Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Herbert Diess je novým šéfem Volkswagenu, jaké úkoly na něj čekají?

David Bureš
Diskuze (5)
Herbert Diess přišel k Volkswagenu od BMW. Ve své nové funkci se bude potýkat s třemi důležitými úkoly.

Značka Volkswagen má od 1. července nového předsedu představenstva, Martina Winterkorna ve funkci střídá Herbert Diess, který naposledy působil jako šéf vývoje u BMW. Na této pozici ukázal, že umí snižovat náklady, což je úkol, který na něj čeká také u Volkswagenu. Winterkorn nadále zůstává generálním ředitelem koncernu VW Group.

Diess má ve své funkci především tři důležité úkoly. Se snížením nákladů souvisí plán na zvýšení provozní marže značky. Třetím úkolem pro Diesse je vylepšení pozice Volkswagenu na americkém trhu, kde se mu dosud příliš nedaří.

Snižováním nákladů Diess naváže na svého předchůdce Winterkorna, který si dal za cíl zvýšit příjmy automobilky do roku 2017 o pět miliard eur (136 miliard korun). Pokud se to podaří, vzroste provozní marže z dnešních 2,5 % na šest procent v roce 2018.

„Pokud existuje někdo, kdo to zvládne udělat, je to Diess,“ říká na adresu nového šéfa Volkswagenu analytik Jose Asumendi. Ten svými slovy odkazuje na Diessovu práci u BMW, kterému během let 2007 a 2012 pomohl výrazně snížit náklady. Podle zdrojů z BMW byl právě Diess ta osoba, která v pravý čas realizovala škrty nutné po pádu Lehman Brothers v roce 2008.

O Diessovi se dokonce spekulovalo jako o možném novém šéfovi BMW, Norberta Reithofera ale letos nakonec nahradil Harald Krüger. Šeptanda tvrdí, že Diess měl problémy s odbory. Údajně by si na pozici šéfa BMW nezajistil jejich dostatečnou podporu.

Z toho důvodu analytici Diessovi doporučují, aby se silnými odbory Volkswagenu jednal velice obezřetně. Varováním pro Diesse může být případ Wolfganga Bernharda, který v roce 2005 jako nový šéf Volkswagenu zavelel k radikálnímu snížení nákladů. S odbory měl ale špatné vztahy, a tak ve funkci hlavy VW vydržel jen dva roky.

Problémem pro Volkswagen navíc zůstává Amerika, kde se největší evropské automobilce nadále moc nedaří. Na důležitém trhu v USA letos prodeje značky klesají o 4,2 %, v Brazílii dokonce o 27,8 %. Také v Číně letos Volkswagen zažívá pokles, a to o 3,7 %. Výsledkem těchto neúspěchů je tříprocentní pokles prodejů Volkswagenu v období leden až květen.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - AUDIRS6
1. 7. 2015 14:02
Re: Winterkorn
vid ja 14:01
Avatar - AUDIRS6
1. 7. 2015 14:01
Re: Winterkorn
ajajaaaaaaj..., lepsie citat, mozno aj okuliare pomozu:
Je totiz rozdiel medzi ZNAČKOU a KONCERNOM. V tom druhom pripade ostava.
Avatar - sargis
1. 7. 2015 13:47
hej hej
Aj nového dizajnéra by to chcelo...
1. 7. 2015 13:30
Re: Winterkorn
Hej, ale az po Piechovi. Ordnung muss sein!