Honda Brio: Mini hatchback také pro Indii
Malá Hondička je poháněna čtyřválcem 1,2i-VTEC s výkonem 65 kW (88 k)/6000 min-1, který známe z evropského Jazzu. Ten je ale o třídu větší, Brio totiž měří jen 3610 x 1680 x 1500 mm, jedná se tedy o miniautomobil, který je určen hlavně do města, o čemž hovoří i poloměr otáčení 4,5 m.
Prostě autíčko s minimálními rozměry do přeplněných aglomerací, které spotřebuje jen 5,4 l benzinu na 100 km jízdy. V době premiéry se hovořilo i o zážehovém tříválci 0,9 l a větším 1,5litrovém turbodieselu, ty se zatím pod kapotami neobjevily. Dvanáctistovka nabízí točivý moment 109 Nm/4600 min-1, který přenáší na přední kola pětistupňová přímo řazená převodovka. Alternativní bezestupňové ústrojí CVT není pro indický trh v nabídce.
Podvozek má rozvor 2345 mm. Vpředu najdeme vzpěry McPherson, vzadu nápravu tvaru písmene H s torzní tyčí. Posilovač řízení je, jak velí doba, elektrický. Karoserie, tlumiče i ramena využívají vysokopevnostní oceli. Standardní bezpečnostní výbava pětidveřového hatchbacku zahrnuje dva čelní airbagy, ABS a elektronickou distribuci brzdné síly (EBD). Přední pásy jsou vybaveny předpínači.
Auto se také v Indii vyrábí. Cena začíná na necelých 390.000 rupiích (jen kolem 146.000 Kč), po započtení všech nákladů včetně pojištění vzroste na 449.000 rupií (přes 168 tisíc Kč). Jak by se vám Evropanům líbilo, kdyby Honda prodávala tento vůz za podobné peníze i na starém kontinentu?
Pochopitelně, u nás by nebyla taková cena příliš reálná a Brio je beztak určeno pouze pro trhy zmíněných dvou zemí.