Hartge 114i: 110 kW levněji než 100 kW od BMW
Že tuning přináší nezřídka zvýšení výkonu, to je pochopitelné a očekávané – však za to také je řada z nás ochotna utratit nemalé sumy peněz. Teď se ale objevil zajímavý paradox – upravené auto na bázi základní motorizace je nejen výkonnější, než další výkonová verze výrobce, ale i lacinější!
Že BMW teď tvrdě jede na vlně drastického snižování nákladů, to už si delší dobu všímáme. Je to ostatně poznat i u aktuální jedničky, která má pro tři nejslabší motorizace jedinou pohonnou jednotku – motor 1,6 Turbo, naladěný na výkony 75 kW (114i), 100 kW (116i) a 125 kW (118i), přičemž základní verze stojí 552.500 Kč, střední 612.500 Kč a nejsilnější 670.000 korun.
Za 25 kW tedy chce BMW příplatek 60 tisíc korun a za dalších 25 k žádá 57.500 Kč. Nemá cenu si dělat iluze - nejspíš je rozdíl jen v naladění ECU. Trošku paradoxní ovšem je, že „tuning“ stejného motoru nabízí levněji německý úpravce Hartge. Ze základní 114i dostane 110 kW a 245 Nm, což je přibližně polovina rozdílu mezi verzemi 116i a 118i ve výkonu a téměř na úrovni 118i, co se točivého momentu týče. A chce za to jen 1690 euro, tedy necelých 43 tisíc korun!
Ano, počítáte správně – to je o 17 tisíc méně, než chce samotné BMW za 116i. ...které má jen 100 kW...