Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hon na bestseller začíná: „Proč golf když můžete mít sex“

Ondřej Láník
Diskuze (109)
Tak to je nový reklamní slogan, který se nedávno poprvé objevil v německém tisku v inzerátech na Mazdu3. A Mazda není v této taktice jediná. „Tentokrát se nedáme lehce“, řekli si dovozci automobilů v Německu. Doplněno!

Tak to je nový reklamní slogan, který se nedávno poprvé objevil v německém tisku v inzerátech na Mazdu3. A Mazda není v této taktice jediná. „Tentokrát se nedáme lehce“, řekli si dovozci automobilů v Německu.

Pozornost zákazníků v poslední době nejvíce poutá domácí duel Volkswagen Golf proti Opelu Astra, ale i ostatní dovozci se chtějí o zákazníka poprat. Nižší střední třídu, tzv. Golf-klasse vede v sousedním Německu přirozeně Volkswagen Golf, který se již přes půl roku prodává ve svém pátém vydání. Jeho podílu 27,5 % v rámci třídy (údaje za první dva měsíce roku 2004) se nemůže rovnat žádný z konkurentů. V květnu je možné očekávat první srovnatelné výsledky duelu Astra-Golf (to budou známa data za duben, první celý měsíc, kdy jsou v prodeji oba nové modely).

Zatím se Opel musel spokojit s podílem 9,9 % v nižší střední třídě, což zhruba odpovídá počtu prodávaných Focusů (9,7 %) a Mercedesů A (9,9 %). S malým odstupem se pak na pátém místě usadilo Audi A3 (7,2 %). Dobré prodejní výsledky vykazuje u sousedů také Toyota Corolla (5 % trhu třídy) a Škoda Octavia (4,7 %).

Teprve pak přichází na řadu „provokatéři“: Renault Mégane (4,5 %) a Mazda3 (3%). Mazda přišla s vtipným sloganem „Proč golf, když můžete mít sex“, v němž se snaží využít svůdných tvarů nového modelu nižší střední třídy proti usedlejšímu konzervativnímu designu Golfu. V němčině jsou navíc podstatná jména psána s velkým počátečním písmenem, takže záměna významu slova „Golf“ se nabízí o to více.

Renault ukazuje ve svém inzerátu originální tvary třídveřového Méganu, který projíždí kolem golfového hřiště. Celá scéna s pozadím zalitým měkkým světlem zapadajícího slunce je okomentována lakonickým sloganem: „Hezčí než golf.“ (v němčině opět s velkým písmenem). Inzerce provokuje i dodatkem „Renault Mégane. Všechno ostatní je obvyklé.“

Jenom v březnu prodal Volkswagen v západní Evropě 52 200 těchto vozů, což v porovnání s březnem loňského roku znamená nárůst o 14,7 %. Během celého prvního čtvrtletí roku 2004 se v západní Evropě prodalo 115 600 Golfů, o 1,5 % více než ve stejném období předchozího roku.

Prodej Golfu v ČR

Z tiskové zprávy českého dovozce vybíráme: „Nový Volkswagen Golf se na českém trhu výborně rozjel – za první tři měsíce letošního roku se prodalo celkem 543 „krátkých“ Golfů, což je o 67,4 procenta víc než ve stejném období loni. Velká část z těchto prodejů připadá na Golf nové generace, který byl uvedený na trh koncem února. „Mimořádnému zájmu se těší model poháněný zážehovým motorem 1.4 (55 kW) ve výbavě Trendline, který je momentálně předmětem časově omezené nabídky a prodává se za cenu 414 900 Kč,“ říká Manfred Aschenbrenner, vedoucí divize osobních vozů Volkswagen společnosti IVG. „Značný zájem je i o vznětové motory, především o model Golf 1.9 TDI (77 kW), který boduje především svým vitálitou a hospodárným provozem.“ Jako dárek k 30. výročí zahájení výroby Golfu první generace jsou všechny modely standardně vybavovány klimatizací Climatic.“

Doplněno 22.4.2004, 17:30:

Podle dovozce automobilů Volkswagen bylo od 20. února 2004 (zahájení prodeje Golfu V) do 31. března 2004 na českém trhu prodáno 215 Golfů V z celkového počtu 543 Golfů prodaných od začátku roku.

Ondřej Láník
Diskuze (109)