Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gogoro: Sympatický a chytrý skútr s elektromotorem (+videa)

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 11. 2016 • 16:23
36
5
Zobrazit náhledy (36)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Elektroskútry se většinou příliš nevzdalují designu svých benzinových příbuzných, ale čas od času lze narazit na světlou výjimku. Jednou z nich je i Gogoro, který zaujme designem i technikou.

Ve světě automobilů či motocyklů je čistá elektřina stále spíše jen zajímavou a většinou drahou exotikou, ale v případě skútru se jejich elektřinou poháněné verze dostaly na naprosto konkurenceschopnou úroveň konvenčním modelům.

K vítězství elektřiny nad benzinem pak mohou u skútrů přispět takové stroje, jaké nabízí značka Gogoro, kterou teprve v roce 2011 založili pánové Horace Luke a Matt Taylor v Tchaj-wanu. Úspěšnost jejich projektu nejlépe dokumentuje skutečnost, že od spuštění výroby v červenci 2015 do srpna 2016 mají jen v Tchaj-wanu na kontě 10.000 prodaných elektroskútrů, s nimiž míří i do Evropy.

Gogoro svým designem asi nejvíc vyvolává dojem futuristické interpretace klasických skútrů značky Vespa, ale nejen od konvenčních benzinových modelů se odlišuje lepeným hliníkovým rámem, v němž je uložen vodou chlazený elektromotor i baterie a plastovou karoserií s vyměnitelnými barevnými panely.

Skútr s výkonem 6,3 kW zvládne akceleraci z 0 na 50 km/h za 4,2 s a rozjede se až na 95 km/h. V provedení Gogoro S disponuje výkonem 7,2 kW a z 0 na 50 km/h zrychlí za 3,7 s, zatímco maximální rychlost je stále 95 km/h, což má být pro městský skútr dostačující.

Gogoro na jedno nabití ujede okolo 100 km, ale pak není jeho jezdec odsouzen k čekání, až se baterie dobijí, ale může jednoduše zvednout sedlo a dvojici lithium-iontových akumulátorů u dobíjecí stanice několika jednoduchými pohyby vyměnit za čerstvé.

Skútr navíc nabízí možnost spojení s chytrým telefonem, jehož prostřednictvím může svého majitele informovat o řadě důležitých provozních údajů a rovněž jej upozornit na blížící se servisní prohlídku.

Společnost Gogoro své skútry vedle prodeje poskytuje i v rámci půjčovny, kterou v současnosti provozuje na Tchaj-wanu a v Berlíně. Dalším evropským městem, kde má vyrůst síť stanic s plnými bateriemi a skútry k pronájmu se má stát Amsterdam.

Témata
6. 5. 2019 17:42
Elektro skútr
Mám elektro skútr Niu, podívejte se na jejich stránky niuskutry.cz, dá se
do něj strčit i sim karta, díky které v telefonu vidíte, jak na tom
skútru je.
5. 5. 2019 10:12
elektro skútr
Opravdu? a jaký máte skútr?
3. 5. 2019 10:31
Elektro skútr
Ano vyplatí, minimálně jízdní vlastnosti jsou úplně někde jinde, cena za
km budě na 1/4, já jsem s elektro skútrem velice spokojený, navíc se mi
podařilo sehnat skútr, který vypadá velice dobře i designově.
2. 5. 2019 09:04
Elektro skútr
Dobrý den, prosím nemáte náhodou někdo zkušenosti s elektro skútrem?
vyplatí se proti normálnímu skútru?
Avatar - Ja Prvni 123
4. 11. 2016 21:12
Re: A tady mi třeba elektrika nevadí...
u městského skútra, navíc s funkcí výměny celých baterek, mi to dává smysl.
;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku