275 kg. To umožňuje odvézt až 200 balíkových zásilek.

Ford bude vůz vyrábět s několika variantami elektromotorů a lithium-iontových baterií. Hodnoty nejvyššího výkonu a točivého momentu mohou dosahovat až 90 kW (122 k), respektive 276 Nm. S baterií o kapacitě 76 kWh nabídne WORK XL dojezd až 200 kilometrů. Ve srovnání s modely, poháněnými vznětovým motorem, ušetří každá z těchto elektrických dodávek podle materiálů automobilky Ford ročně až 1900 litrů paliva a pět tun emisí CO2.

Deutsche Post DHL nasadí dodávky WORK XL do rozvážkových služeb v německých městech. Zvažuje se, zda je v budoucnu nenabídnout i třetím stranám.

Elektrifikovaná hnací ústrojí mají v evropské nabídce Fordu hrát stále významnější úlohu. Do roku 2022 plánuje značka uvést na světové trhy 40 elektrifikovaných modelů, z toho 16 plně elektrických. Plán si vyžádá investice v celkové výši 9,5 miliardy eur (přibližně 244 mld. Kč).