Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Německa – Biaggi se konečně dočkal

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
Dnešní GP Německa sledovalo přes 93 tis. diváků a měli se na co dívat. Ve 125 se z vítězství radoval Roberto Locatelli, ve 250 dominoval Dani Pedrosa a v MotoGP si vítězství vydřel Max Biaggi.

Dnešní GP Německa sledovalo přes 93 tis. diváků a měli se na co dívat. Ve 125 se z vítězství radoval Roberto Locatelli, ve 250 dominoval Dani Pedrosa a v MotoGP si vítězství vydřel Max Biaggi.

125

Raketový start předvedl v nejnižší třídě Andrea Dovizioso (Honda) z pole position, když již v první zatáčce měl několik metrů náskok. Za něj se zařadili Mirko Giansanti, Marco Simoncelli (oba Aprilia), Simone Corsi (Honda) a domácí Steve Jenkner (Aprilia). Už na konci druhého kola šel do čela Simoncelli a na třetí místo se posouval Jenkner, ale dělali to tak nešťastně, že dostali penalizaci průjezdu boxy, protože předjížděli při žlutých vlajkách. Tak byli oba z bojů o vedoucí příčky vyřazeni. Naopak po opět nevydařeném startu se začal prodírat vpřed Hector Barbera (Aprilia), který první kolo končil na konci první desítky. Pole tentokrát poměrně dlouho drželo pohromadě a prakticky až v polovině závodu se od zbytku velké skupiny odtrhla čtveřice Roberto Locatelli, Pablo Nieto (oba Aprilia), Barbera a Dovizioso. Tihle si to poté rozdávali až do konce, kdy prokázal nejchladnější hlavu nejzkušenější Locatelli. Dvě kola před cílem se dostal do vedení a to již nepustil, i když na něj v posledním kole zle dotíral Dovizioso. Ten však svou snahu přehnal a musel předposlední zatáčku vyjet hodně zeširoka a nakonec jej předjeli i zbylí dva. Ze druhého místa se tedy radoval Barbera a třetí dojel Nieto. Na pátém místě dojel již se ztrátou Mika Kallio (KTM) před Jorge Lorenzem (Derbi) a Alvaro Bautistou (Aprilia). Lukáš Pešek (Honda) dobře začal, protože první kolo končil na 11. místě, ale nakonec se propadl až za body na 17. místo. Václav Bittman (Honda) dojel 25.

Celkově stále vede Dovizioso se 138 body před Locatellim se 131 a Barberou se 129 body. Čtvrtý je Casey Stoner (KTM) se 104 a pátý Nieto s 88 body. Pešek je 21. se 4 body.

250

Nejlépe odstartoval ze třetího místa Roberto Rolfo (Honda) za nějž se zařadili Sebastian Porto (Aprilia), Dani Pedrosa (Honda), Alex de Angelis a Randy de Puniet (oba Aprilia). Ještě během prvního kola začal řádit Pedrosa, kterému jela jeho Honda jako z praku a půl kola mu stačilo na to, aby se ujal vedení a začal všem rychle ujíždět. Podobně postupoval také de Puniet, kterému to trvalo trošičku déle, ale ve třetím kole již jel druhý. Bohužel pro něj ale neudržel tento posun dlouho, protože se vzpamatoval Porto, který sice mezi tím klesl na čtvrté místo, ale konec čtvrtého kola již viděl opět jako druhý a také se začal všem vzdalovat jako to předtím udělal Pedrosa. Tihle dva pak jeli každý svůj osamělý závod až do cíle a nikdo je nedokázal ani náznakem ohrozit. Zato o třetí místo se strhla urputná bitva, kde byli jak zkušení de Puniet a Rolfo, tak i nováčci de Angelis a Japonec Hiroshi Aoyama (Honda). Zhruba šest kol před cílem z této skupiny začal odpadávat Rolfo, kterému opět nefungovala pořádně motorka. Většinu času jel na třetí příčce de Puniet a když už to v posledním kole vypadalo, že si místo udrží až do cíle, udělal během čtyřech zatáček dvě chyby a každá jej stále jedno místo. Nejdříve jej lišácky podjel de Angelis a vzápětí si našel skulinu ve vnitřní stopě Aoyama a de Puniet byl rázem až pátý. Z vítězství se tak letos potřetí radoval Pedrosa před druhým Portem, třetí byl de Angelis a čtvrtý další nováček Aoyama. Mimo zkušeného Porta tak první čtveřici ovládli jezdci, kteří jedou letos svou první sezónu ve světových 250. Pátý skončil de Puniet a šesté místo zbylo na Rolfa. Opět potěšil soukromník Anthony West (Aprilia), který dojel na výborném sedmém místě a v závěru porazil Fonsiho Nieta (Aprilia) na továrním stroji. Náš Kuba Smrž (Honda) vybojoval další bod za 15. místo.

Celkově si upevnil vedení Pedrosa se 155 body před de Punietem se 130, kterého tvrdě stíhá Porto se ziskem 108 bodů. Čtvrtý je Toni Elias (Honda) s 86 a pátý Nieto s 83 body. Smrž je 23. se 7 body.

MotoGP

Tato třída letos stále překvapuje a je to jen dobře. Nejlépe odstartoval Max Biaggi (Honda) z pole position za nějž se seřadili Valentino Rossi (Yamaha), Kenny Roberts (Suzuki), Loris Capirossi (Ducati), Sete Gibernau (Honda) a Carlos Checa (Yamaha). Hned v úvodních zatáčkách šel Gibernau před Capirossiho na čtvrté místo a Rossi na okamžik předjel Biaggiho, ale hned byl zase odsunut na druhé místo. Ve druhém kola začala cesta Robertse dolů startovním polem, když jej předjel Gibernau a o kolo později i skvěle jedoucí Checa. Ten byl při chuti a předjel také Gibernaua, ale vydržel tam jen pár zatáček než chyboval a upadl. V dalších kolech se Roberts v každém kole propadl o jedno místo, když jej nejdříve předjel Capirossi, pak Nicky Hayden a také Alex Barros (oba Honda). V dalším kole přišla opět nečekaná událost, Gibernau vyrobil opět chybu a ve druhém závodě po sobě padá a ztrácí důležité body. Zdá se, že Sete se dostává do potíží s psychikou, které míval za svého působení u Suzuki a předtím u Hondy. Uvidíme co předvede za týden v Doningtonu. O kolo později havaroval ze třetího místa také Capirossi a pád se nevyhnul ani jeho kolegovi na Ducati, Troyi Baylissovi. Tou dobou už měl ale pořádně našlápnuto Barros, který ve 13. kole předjel Haydena, se dostal na třetí místo a sérií nejrychlejších kole se začal rychle blížit vedoucí dvojici Biaggi-Rossi. V 17. kole se k nim již úplně dotáhl a to byl jasný signál pro Rossiho, že musí jít pře Biaggiho, což také udělal. Okamžitě si vytvořil náskok v řádech metrů, ale odjet se mu nepodařilo. Barros vypadal hodně silně a každým okamžikem se čekalo, že předjede Biaggiho, ale nestalo se tak. Naopak tato dvojice začala rychle dotahovat Rossiho a navíc je dojel také Hayden.

Ve 21. kole jsme byli svědky hrůzostrašného pádu, který zavinil Marco Melandri (Yamaha) a který více odnesl jeho kolega Norick Abe (Yamaha), který jel těsně za ním. Ve hře tak zbývala pouze jedna Yamaha v Rossiho rukách. Tlak Biaggiho a Barrose stále zesiloval a ve 23. kole šel do vedení opět Biaggi a o kolo později Rossiho předjeli i Barros a Hayden. Rossi měl viditelné potíže s ovládáním své motorky a tak se mu vedoucí dvojice rychle vzdálila, zatímco Hayden stále zůstával na dosah. V závěrečných kolech se již jen čekalo jestli některý z dvojice Biaggi-Barros udělá osudnou chybu, ale nestalo se a i přes drtivý tlak ze strany Barrose v posledním kole Biaggi odolal a vyjel si své první vytoužené vítězství. Také Barros konečně předvedl to, proč si jej letos Honda najala a jen doufejme, že v dalších závodech bude pokračovat v tomto směru. Pro třetí místo si ve druhém závodě v řadě dojel Hayden, zatímco Rossi se musel spokojit se čtvrtým místem. Páté místo vybojoval Colin Edwards před Makoto Tamadou (oba Honda) a sedmý dojel letos již podruhé Shinya Nakano (Kawasaki). Na osmém a devátém místě dojely obě Suzuki Robertse a Johna Hopkinse a desítku uzavřel Alex Hofmann (Kawasaki). Tady je nutno podotknout, že všech pět jezdců na pneu Bridgestone (Tamada, Suzuki a Kawaski) se dokázalo dostat do elitní desítky, což svědčí o obrovském pokroku těchto pneumatik.

Celkově stále vede Rossi se 139 body, ale na druhé místo se vyhoupl Biaggi se 138 a naopak Gibernau klesl na třetí se 126. Na čtvrté místo se posunul Barros se 79 body, když předstihl Edwardse se 75.

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)