Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hennessey VelociRaptor 600 6x6: 6 kol a přes 600 koní z Texasu

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Šestikolové géčko od AMG je vyprodané, Afzal Kahn možná ještě má k dispozici nějakého defendera na přestavbu. Další podobné monstrum ale přichází zpoza Velké louže!

Texaskou firmu Hennessey Performance Engineering, kterou založil před čtvrtstoletím John Hennessey, není třeba dlouze představovat. Tentokrát se ale nezaměřila na lámání rychlostních rekordů a více než tisícikoňová supersportovní monstra, ani tuning muscle carů... Pod názvem VelociRaptor představila v nedávné minulosti několik úprav už tak dost nadupaného picku-pu F-150 SVT Raptor od Fordu. Teď pokračuje šestikolkou!

Jde navíc o přestavbu nového modelu 2017, který Ford uvedl už loni v lednu, třináctá generace nejmenší F-série se vyrábí však ještě déle, od listopadu 2014. Sériový základ včetně gigantické masky chladiče a dvojitých předních světel zůstal. Jenže ladiči dodali vlastní přední i zadní nárazníky, ochranné rámy, rampu se světly na střechu (jsou to mimochodem LEDky) a hlavně auto prodloužili, aby se dozadu vešly dvě nápravy. Obě mají pochopitelně uzamykatelné diferenciály a zavěšení a odpružení nese značku Fox. Šest dvacetipalcových kol s off-road obutím se pod do šířky vytažené blatníky vejde tak akorát.

Upgrade postihl také techniku pod monstrózní kapotou. Tříapůllitrový vidlicový šestiválec EcoBoost se dvěma turby dává v sérii 336 kW (456 k). Pro bizarní hrátky v terénu ho u Heneesseyho vyladili na nejméně 447 kW (608 koní), šestistovka v názvu odpovídá imperiálním, nikoli metrickým koňským silám. To, že jsou beztak dle SAE, neřešme.

Modifikovaný VelociRaptor nepřišel o desetistupňový automat, ale na motoru se změnilo leccos: od turb přes mezichladič, přemapovaný software řídicí jednotky až po nerezové výfukové potrubí, které z něj vychází. V nabídce příplatků jsou kromě nějakých těch cetek do kabiny a osvětlených log ještě větší kola s obřími kotouči a třmeny Brembo, vrchol pak představuje pancéřování, prosím pěkně. Kdo má dost dolarů, může odjet domů obrněncem, na korbu se mu ale pořád vejde spousta haraburdí.

Texasané stvořili čistého agresora, G 63 AMG 6x6 bylo s dvoustupňovou redukcí a armádou diferenciálů s uzávěrkami možná technicky dokonalejší, ale tohle je prostě Američan. Navíc se dodává s praktickou čtyřdveřovou kabinou, byť prostřední velikosti. Ale hlavně s podstatně nižší cenovkou, německo-rakouský brutální off-road stál v USA minimálně 515 tisíc dolarů, tahle hračka přijde na 317,5 tisíce, tedy 7,67 milionu korun dle aktuálního kurzu.

Přestavěná F-150 je opravdovým moderním dinosaurem, na faktu, že živý velociraptor byl ve skutečnosti jedním z nejmenších, vůbec nesejde. Klienti mohou začít zvesela objednávat, jen musí počítat se zhruba roční čekací dobou. Prosím vás, dovezte tuhle oplzlou, ale nadpozemsky nádhernou obludu do Evropy! Přece si ji v zemi hvězd a pruhů nenechají jen pro sebe... Otázka na závěr: černou, nebo oranžovou?

Aleš Dragoun
Diskuze (0)