Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hasiči dostali od Fordu nový Shelby GT500. Podívejte se, jak skončil

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Nejvýkonnější Mustang v historii pomůže hasičům efektivněji zachraňovat lidské životy, časem se z něj ovšem mohla stát i celkem hodnotná rarita.

Zásahy hasičů u dopravních nehod musí být rychlé, přesné a efektivní, což vyžaduje důkladnou přípravu. Kromě různých školení absolvují hasiči i výcvik s moderními automobily, kde si ověřují své znalosti v praxi a připravují se na skutečný zásah. Občas ale trénují na autech, u kterých podobný osud opravdu zamrzí.

To je příklad i nového Fordu Shelby GT500, tedy nejvýkonnějšího Mustangu v historii, který automobilka Ford darovala hasičskému oddělení v Dearborn. A hasiči se na něm rozhodli trénovat postup vyprošťování osob z havarovaného vozu - za pomocí hydraulických nůžek.

Na fotografiích z průběhu cvičení, které hasiči prezentovali na svém facebookovém profilu, je dobře patrné, že se s autem opravdu nemazlili. Odřízli střechy, odstranili dveře, rozpůlili kapotu, a kdo ví co ještě. Rozhodně ale nemusíte truchlit, automobilka jim auto věnovala přesně k těmto účelům.

Jednalo se totiž o předprodukční prototyp, který neměl nejmenší šanci dostat se legálně na silnice. Cena vozu tak nejspíš nebyla tak astronomická, jako v ceníku. Jak ovšem upozornili kolegové z Motor 1 – rozřezaný prototyp byl vybaven například karbonovým okruhovým paketem „Carbon Track Pack“, který je volitelným doplňkem za 18.500 dolarů (cca 430.200 Kč).

Za pozornost ovšem stojí i některé komentáře pod příspěvkem hasičů, které upozorňují, že i předprodukční prototyp může mít obrovskou cenu. A pro příklad nemusíme chodit daleko. Zmínit můžeme například Green Hornet Mustang, tedy testovací prototyp prvního Shelby GT500 z roku 1968, který dodnes patří k nejvzácnějším Mustangům v historii.

Video se připravuje ...

Nejdražším vydraženým Mustangem v historii se pak relativně nedávno stal první vyrobený Shelby GT350R z roku 1965. Tenhle prototyp si ale stihl střihnout i úchvatnou závodní historii, včetně zisku prvního vítězství na trati pro Shelby. Za jeho volant navíc usedla řada hvězd, včetně Kena Milese.

Nový Ford Shelby GT500, modelový rok 2020, je moderním strojem, u kterého si nejspíš všichni říkají, že není potřeba schovávat předprodukční prototypy. Ostatně u většiny aut to není běžné. Jenže pohled do historie jasně říká, že zašít si stranou podobný kousek může být za pár let či desetiletí docela dobrá investice.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
20. 10. 2020 07:11
Re: Ne, ne,...
Pche... neměl jo? :D V devadesátkách by to nebyl problém pro každého druhého bazarníka, dnes možná na východ od našich hranic pořád pohoda :D
20. 10. 2020 00:25
Re: Ne, ne,...
I tak! ;-\
Avatar - white label
19. 10. 2020 21:50
Re: Ne, ne,...
"Jednalo se totiž o předprodukční prototyp, který neměl nejmenší šanci dostat se legálně na silnice."
19. 10. 2020 18:55
Ne, ne,...
...na toto se dívat nebudu, bylo by to příliš bolestní a depresivní... :-O :-( 8-s