Harley-Davidson překvapil s XR 1200 Prototype
Novinka v řadách Harley-Davidson představuje další převrat, podobný tomu, kdy se na scéně objevil model V-Rod. Motocykl XR 1200 se vzdáleně opírá o legendární XR 750, se kterými se v osmdesátých letech 20. století jezdily závody "dirt track", americká obdoba ploché dráhy.
Harley-Davidson XR 1200 Prototype má slušivý sportovní kabátek. Klasický kulatý přední světlomet je usazen v obrácené vidlici o průměru 43 mm od firmy Showa. Rebelský vzhled podtrhuje malé sportovní sedlo, disky z lehkých slitin a masivní chromované výfukové svody s dvojitou koncovkou. Brzdový systém dodala firma Nissin, vpředu jsou dva velké kotouče s čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.
Motorka je poháněna vzduchem chlazeným vidlicovým dvouválcem o objemu 1200 cm3. Agregát by měl mít elektronicky řízenou proměnnou délku sání, přímé vstřikování paliva a další moderní technologie. Díky těmto prvkům bude výkon někde okolo 62,5-66 kW (85-90 k). Síla motoru se bude přenášet přes ozubený řemen na zadní kolo, adhezi s povrchem zajistí sportovní pneumatiky Dunlop o rozměrech 120/70 R18 vpředu a 180/55 R17 vzadu.
Viceprezident evropské divize společnosti Harley-Davidson, John Russell, médiím řekl: "Prodej motocyklů a popularita společnosti Harley-Davidson v Evropě neustále roste. Na výstavě Intermot a dalších významnějších evropský motosalonech budeme pečlivě hodnotit reakce médií, široké veřejnosti a potencionálních zákazníků. Jestli bude model XR 1200 kladně ohodnocen, doufám, že by se sériová podoba mohla na trhu objevit už během jara 2007."