Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francie zavádí nové pokuty za CO2

Jan Mička Jan Mička 27. 9. 2013
52
Právo vlastnit automobil se od příštího roku ve Francii zase prodraží. Připravovaná reforma financí postihne vozy, produkující víc jak 131 gramů CO2 na kilometr.

Plánovaný systém má za úkol snížit stomilionový schodek rozpočtu a motivovat výrobce k produkci čistších automobilů. Od příštího roku bude daň postihovat vozidla, která produkují více jak 135 gramů škodlivin na kilometr taxou 150 euro, zatímco loni byla tato vozidla jakéhokoliv postihu zproštěna.

V souvislosti s tímto nařízením vyvstává otázka, zda raději při koupi vozu nepřiplatit za dražší, avšak úspornější a přinejmenším formálně čistší naftový agregát. Jeden příklad za všechny: pokud se rozhodnete koupit Peugeot 2008 s motorem 1.6 VTi, ihned zaplatíte 150 euro navíc. Koupí verze s motorem 1.6 e-HDi, která průměrně vypustí 106 gramů emisí na ujetý kilometr, ušetříte platbu státu a budete jezdit s nesrovnatelně nižší spotřebou paliva. V tuto chvíli není dominance naftového motoru až tak zřejmá, v příštích letech by však mohla nabýt jiných rozměrů. V přiložené tabulce se podívejte, o kolik daně pro příští rok porostou. Podobná tendence by se mohla udržet i v dalších letech.

Ekologická daň ve Francii letos a příští rok
Emise CO2 [g/km]2014 [euro]2013 [euro]
131-1351500
136-140250100
141-145500300
146-150900400
151-15516001000
156-17522001500
176-18030002000
181-18536002600
185-19040003000
191-20065005000
200 a více80006000

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

kdyz jedu za naftovym rakovinometem
topten
| 18. 6. 2014
tak ho podle zákona 200/1990Sb o přestupcích, muzu predjet i když bych tim jinak spachal prestupek, protože tim ze odvracim nebezpečí které mi hrozi (z dyzlu muzu chytit rakovinu), tak se o zadny prestupek nejedna...
Podle mě to jde Frantíkům o zvýhodnění domácího průmyslu
Freddka
| 29. 9. 2013
A k tomu jim ty automobilky krachujou, takže to asi zas tak úspěšný nebude :-)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Prachy
Berenika ANTIDIESEL
| 28. 9. 2013
Samozřejmě že o prachy jde až v první řadě >:D >:D CO SIS MYSLEL?? Ono taková 60-tiletá ropná zaprodanost něco stojí, Evropu stojí, každý rozpočet státu co dováží ROPU to stojí. A že to je pořádný balík ... Ale ještě teprve bude. Dozvuky negativního vlivu exhalací zplodin jedovatých DIESELů, prachem nacucaných městských ulic totiž bude Veřejný Zdravotní Systém ještě pěkně dlouhou dobu táhnout ke dnu, o to víc a dýl jak budou DIESELy jezdit [odkaz]
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Europeklo
Berenika ANTIDIESEL
| 28. 9. 2013
ALE JISTĚ, NEJDE JEN O CO2. PRIORITOU JE ZAKÁZAT JEDOVATÝ DIESEL. A NEJDE ZAKÁZAT JEN DIESEL PŘI JEHOŽ VÝROBĚ JE ODPADNÍ PRODUKT BENZÍN - A NAOPAK. TAKŽE JE NUTNÝ ZAKÁZAT OBA DVA. A DEMOKRATICKY NEJDE JEN TAK NAŘIZOVAT / ZAKAZOVAT. TAKŽE JE POTŘEBA BYROKRATICKY STANOVIT LEGISLATIVU TAK, ABY OBA DVA SPALOVACÍ ŠMEJDY MINULÝHO STOLETÍ NEDOKÁZALI SPLNIT NORMY A TÍM PÁDEM BYLO JEJICH DALŠÍMU POKRAČOVÁNÍ ŠMITEC. JENŽE NEJDE JEN TAK UDĚLAT S MOTOREM ŠMITEC. LIDI POTŘEBUJOU JEZDIT. TAKŽE SE SYSTEM ZAOKROULÍ TAK, ŽE SPALOVÁKY NESPLNÍ CO2 A NÁHRADOU BUDOU ELEKTROMOBILY. TEČKAVYPAKA, DOBA SE MĚNÍ A LIDI TAKY. KDO NEPŮJDE S DOBOU PŮJDE Z KOLA VEN [odkaz] :-)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Europeklo
Berenika ANTIDIESEL
| 28. 9. 2013
ROVNOU DO JIŽNÍ AMERIKY, PRDELETÝSEVERNÍ, TAM ZAPADNEŠ A EVROPA BUDE MÍT OD TVÝCH ODPORNÝCH 271 MÍŇ [odkaz] >:D