Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gogoro: Sympatický a chytrý skútr s elektromotorem (+videa)

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
36 Fotogalerie
Diskuze (5)
Elektroskútry se většinou příliš nevzdalují designu svých benzinových příbuzných, ale čas od času lze narazit na světlou výjimku. Jednou z nich je i Gogoro, který zaujme designem i technikou.

Ve světě automobilů či motocyklů je čistá elektřina stále spíše jen zajímavou a většinou drahou exotikou, ale v případě skútru se jejich elektřinou poháněné verze dostaly na naprosto konkurenceschopnou úroveň konvenčním modelům.

K vítězství elektřiny nad benzinem pak mohou u skútrů přispět takové stroje, jaké nabízí značka Gogoro, kterou teprve v roce 2011 založili pánové Horace Luke a Matt Taylor v Tchaj-wanu. Úspěšnost jejich projektu nejlépe dokumentuje skutečnost, že od spuštění výroby v červenci 2015 do srpna 2016 mají jen v Tchaj-wanu na kontě 10.000 prodaných elektroskútrů, s nimiž míří i do Evropy.

Gogoro svým designem asi nejvíc vyvolává dojem futuristické interpretace klasických skútrů značky Vespa, ale nejen od konvenčních benzinových modelů se odlišuje lepeným hliníkovým rámem, v němž je uložen vodou chlazený elektromotor i baterie a plastovou karoserií s vyměnitelnými barevnými panely.

Skútr s výkonem 6,3 kW zvládne akceleraci z 0 na 50 km/h za 4,2 s a rozjede se až na 95 km/h. V provedení Gogoro S disponuje výkonem 7,2 kW a z 0 na 50 km/h zrychlí za 3,7 s, zatímco maximální rychlost je stále 95 km/h, což má být pro městský skútr dostačující.

Gogoro na jedno nabití ujede okolo 100 km, ale pak není jeho jezdec odsouzen k čekání, až se baterie dobijí, ale může jednoduše zvednout sedlo a dvojici lithium-iontových akumulátorů u dobíjecí stanice několika jednoduchými pohyby vyměnit za čerstvé.

Skútr navíc nabízí možnost spojení s chytrým telefonem, jehož prostřednictvím může svého majitele informovat o řadě důležitých provozních údajů a rovněž jej upozornit na blížící se servisní prohlídku.

Společnost Gogoro své skútry vedle prodeje poskytuje i v rámci půjčovny, kterou v současnosti provozuje na Tchaj-wanu a v Berlíně. Dalším evropským městem, kde má vyrůst síť stanic s plnými bateriemi a skútry k pronájmu se má stát Amsterdam.

Vstoupit do diskuze (5)