Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Geely: Volvo bude konkurovat Mercedesu třídy S

Diskuze (18)
Šéf Geely, novopečeného majitele automobilky Volvo Cars, odhalil, jaké mají Číňané se švédskou značkou plány.

Li Shufu je na evropské kontinentě neznámou osobou, doma mu ale říkají „čínský Henry Ford“. Jeden z nejúspěšnějších představitelů čínského automobilového průmyslu je předsedou představenstva Zhejiang Geely Holding Group a od minulého týdne také šéfem švédské automobilky Volvo Cars. Geely tento týden dokončilo převzetí Volva od předchozího majitele (Ford Motor Co.) a u této příležitosti poskytl Li Shufu agentuře Reuters první rozhovor.

Geely touto cestou konečně odhaluje své záměry a plány ohledně nejbližší budoucnosti Volva. V koncernu Zhejiang Geely bude Volvo nejvýše postavenou značkou, proto mají Číňané zájem o posílení jeho image. Li Shufu by rád viděl švédskou automobilku jako přímého konkurenta trojice německých prémiových značek.

Logickým předpokladem je uvedení pětimetrové limuzíny Volvo. Nový šéf Volva k tomu říká: „Chceme postavit auto, které bude konkurovat třídě S od Mercedes-Benz a řadě 7 od BMW. V tomto segmentu potřebujeme konkurenceschopný produkt.“

Momentálně je největším modelem značky Volvo sedan S80, resp. jeho prodloužená verze, která se těší na čínském trhu velké oblibě. Řada S80 ovšem spadá do vyšší střední třídy, jeho konkurentem je například Audi A6, zatímco ambice Geely míří o segment výš. Volvo proto zřejmě postaví novou větší modelovou řadu. Naproti tom menší prémiové značky Saab a Infiniti zvolily opačnou cestu – zvětšením svého zástupce ve vyšší střední třídě až k hranici 5 metrů nepřímo kompenzují nepřítomnost v segmentu luxusních limuzín.

Li Shufu také odtajnil ekonomické aspekty převzetí Volva. Z dohodnuté částky 1,8 miliardy dolarů zatím Ford obdržel 1,5 miliardy. O způsobu uhrazení zbývající částky se bude teprve jednat. Výše a forma splátky je závislá od analýzy účetnictví automobilky. Geely předpokládá, že se s Fordem vzhledem ke stavu financí Volva dohodne na snížení kupní ceny.

První interní odhady ukazují, že Volvo bude muset ročně vyrábět kolem 380 tisíc aut, aby bylo ziskové. Loni přitom brány továren Volvo Cars ve Švédsku, Belgii a v Číně opustilo jen 335 tisíc aut.

Diskuze (18)
7. 8. 2010 14:02
Re: Volvo
takový příspěvek je slabota i pro dvacetiletého kluka...
6. 8. 2010 21:36
Re: Volvo
No tak najprv nakúpiť značky, a potom, na zakrytie neschopnosti viesť ich k úspechom, ich označiť za príživníkov, to chce riadnu dávku ignorantstva... :-!
6. 8. 2010 21:35
Re: Volvo
To vieš, Henry Ford to už z druhého sveta neovplyvní, aj keď sa mu nedarilo vždy, bol to človek z iného cesta ako dneší páni od Fordu.
Avatar - Katikakus
6. 8. 2010 01:26
Re: Volvo
Souhlas :yes:
5. 8. 2010 19:36
Re: Volvo
O tom by se dalo dost polemizovat, viz prodeje LR nebo Jaguaru... a navic vsichni porad tezi z vyvoje pocateho za Fordu.

Co neni vubec prekvapive, ze Fordu se dari bez "prizivniku" lepe...

>:D :yes: