Genesis představí poslední model se spalovacím motorem v roce 2025. Chystá hned osm elektroaut
Prémiová divize koncernu Hyundai zatím představila dva elektromobily. Jejich nabídku však hodlá výrazně rozšířit.
Neuplyne snad týden, kdy by nějaká automobilka nepředstavila svoje plány na rozšíření nabídky elektromobilů. Nejnověji je takovou značkou Genesis, prémiová divize korejského koncernu Hyundai-Kia. Ta nyní v rámci své budoucí strategie oznámila, že od roku 2025 bude představovat jen modely s elektrickým pohonem.
V dalších letech se tak Genesis chce primárně soustředit na elektromobily, zatímco nabídku aut s konvenčním pohonem spalovacím motorem bude postupně omezovat. Do roku 2030 tak má nabízet jen vozy s nulovými emisemi.
Přitom se však nehodlá zaměřit jen na bateriové elektromobily. Genesis totiž oznámil, že rovněž do budoucna počítá s vodíkovým pohonem, tedy elektromobily využívajícími jako zdroj energie ne baterie, ale vodíkové palivové články.
V rámci této „dvojité strategie elektrifikace“ se Genesis plánuje zaměřit na další vývoj lithium-iontových baterií i vodíkových palivových článků tak, aby tato technika poskytovala více výkonu a zároveň byl pohon úspornější.
Součástí strategie je přitom cíl stát se uhlíkově neutrální značkou, a to do roku 2035. Genesis je tak první značkou koncernu, který takový krok chystá a má už pro něj stanovené datum.
Transformace značky přitom začíná už letos. Genesis totiž v podobě crossoveru GV60 představil první model, který bude dostupný už výhradně jako elektromobil. Využívá totiž platformu E-GMP vyvinutou korejským koncernem pro potřeby elektřinou poháněných automobilů. Srpnová premiéra GV60 následovala po dubnovém představení modelu Electrified G80, elektrické verze vozu vyšší střední třídy dostupného také se čtyřválci nebo šestiválcem.
Celkem Genesis počítá s nabídkou osmi elektromobilů, které do budoucna zajistí prodej 400.000 aut ročně.
Oznámení o elektrické budoucnosti značky přitom přichází v době, kdy Genesis teprve vstupuje na evropské trhy. Letos začíná své vozy oficiálně prodávat ve Velké Británii, Německu nebo Švýcarsku, v dalších dvou letech má postupně expandovat i na další trhy, zřejmě i do České republiky.