Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Golf R 400 nakonec nebude(?)

Michal Fokt
Diskuze (51)
U Volkswagenu by si v tom měli konečně udělat jasno. Tak zlomí Dieselgate démonickému Golfu vaz nebo ne?

Co si budeme povídat - když se v souvislosti se šetřením na umoření aféry Dieselgate začalo mluvit o škrtnutí některých projektů, prvním na seznamu byl rozhodně Golf R 400. Volkswagen totiž nic takového nepotřebuje Golf R a GTI dle mého názoru svým pojetím odpovídají filozofii značky a R 400 je poněkud samoúčelné, zvlášť když na takové modely má koncern značku Audi. Volkswagen se ale tvářil, že auto do výroby protlačí.

Dokonce ještě koncem minulého týdne se objevily informace, potvrzující dřívější rozhodnutí dotáhnout to celé do konce, ba co víc, výkon dvoulitru TSI posunout za hranici 400 koní. Jenže uplynulo pár dní a zase je všechno jinak. Automotive News, jenž rozhodně patří mezi věrohodná média, nyní informuje, že projekt Golf R 400 by nakonec přece jen měl být ukončen.

Odvolává se na nejmenované "insidery", tvrdící, že je to prostě a jednoduše opravdu okrajový a nepotřebný model. Navíc koncern nemusí úplně želet vyhozených peněz, vývoj motoru pro R 400 mělo na starosti Audi, které si jej pochopitelně připravuje v první řadě pro své ostré modely. V nich by měl mít výkon kolem 310 kW, tedy za hranicí 420 koní.

Hračičkové z divize R také nebudou sedět se založenýma rukama, jejich pozornost se už nyní má zaměřit na novou generaci Golfu R, jenž vyjede na silnice počátkem další dekády. Měl by ve srovnatelných specifikacích vážit o zhruba 140 kg méně, ale dobře víme, jak tyto zvěsti většinou dopadají, kompakt není limuzína z vyšší střední a takový váhový rozdíl je poměrně značný. Jak si Golf R polepší výkonově, zatím těžko usuzovat, nějaké ovoce z práce na R 400 ale určitě sklidí.

Michal Fokt
Diskuze (51)
Avatar - habanero1
28. 4. 2016 19:19
Re: A já jsem pro..
Máš pravdu, co se týče rostoucí hodnoty, tak to bude určitě dobrá koupě, ale kupovat si auto kvůli tomu, že ho někdy prodám? pf.. :yes: stejně by líp "jel" ten můj pohnutý a to je to o co mi jde, stock auta jsou fajn, ale téměř vždy je kam posouvat, pokud jsi vavris z autičkáře, tak velmi dobře víš o čem mluvím .. )))))
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 4. 2016 07:39
Re: A já jsem pro..
Anebo si to koupit přímo od Volkswagenu a mít v garáži nejrychlejší Golf všech dob, po kterém se budou moci (narozdíl od vytuněného Rka) všichni fanoušci a sběratelé v budoucnu utlouct ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 4. 2016 07:38
Re: A já jsem pro..
V tom případě jsou blbosti i Audi RS2, RS4, 911 Turbo, EVO, STI, Noble, F40, celá sága GT-R a mnozí další.. ;) Ti všichni mají podobné měrné výkony... 400 koní z dvoulitru je pořád docela v rámci mezí...
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 4. 2016 07:32
Re: A já jsem pro..
Pokud si dobře vzpomínám na video z testování na nordschleife, tak uberGolf zněl (nazvzdory všem spekulacím) velmi pětiválcově...
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2016 21:10
Re: A já jsem pro..
[odkaz] >:D