Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CBR600RR - supersportovní legenda v novém

Tomáš Votruba Tomáš Votruba 19. 10. 2004 • 01:40
24
5
Zobrazit náhledy (24)
honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely
Inovovaná Honda CBR600RR je oproti předchůdci ještě radikálnější, designově i technicky se chce podobat většímu litrovému bráškovi. Je to zkrátka stoprocentní sportovní náčiní.

Inovovaná Honda CBR600RR je oproti předchůdci ještě radikálnější, designově i technicky se chce podobat většímu litrovému bráškovi. Je to zkrátka stoprocentní sportovní náčiní.

Legendární řada CBR

Jednu z hlavních novinek Hondy pro rok 2005 reprezentuje model CBR600RR. Popravdě řečeno, nemůžeme mluvit o ničem revolučním, jde spíše o inovaci loňského modelu. Nutno dodat, že řada CBR reprezentuje jedny z nejpopulárnějších „supersportů“ posledních několika let, obzvláště pak stroj s číslovkou 600. Základní provedení CBR600F patří a patřilo k motocyklům, které se nedraly za co nejvyšším výkonem, svým majitelům se snaží nabídnout co nejlepší kompromis mezi sportovními vlastnostmi a cestovním komfortem.

Teprve před několika lety napadlo manažery Hondy rozdělit modelovou řadu na klasickou a sportovní větev. Objevila se verze "sport" a s tím mírně zvýšený výkon, sportovnější charakteristika a především větší porce individualismu. To jsme ovšem netušili, co nás teprve čeká. V roce 2002 se světu představila Honda CBR600RR, která představovala novou generaci supersportovních šestistovek. Muší váha, božská ovladatelnost a závodní původ. Šestistovka se velmi dobře uvedla i na českém trhu, když získala titul Motocykl roku 2003.

Téměř závodní stroj

O tom, že je "RR" téměř závodním motocyklem nelze pochybovat, však jeho představení se také účastnil samotný Valentino Rossi, tehdy ještě válčil za řidítky Hondy, dnes sedlá konkurenční Yamahu. Mimochodem, nová R6 od Yamahy je pro rok 2005 také "podepsána" Rossim, zde vidíme, jak důležitým marketingovým nástrojem dokáže sport být. Vraťme se ale zpět k RRku. Když nahlédnete do tiskových materiálů, naleznete zde spoustu výroků ohledně inspirace závodním modelem RC211V. Musíme si uvědomit, že tahle motorka není stavěna na víkendové projížďky po hradech a zámcích s přítelkyní v tandemu, RR patří hlavně na víkendové blbnutí na okruhu v Brně či Mostě.

Nuže, máme před sebou modelový ročník 2005, jaké hlavní změny Hondu CBR600RR potkaly? Na první pohled si běžný pozorovatel ničeho radikálního nevšimne - až na barvy. K dispozici budou tři nové barevné kombinace, podle prvních reakcí se to letos "lakýrníkům" nepovedlo, zvláště trikolóra červené, modré a stříbrné motorce nijak zvlášť nesedne. O mnoho lepší budou varianty s použitím černé. Všechno je ovšem věcí vkusu, takže bych z toho vědu nedělal. Pojďme dál.

Skoro jako Fireblade

Šestistovka si zachovala tvář společnou s litrovým modelem Fireblade, menších odchylek si všimneme při podrobném zkoumání přední dvojice světlometů, o to zde ale vůbec nejde. Ty hlavní inovační prvky se nachází blízko předního kola. Zatímco starší model využíval klasickou přední vidlici, model 05 přijíždí s obrácenou vidlicí a také radiálními brzdami, což je dnes u supersportovních motorek téměř nutnost - tedy pokud chcete držet krok s konkurencí.

Mírné úpravy můžeme spatřit i na zadní části. Tím nejvýraznějším prvkem je pod sedlo svedená koncovka výfuku, která má nyní trošku odlišný tvar a podobá se tak více litrovému modelu Fireblade. Změny proběhly i na zadní kyvné vidlici, rámu a kapotáži, což mělo za cíl další snížení hmotnosti a zlepšení jejího rozložení mezi přední a zadní kolo. Motorka zhubla celkem pět kilo a chlubí se tedy suchou hmotností 163 kilogramů.

Starý motor, více síly

Co se týče změn v motoru, ty mají zajistit větší porci točivého momentu. Úprav se dočkala zejména vstřikovací jednotka, písty dostaly novou povrchovou úpravu, stejně jako sací kanály - to vše má za úkol zlepšit reakci na plyn. Výkon motoru je nově posazen na hodnotě 86 kW/116 koní při 13 000 otáčkách a točivý moment 66 Nm při 11 000 otáčkách. Ještě na závěr stojí za to připomenout, že CBR600RR je obuta do 17palcových pneumatik o rozměru 120/70 (vpředu) a 180/55 (vzadu).

Nová Honda CBR600RR bude bezpochyby ještě agresivnější, rychlejší a agilnější - zkrátka lepší po všech stránkách. Otázkou je, zdali to bude na konkurenci v podobě nových šestistovek od Kawasaki a Yamahy stačit. Na tyto a další novinky se podíváme příště. Suzuki svůj model GSX-R 600 neměla důvod inovovat. Každopádně se máme důvod těšit na jaro, kdy se na nich bude možné svézt.

Diskuse: Jak se vám líbí Honda CBR600RR? Vlastníte jeden z modelů CBR? Jaké máte zkušenosti?

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku