Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Giugiaro-Italdesign v Ženevě 2005

Alfa Romeo 159
Fiat Croma 8ttoV
Alfa Romeo Brera
Alfa Romeo 159
31 Fotogalerie

Mitsubishi Nessie, Fiat Croma 8ttoV, Alfa Romeo Brera, Alfa Romeo 159

Mistr Giugiaro přivezl letos do Ženevy dvě zbrusu nové Alfy Romeo, kterým se věnujeme podrobněji v sekci věnované milánské automobilce

Mitsubishi Nessie, Fiat Croma 8ttoV, Alfa Romeo Brera, Alfa Romeo 159

Mistr Giugiaro přivezl letos do Ženevy dvě zbrusu nové Alfy Romeo, kterým se věnujeme podrobněji v sekci věnované milánské automobilce. Stánek slavné italské karosárny zdobila osmiválcová Croma a studie Nessie, kterou tvůrce vytvořil spolu s Mitsubishi.

Mitsubishi Nessie

Dávka inovací byla k mání na stánku Mitsubishi resp. Italdesignu. Pobořit konvence se vydali konstruktéři, využívajíc k tomu přebohatých zkušeností z náročných pouštních maratonů, resp. italští designéři, těžící z nekonečné zásobárny nápadů.

O elektronicky řízený pohon všech kol konceptu Mitsubishi se prostřednictvím samočinné převodovky stará výkonný osmiválec, který dýchá místo jedovatého benzínu neškodný vodík.

Bez zajímavosti není ani samotná koncepce - Nessie je patrně první SUV kupé, které se veřejně představilo; emotivní křivky karoserie a její dispozice, nazvaná 2,5 prostorovou, přitakávají originalitě celého díla. No a nakonec pojmenování - Nessie říkají Skoti důvěrně příšeře z jezera Ness. A skutečně, při důkladnějším pohledu lze v designu vystopovat inspiraci živoucí přírodou.

Celkové rozměry této příšery činí 4600 x 1950 x 1810 mm, rozvor pak dělá 2780 mm. Studie je postavená na obrovitých kolech obutých do pneumatik 305/40 R23.

Fiat Croma 8ttoV

Jako poctu Gianni Agnellimu a nové Cromě připravil Giorgetto Giugiaro studii Croma 8ttoV s motorem Maserati V8 uloženým napříč. Nová vlajková loď Fiatu se pod rukama mistra tvarů změnila ve skutečný exkluzivní křižník zasahující až k okraji třídy reprezentačních limuzín. Oproti sériovému provedení doznaly změny oba nárazníky, Croma dostala sportovní prahy a vzdala se střešních lyžin. Zadní světlomety byly vybaveny novým zdrojem světla využívajícím techniku světelných diod. Devatenáctipalcová kola ATP jsou obuta do pneumatik Pirelli o rozměru 245/40 R19. Celkové vnější rozměry samozřejmě vycházejí ze sériového provedení 4755 x 1600 x 1597 mm, stejně jako rozvor 2700 mm.

Uvnitř jsou sedadla čalouněná prvotřídní kůží, zadní lavici nahradila dvojice samostatných sedadel a minibar uprostřed. V opěradlech předních sedadel jsou integrovány LCD monitory LG a DVD přehrávače.

Ondřej Láník