Honda CB300R sází na podobný vzhled jako CB1000R
Honda na letošním podzimním tokijskémautosalonu odhalila koncept Neo Sports Café, který nabídl moderní techniku ve spojení s liniemi v lehkém retro stylu.
Začátkem listopadu pak japonská značka na milánském motosalonu EICMA představila model CB1000R, který využívá tradiční jméno ve spojení s liniemi konceptu Neo Sports Café. Tento výkonný čtyřválec představuje vrchol rodiny modelů, do níž patří na stejném místě představený model CB300R, který namísto výkonu své pohonné jednotky hodlá oslňovat svou ovladatelností a designem.
Honda CB300R sází na podobné linie jako model CB1000R a ukrývá pod nimi nový rám kombinující ocelové trubky s výlisky. Podvozek využívá vpředu upside-down vidlici o průměru 41 mm, zatímco zadní kolo je odpruženo centrálně umístěným tlumičem.
Brzdový systém využívá vpředu jeden kotouč o průměru 296 mm v kombinaci s radiálně uchyceným čtyřpístkovým brzdičem Nissin, zatímco vzadu je kotouč o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem.
Pohonnou jednotkou modelu CB300R je kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 286 cm3 se vstřikováním paliva PGM-FI, který disponuje nejvyšším výkonem 23,1 kW (31,4 k) při 8500 min-1 a točivým momentem 27,5 N.m při 7500 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky a řetězu.
Honda CB300R má rozvor kol 1352 mm, celkovou délku 2012 mm, šířku 802 mm, výšku 1052 mm a sedlo je stroje s pohotovostní hmotností 143 kg ve výšce 799 kg. Kompaktní rozměry spolu s nízkou hmotností motocyklu na 17palcových kolech mají být zárukou pro snadné ovládání, které mají ocenit začátečníci i ostřílení jezdci.